Nimułki

1. Data: 2003-05-26 10:24:22

Temat: Nimułki
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. W zeszłym tygodniu zauważyliśmy, że niektóre pędy róż więdną. Są
to objawy żerowania wewnątrz pędów róż larw Bruzdownicy pędówki (Pędówka
zwiot) lub Zwiota różanego (Nimułka łodygowa). Należy wycinać i palić
opanowane pędy. Niezwłocznie.
Pozdrawiam jeszcze upalniej Ja...cki

2. Data: 2003-05-26 20:14:57

Temat: Re: Nimułki
Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

I rzeczywiscie wycinasz? Po zimie pozostaly mi tylko 4 krzaki i tez widze,
ze wiedna pedy, ale jak je wytne, to juz mi nic nie pozostanie.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

3. Data: 2003-05-26 20:55:09

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:batsba$ebd$1@atlantis.news.tpi.pl Wiesia
Karpowicz<w...@p...pl> napisał(a):

> I rzeczywiscie wycinasz? Po zimie pozostaly mi tylko 4 krzaki i tez
> widze, ze wiedna pedy, ale jak je wytne, to juz mi nic nie pozostanie.

Hejka. Od razu wyciąłem. :-) Jak wcześnie się zauważy objawy, to do
wycięcia są kilkucentymetrowej długości, wierzchołkowe odcinki pędów z larwą
w środku. Jak się nie wytnie, to i tak pęd uschnie, ale larwa zejdzie do
ziemi i szkodnik będzie porażać róże w przyszłym roku. Dlatego należy często
robić przegląd róż.
Pozdrawiam rzeczywiście Ja...cki

4. Data: 2003-05-27 07:04:18

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał

> [...]
> ziemi i szkodnik będzie porażać róże w przyszłym roku. Dlatego należy często

Ja też wycinam. Jak się wcześnie zauważy, to do wycięcia jest tylko pączek z
1-2 cm łodyżką. U mnie w tym roku znalazłam 5 takich pędów. Róża zaraz odbije
i wypuści następne pędy.
Majka

problem z trawa
Rododendron