Nowa ustawa

1. Data: 2001-08-18 07:35:19

Temat: Nowa ustawa
Od: "BLECH" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nowa ustawa farmaceutyczna przeszla przez Sejm, nie wiecie kiedy trafi pod
obrady Senatu?

pozdrawiam
Rafal

2. Data: 2001-08-18 16:56:08

Temat: Re: Nowa ustawa
Od: "Medicus" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BLECH" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
> Nowa ustawa farmaceutyczna przeszla przez Sejm, nie wiecie kiedy trafi pod
> obrady Senatu?

Oby jeszcze zdazyla przed wyborami!!!
Pozdrawiam i zycze sapiencji naszym mocodawcom!!

3. Data: 2001-08-21 18:37:36

Od: f...@p...com (Franz Maurer™) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Aug 2001 18:56:08 +0200, "Medicus" <p...@t...pl> wrote:

>Oby jeszcze zdazyla przed wyborami!!!
>Pozdrawiam i zycze sapiencji naszym mocodawcom!!

Ty zartujesz czy tak na powaznie?
Jezeli wejdzie w zycie nowe prawo farmaceytyczne w ksztalcie o jakim
ostatnio slyszalem to wlos sie jezy i chyba zmienie robote :((
--
Franz M.

4. Data: 2001-08-21 22:07:21

Od: <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ty zartujesz czy tak na powaznie?
> Jezeli wejdzie w zycie nowe prawo farmaceytyczne w ksztalcie o jakim
> ostatnio slyszalem to wlos sie jezy i chyba zmienie robote  :((
> --

Nie wiem co slyszales ale lepsze takie prawo niz zadne. Najwazniejsze poprawki
przeszly.
Podobno jeszcze do konca tego roku ma prezydent zatwierdzzic i 1 stycznia 2002
uprawomocnic.
Pozdrawiam.

5. Data: 2001-08-21 22:18:06

Od: f...@p...com (Franz Maurer™) szukaj wiadomości tego autora

On 22 Aug 2001 00:07:21 +0200, <a...@g...pl> wrote:

> [...]
>przeszly.
>Podobno jeszcze do konca tego roku ma prezydent zatwierdzzic i 1 stycznia 2002

Z tymi zapisami dotyczacymi tego ze lekami mozna obracac majac jedynie
zarejestrowana dzialalnosc gospodarcza?
Skutek tego bedzie taki ze wejda handlarze majacy sieci - potworza sie
'hipermarkety lekowe' - podobno jest pewien jegomosc ktory w Warszawie
buduje cos takiego.
IMHO to jest po prostu upadek zawodu :((
--
Franz M.

6. Data: 2001-08-23 09:01:33

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Franz Maurer™" <f...@p...com> wrote in message

> [...]
> buduje cos takiego.
> IMHO to jest po prostu upadek zawodu :((

pozwole sobie zacytowac
"Według uchwalonej przez Sejm ustawy prawo do uzyskania zezwolenia na
prowadzenie apteki ma wyłączne farmaceuta. Może on uzyskać zezwolenie na
prowadzenie jednej apteki. Przy wniosku o zezwolenie na prowadzenie apteki
farmaceuta musi złożyć oświadczenie, że zatrudni drugiego farmaceutę.
Na jedną aptekę ma przypadać 4 000 pacjentów, a minimalna odległość pomiędzy
aptekami ma wynosić 500 m. Zgodę na otwarcie apteki ma wydawać tak jak do
tej pory wojewódzki inspektor farmaceutyczny."

Chyba nie doczytales ustawy, ktora zablokuje otwieranie aptek dla
"jegomosciow" o ktorych piszesz i nie wystarczy jedynie zarejestrowana
dzialalnosc gospodarcza
Darek.

