No i co jedliscie dziś, kochani?

1. Data: 2006-12-24 20:19:31

Temat: No i co jedliscie dziś, kochani?
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Może w tym roku będę pierwsza :-).

Jak wieczerzaliscie, co jedliście? Mi zdecydowanie w tym roku, jak
zresztą każdego roku, najbardziej smakował barszcz z uszkami (własnej
roboty) i wyjątkowo dobra ryba po grecku mi się udała. Niby nic
szczególnego, a cieszy. A teraz dopijam się winem i dojadam pierniczkami
:-).

Miłego świętowania
Ewa

2. Data: 2006-12-24 22:03:18

Temat: Re: No i co jedliscie dziś, kochani?
Od: księżniczka Telimena (gsk) <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyjątkowo dobra ryba po grecku mi się udała. Niby nic szczególnego, a
> cieszy. A teraz dopijam się winem i dojadam pierniczkami :-).

a ja mam ogromny brzuch, bo tak: 2 barszcze - jeden z uszkami drugi z
fasolą, karp i do tego ziemniaki odsmażane i kapusta z grzybami - to u
teściów, a u moich rodziców najpierw wspomniany barszcz, a potem pierogi z
grzybami, pierogi z kapustą i grzybami, śledzie, pierniki, a na stole były
jeszcze: groch z kapustą i ziemniakami, kapusta z grzybami, makówki, karpie
oczywiście. No i dzieci dostały słodycze więc zawsze coś odruchowo dostało
się i do moich ust, a to żelki, a to czekoladki. No i tak siedzę teraz w
domu popijając to wszystko wodą mineralną.
Pozdrawiam
Teli.
http://gsk1.blog.onet.pl/

3. Data: 2006-12-24 22:07:39

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

medea schrieb:
> [...]
> roboty) i wyjątkowo dobra ryba po grecku mi się udała. Niby nic
> szczególnego, a cieszy. A teraz dopijam się winem i dojadam pierniczkami

Ledwo się ruszam. A były kiełbaski w sosie piernikowym z chlebem,
medaliony wieprzowe w musztardzie i majeranku z ziemniakami, barszcz
czerwony z uszkami, pieczone jabłka, kompot z suszonych owoców, sernik,
pierniki, daktyle z kozim serem. Do tego czeskie piwo, czerwone wino i
dla dzieci piwo słodowe. To prawie wszystko.

Kto mnie teraz zatoczy do łóżka?

Waldek

4. Data: 2006-12-25 01:09:26

Od: robbi <r...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):
> Może w tym roku będę pierwsza :-).
>
> Jak wieczerzaliscie, co jedliście?

Tradycyjnie - a rarytasem byla sieja - zrobiona w galarecie smakowala
przepysznie - mieso znacznie lepsze niz u pstraga (mimo ze to ta sama
rodzina - lososiowate).
Osobna kwestia to zupa rybna - jestem od niej uzalezniony ;).
Dzis byla z karpia - ale polecam zupe rybna zrobiona z karasia - jest
znacznie bardziej aromatyczna i mniej tlusta niz ta karpiowa.

Calosc zalana odpowiednia iloscia bialego wina ;)

--
pzdr
robbi

5. Data: 2006-12-25 01:11:24

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):

Właściwie to tradycyjnie, choć nie w Polsce no z jednym wyjątkiem

1. Karp smażony czeka w lodówce
2. Karp w galarecie
3. Pierogi "ruskie"
4. Pierogi z kapustą kiszoną i grzybami
5. Pierogi z kapustą słodką i grzybami
6. Kapusta z grochem
7. Barszcz czerwony
8. Uszka
9. Kompot z suszonych owoców, przywiezionych z Polski oczywiście
10.Śledzie z jabłkami w occie winnym
11. Ciasto drożdżowe z przepisu żony
12. Sałatka jarzynowa
13. Sałatka śledziowa
14. Pudding czekoladowo - whiskowy, jedyne irlandzkie a właściwie
wyspiarskie danie jakie było na stole, ale trzeba spróbować w końcu
to u nich tradycja na deser - dobre, choć bardzo słodkie,
zastąpiło nam kutię
15. Piernik wykonany przez moją żonę i przywieziony wcześniej.

Prawie wszystko wykonane własnoręcznie z małymi wyjątkami.
Objedliśmy sie z domownikami strasznie, a na koniec gralismy w
irlandzką wersje Monopolu - przegrałem. Pierniczki też mamy, ale
już nie było siły na nie po puddingu. A jutro na obiad indyk z
kluskami śląskimi i czerwona kapusta plus inne zieleniny.Bez zupy
jest jeszcze barszcz.

