Nieprzyjemności po kolonoskopii

1. Data: 2005-08-13 08:51:29

Temat: Nieprzyjemności po kolonoskopii
Od: Konrad Garus <k...@g...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

w środę przeszedłem kolonoskopię (bez znieczulenia anestezyjnego).
Miałem pobierane wycinki jelita do badań histopatologicznych, ale nie
stwierdzono występowania żadnych polipów itp.

Badanie miałem w godzinach popołudniowych. Po badaniu, co chyba
normalne, czułem ból w badanych okolicach. Przyszedłem do domu, zjadłem
parę lekkich kanapek, a w parę godzin później dość (chyba zbyt) obfity
obiad. Poza tym od tego czasu staram się jak najlżej odżywiać.

Problem jest taki: dalej lekko czuję ból w badanych miejscach, ale też -
co gorsza - cały czas dokuczają mi lekkie (ale drażniące i niepokojące)
nudności. Ile taki stan może potrwać? Czy jest normalny?

--
k.
konrad dot garus at gazeta dot pl

2. Data: 2005-08-15 08:23:32

Temat: Re: Nieprzyjemności po kolonoskopii
Od: "skapula" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Garus" napisał w wiadomości
> [...]
> parę lekkich kanapek, a w parę godzin później dość (chyba zbyt) obfity
> obiad. Poza tym od tego czasu staram się jak najlżej odżywiać.

Kanapki i obiad?? Chyba jesteś niepoważny. Nikt Cię nie poinformował, że po
badaniu do końca dnia powinienies pozostać na płynnej diecie??

> Problem jest taki: dalej lekko czuję ból w badanych miejscach, ale też -
> co gorsza - cały czas dokuczają mi lekkie (ale drażniące i niepokojące)
> nudności. Ile taki stan może potrwać? Czy jest normalny?

Raczej nie jest to normalne, podejrzewam, ze to może byc związane bardziej z
trawieniem (górny odcinek), znacznie gorzej byłoby gdybys skarżył sie na
ból brzucha, czy krwawienie z dolnego odcinka pokarowego. Jesli objawy będa
sie dłużej utrzymywać to zgłoś sie do lekarza pierwszego kontaktu, wcześniej
zmieniłabym dietę na prawdziwie lekkostrawną.

Regulon czy Rigevidon
cytologia
Re: Kaszel juz ponad pol roku, czy mozna go wyleczyc?
Bol brzucha po piwie
Palin - chemia ?