Noblisty-Miłosza rachunek sumienia.

1. Data: 2017-04-08 11:48:05

Temat: Noblisty-Miłosza rachunek sumienia.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"(...)Borejsza [postać ciekawa, opisana dobrze przez Hena, ale tu akurat o
to mniejsza - p. XL] pochowany jest w Alei Zasłużonych na Cmentarzu
Wojskowym na Powązkach w Warszawie[11].

Czesław Miłosz poświęcił mu odrębne hasło w swoim Abecadle, gdzie napisał:

Najbardziej międzynarodowy z polskich komunistów. (...) z niczego zbudował,
poczynając od 1945 roku, swoje państwo książki i prasy. ,,Czytelnik" i inne
domy wydawnicze, gazety, tygodniki, wszystko od niego zależało - posady,
przyjęcie książek do druku, honoraria. Byłem w jego stajni, wszyscyśmy
byli."

"BYŁEM W JEGO STAJNI".
I natychmiastowe znamiene "WSZYSCYŚMY byli".
No, niezła spowiedź, panie komunisto, he he, szkoda tylko, że z
natychmiastową żałosną próbą skrycia swej winy za komuny tłumnością.

Ale nie, panie Miłosz, nie "wszyscyśmy".
Był noblista - pan, noblistka Szymborska, było wielu innych piewców Stalina
i komuny, jak Mrożek czy Iwaszkiewicz oraz Wajda itp, ale w tym stajennym
"towarzystwie" nigdy nie było HERBERTA.

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

2. Data: 2017-04-08 12:13:50

Temat: Re: Noblisty-Miłosza rachunek sumienia.
Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-08 o 11:48, XL pisze:
> [...]
> i komuny, jak Mrożek czy Iwaszkiewicz oraz Wajda itp, ale w tym stajennym

Ciekawe co o stajennym towarzystwie piewców pislamskich będziesz pisać,
jak się już pislam skończy.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

3. Data: 2017-04-08 13:14:46

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kviat <null> wrote:

> Ciekawe co o stajennym towarzystwie piewców pislamskich będziesz pisać,
> jak się już pislam skończy.

Wyrocznio delficka - ach, kiedyż ów koniec?

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

4. Data: 2017-04-08 13:24:38

Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-08 o 13:14, XL pisze:

> Wyrocznio delficka - ach, kiedyż ów koniec?

Bliski. Na pewno dożyjesz. Nie takie ja ty oszołomy wierzyły w
tysiącletnie reżimy.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

5. Data: 2017-04-08 15:14:05

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kviat <null> wrote:

> Bliski. Na pewno dożyjesz. Nie takie ja ty oszołomy wierzyły w
> tysiącletnie reżimy.

Ja wierzę w 2000-letnie najbardziej.
Więc tu sam wychodzisz na oszołoma, bo twój (jakże znienawidzony) "reżim"
KK już nawet dłużej się trzyma.
Można? Można :-)
Więc się tak nie pultaj, bo ci żyłka pęknie.

Dziękuję za życzenia długiego żywota, ale z tymi (przynajmniej) 60 laty
przede mną to duża przesada z twojej strony - aż tyle nie pożyję, niestety,
a właśnie tyle trwała komuna w Polsce. No a tera my trochę poTRWAMy. Tera
my.
:->

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

6. Data: 2017-04-08 15:48:30

Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-08 o 15:14, XL pisze:

> Ja wierzę w 2000-letnie najbardziej.
> Więc tu sam wychodzisz na oszołoma, bo twój (jakże znienawidzony) "reżim"
> KK już nawet dłużej się trzyma.

Bzdury pleciesz. Zresztą już ci o tym wcześniej pisałem. KK 1000 lat
temu to zupełnie inny kościół niż 2000 lat temu i zupełnie inny niż 100
lat temu. Ale jak zwykle ignorujesz fakty.
Obecne podrygi KK to akt rozpaczy, a próby ponownej radykalizacji to
wyraz desperacji i strachu, bo wiedzą już widzą jak to się skończy.

> Można? Można :-)
> Więc się tak nie pultaj, bo ci żyłka pęknie.

Tak jak tym z kibolskimi racami na pielgrzymkach?
Mi to nie grozi.

> [...]
> a właśnie tyle trwała komuna w Polsce. No a tera my trochę poTRWAMy. Tera

Dożyjesz dożyjesz.
Komuna nauczyła ludzi czytać i pisać. Mają internet. Owszem, nadal można
spotkać oszołomów i nieuków, którzy nie wiedzą czym się kończy
nacjonalizm i fanatyzm religijny, ale ci sami co tak się boją najazdu
fanatyków religijnych z zagranicy zaczynają rozumieć, że fanatyzm
religijny w Polsce niczym się nie różni od tego zagranicznego.
Propaganda w TVpis też jest łatwo rozpoznawalna, bo jest sporo
powszechnie dostępnego materiału porównawczego z czasów PRL, III Rzeszy
i z Korei Płn.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

7. Data: 2017-04-08 16:16:22

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kviat <null> wrote:

> [...]
> Propaganda w TVpis też jest łatwo rozpoznawalna, bo jest sporo
> powszechnie dostępnego materiału porównawczego z czasów PRL, III Rzeszy

OK, skoro więc tak bardzo wierzysz w rychły koniec PiS (i moje w zw. tym
jakże długie życie), to proponuję żebyśmy zrobili sobie przerwę w rozmowie
do tego czasu. Dil?
?

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

8. Data: 2017-04-08 16:27:59

Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-08 o 16:16, XL pisze:

> OK, skoro więc tak bardzo wierzysz w rychły koniec PiS (i moje w zw. tym
> jakże długie życie),

Będziesz jeszcze długo żyła _po_ upadku pis.

> to proponuję żebyśmy zrobili sobie przerwę w rozmowie
> do tego czasu. Dil?

Tak by było wygodnie dla wyznawców pisowskich. Pieprzymy bzdury,
namawiamy do nienawiści, odbieramy prawa kobietom, pozbawiamy
człowieczeństwa homoseksualistów i ludzi o innym kolorze skóry, inne
narody traktujemy jak podludzi, robimy państwo
nacjonalistyczno-wyznaniowe ogrodzone od reszty świata fosą i drutem
kolczastym, a reszta morda w kubeł i ma sobie zrobić przerwę w rozmowie...
Tak się nie da, ale dzięki twojej przerwie w "rozmowie" sporo ludzi na
świecie poczułoby się bardziej bezpiecznie.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Zwierzęta MAJĄ duszę!
CzasJestBliski