Pozdrawiam wiątecznie Janusz

6. Data: 2006-12-25 09:12:11

Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyjątkowo dobra ryba po grecku mi się udała. Niby nic szczególnego, a cieszy.
> A teraz dopijam się winem i dojadam pierniczkami :-).

Wszystko domowej (własnej lub gości) roboty:
Barszcz z uszkami, pierogi z kapustą i grzybami, kompot wigilijny (z przepisu
grupowiczów - susz z goździkami, cynamonem i cytryną), ryba po grecku, śledź w
oleju, śledź w śmietanie, kutia, jabłecznik po włosku i makowiec i sos waniliowy
do ciast i kawa i herbata i soki. Mniam :)

Pozdrawiam świątecznie

7. Data: 2006-12-25 11:10:35

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 24 Dec 2006 21:19:31 +0100, Waćpanna lub waćpan medea, w
wiadomości <news:emmnd7$hot$2@jaszczomp.tahoe.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> roboty) i wyjątkowo dobra ryba po grecku mi się udała. Niby nic
> szczególnego, a cieszy. A teraz dopijam się winem i dojadam pierniczkami

Na wigilię:

karp i panga dla bezościowców
barszcz z uszkami
pierogi z kapustą i grzybami
kapusta z grzybami
ziemniaki
kompot z suszu
śledź w szubie
kompot z brzoskwiń

Potem sernik, drożdżowe z kruszonką oraz drożdżowe z wiśniami, pierniczki

Wszystko poza kompotem z brzoskiń domowe. Najbardziej smakował mi karp, w
tym roku udało się nabyć wyjątkowo smaczną bestię.

Dziś czekają dodatkowo ryby w galarecie (łosoś i sandacz), szynka z jajkiem
w galarecie, rozmaite wędliny i kiełbaski oraz salatka jarzynowa
tradycyjnie przynoszona przez Ciocię na każde święta.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Nie przejmuj się maleńka, poniosą Cię... na rękach!

8. Data: 2006-12-25 12:39:08

Od: Mike Lew <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dania:

Oplatek z miodem - jesli mozna to wziac za danie ;D

Grzybowa
Barszcz z uszkami
Karp w panierce
Karp w mace
sledzie w smietanie i oleju
grzybki marynowane
pierogi z kapusta i grzybami, z kasza i grzybami
Golabki z ziemniakami i kasza (Lwowskie)
Sledzie w salatce
salatka warzywna
Kutia (2 sposoby)
sernik, jablecznik, piernik, babka, makowiec
kompot z suszu (wlasne owoce)
Owoce (pomarancze, banany, mandarynki, jablka
herbata, kawa, mineralna

O dziwo nie przytylem ani grama, a moja waga dziala ok ;D wazylem sie
rano wczoraj i rano dzisiaj!!

Pozdrawki

Lew

9. Data: 2006-12-25 13:34:48

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):
> [...]
> roboty) i wyjątkowo dobra ryba po grecku mi się udała. Niby nic
> szczególnego, a cieszy. A teraz dopijam się winem i dojadam pierniczkami

No to wychodzi na to, ze jedynie ja tak skromnie ;)
1. Barszcz z uszkami
2. Smazona ryba z chlebem (łosoś, bo karpia nie znoszę)
3. Pierogi z suszonymi śliwkami
4. Makowiec
5. Sernik gotowany
Poza tym wino i advokat.
Niby niewiele, ale i tak się ledwo ruszam ;))

Ania
--
*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
******* www.madej.master.pl ***** http://aniapelc.blox.pl/html *********

10. Data: 2006-12-25 14:52:30

Od: Als <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 24 Dec 2006 21:19:31 +0100, medea napisał(a):

> [...]
> roboty) i wyjątkowo dobra ryba po grecku mi się udała. Niby nic
> szczególnego, a cieszy. A teraz dopijam się winem i dojadam pierniczkami

Wigilia:
- konopiotka
- barszcz czerwony z ziemniakami
- karp w panierce
- karp bez panierki (obydwa smażone)
- panga
- kapusta z grzybami
- kapusta z grochem
- surówka z kapusty
- makówki
- ciasto drożdżowe
- pierniki
Ot, tyle. Kapustę lubię (co chyba widać ;-) ), rybki też.

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

[Humor zeszytów] Gryzoń to zwierzę, które ogryza, co tylko może, np.
jabłka, zostawiając ogryzki.

Polecam na ostatnią chwile przepis SOS do karpia lub innej rybki
Gdzie?
Mam dość dobry piekarnik - czy potrzebuję prodiż lub kombiwar?
Tortilla
Ratunku - kłopoty z sernikiem - PILNE