7. Data: 2001-08-23 20:05:05

Od: f...@p...com (Franz Maurer™) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 Aug 2001 11:01:33 +0200, "Darek" <d...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
>aptekami ma wynosić 500 m. Zgodę na otwarcie apteki ma wydawać tak jak do
>tej pory wojewódzki inspektor farmaceutyczny."

Slowa... slowa... slowa...
Podobno mamy jedna z lepszych na swiecie ustaw o ochronie srodowiska
naturalnego... skutki dzialania i egzekwowania tej ustawy widac,
slychac i czuc.
Primo - nie wiem jak utrzyma sie owo prawo do uzyskania zezwolenia
_tylko_ przez farmaceute po zaskarzeniu do NSA.
Juz widze owych jegomosciow spoza srodowiska ktorzy argumentuja
"Wysoki Sadzie - to tak jakby firme transportowa mogl otworzyc tylko
praktykujacy kierowca, a sklep bulkami tylko piekarz"
Rownosc podmiotow gospodarczych jest jedna z fundamentalnych zasad
rynku.
Nie zyjemy w spoleczenstwie kastowym gdzie mamy kasty szewcow,
lodziarzy i aptekarzy...

Prawo do posiadania jednej apteki zaskarzy do NSA pewnie wielu
aptekarzy - dlaczego tylko jedna a nie np. dwie jak ma na utrzymaniu
czworo dzieci?

Ile jest metod obejscia takiego kulawego prawa?
Jako zywo przypomina ono gierkowski system nakazowo-rozdzielczy...
Wiadomo ze duze hurtownie maja sporo zapedow do tworzenie sieci aptek
- nie stac ich bedzie na wynajecie figurantow???

>Chyba nie doczytales ustawy, ktora zablokuje otwieranie aptek dla
>"jegomosciow" o ktorych piszesz i nie wystarczy jedynie zarejestrowana
>dzialalnosc gospodarcza
AFAIK koncesje juz przestaly funkcjonowac - potrzebne jest zezolenie.
AFAIK w prawie administracyjnym koncesji mozna bylo odmowic -
zezolenia nie mozna jesli tylko spelnione sa wszystkie wymogi
formalne.

--
Franz M.

8. Data: 2001-08-23 20:13:19

Od: "stazysta" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Przy wniosku o zezwolenie na prowadzenie apteki
> farmaceuta musi złożyć oświadczenie, że zatrudni drugiego farmaceutę.

jesli sie nie myle to wykreslono ten podpunkt.

9. Data: 2001-08-23 22:07:07

Od: "stazysta" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Franz Maurer™" <f...@p...com> napisał w wiadomości
> On Thu, 23 Aug 2001 11:01:33 +0200, "Darek" <d...@p...onet.pl>
> wrote:

> Wiadomo ze duze hurtownie maja sporo zapedow do tworzenie sieci aptek
> - nie stac ich bedzie na wynajecie figurantow???

tylko trzeba znalezc idiote ktory bedzie odpowiadal wlasna skora przed
skarbowka.........
nadzor w tym przypadku to pryszcz.
zreszta hurtownia tez by musiala by byc dosc glupia -caly dochod moglby
zabrac dla siebie i nic poza grozbami nie mogli by mu zrobic no bo wszystko
jest na niego........

10. Data: 2001-08-23 22:15:54

Od: f...@p...com (Franz Maurer™) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 24 Aug 2001 00:07:07 +0200, "stazysta" <s...@o...pl>
wrote:

>tylko trzeba znalezc idiote ktory bedzie odpowiadal wlasna skora przed
>skarbowka.........
A co do tego ma skarbowka???

> [...]
>zabrac dla siebie i nic poza grozbami nie mogli by mu zrobic no bo wszystko

W ustawie mowa jest o tym kto ma prawo uzyskac zezwolenie a nie o tym
kto ma prawo czerpac zyski.
Wynajety figurant po to by zostac figurantem musialby podpisac z
hurtownia umowe cywilno-prawna.
--
Franz M.

jeszcze jedno dziendobrywieczor