Niepubliczne przedszkole

1. Data: 2004-03-12 13:12:16

Temat: Niepubliczne przedszkole
Od: "Anna" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem młodą osobą niepełnosprawną (stopień umiarkowany, pobieram rentę
socjalną), mam pomysł na działalność gospodarczą. Pragnę założyć prywatne
przedszkole (dla dzieci zdrowych) w moim mieście.Rynek sprawdziłam,
potrzebne umiejętności posiadam, z kapitałem tez jakoś sobie poradze.Problem
w tym, iż potrzebuje wiadomości na temat ulg dla ON chcących załozyć własny
interes? Jak wygladają skladki ZUS?
Z góry dziękuje za pomoc

Pozdrawiam
Anna

2. Data: 2004-03-15 21:49:30

Temat: Re: Niepubliczne przedszkole
Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Możesz się starać o kredyt z PFRON-u na rozpoczęcie działalności
gospodarczej - rządzi tym zdaje się PCPR - jakie są szanse, nie wiem
2. Co do ZUS-u - jeśli masz przyznane prawo do renty, ale przez ZUS nie
socjalnej, to na dzień dzisiejszy płacisz tylko składkę na ubezpieczenie
zdrowotne, ok. 170 PLN miesięcznie. Dodatkowo - możesz w ZUS-ie zadeklarować
najniższą podstawę składki, co powoduje, że nie musisz zawieszać renty. (ma
się to wszystko zmienić po wdrożeniu planu Hausnera) Wysokość składki na
zdrowotne jest co kwartał zmieniana - informacje znajdziesz na
www.zus.gov.pl.

Powodzenia

LM

Re: refleksje