Nóż

1. Data: 2012-03-06 16:00:26

Temat: Nóż
Od: "salonowiec" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Były dawniej bardzo popularne noże kuchenne z rękojeścią aluminiową i
ostrzem ze stali, średnie, okrągłe na końcu. Służyły świetnie no i komuś
przeszkadzały. Aby kroić chleb lub bułkę muszę teraz używać dwóch noży, oba
wyszukane itd. - ale to bzdura! Pamiętam takie były w domu jeszcze chyba z
lat trzydziestych, rękojeść z czegoś lepszego (może alpaka), solidne ostrze
na końcu okrągłe. Czy ktoś widział takie staromodne noże w sprzedaży?

2. Data: 2012-03-07 17:27:29

Temat: Re: Nóż
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 6 Mar 2012 17:00:26 +0100, salonowiec napisał(a):

> Były dawniej bardzo popularne noże kuchenne z rękojeścią aluminiową i
> ostrzem ze stali, średnie, okrągłe na końcu. Służyły świetnie no i komuś
> przeszkadzały.(...)

Mam takich kilka, troskliwie je "zacharapciłam" kiedyś mamie :-)

> (...) Czy ktoś widział takie staromodne noże w sprzedaży?

Niestety nie. Trzeba poszukać na pchlim targu...
--

XL

3. Data: 2012-03-08 10:22:10

Od: vcore <0...@0...00> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-06 17:00, salonowiec pisze:
> [...]
końcu okrągłe. Czy
> ktoś widział takie staromodne noże w sprzedaży?

To są tzw. Noże cukiernicze

https://www.google.pl/search?hl=pl&safe=off&q=n%C3%B
3%C5%BC+cukierniczy&gs_rfai=&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&
source=og&sa=N&tab=wi&ei=i4dYT87cMI_0sgbzz-WZDA&biw=
1680&bih=935&sei=mIdYT7_KM8HZtAbjrcCcDA

--
Sigmeo Sp. z o.o. - Agencja interaktywna

www.sigmeo.pl / k...@s...pl
NIP 622-276-68-17 REGON 301772480 KRS 0000389386

4. Data: 2012-03-08 12:47:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 08 Mar 2012 11:22:10 +0100, vcore napisał(a):

> [...]
3%C5%BC+cukierniczy&gs_rfai=&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&
source=og&sa=N&tab=wi&ei=i4dYT87cMI_0sgbzz-WZDA&biw=

Nie, to nie są takie noże. Wieczorem moze zrobię zdjęcie moich.
--

XL

5. Data: 2012-03-08 17:46:09

Od: vcore <0...@0...00> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-08 13:47, Ikselka pisze:
> Nie, to nie są takie noże. Wieczorem moze zrobię zdjęcie moich.

Może chodzi o coś w tym stylu?
http://www.bronzemoonoutdoors.co.uk/sites/all/files/
imagecache/preview/webmaster/Ontario+Knife+-+Old+Hic
kory+7+Butcher+2.jpg

Swoją drogą czekam na zdjęcia bo jestem ciekaw

6. Data: 2012-03-08 17:56:32

Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> lat trzydziestych, rękojeść z czegoś lepszego (może alpaka), solidne ostrze
> na końcu okrągłe. Czy ktoś widział takie staromodne noże w sprzedaży?

http://sklep-masarski.pl/product_info.php?cPath=21_1
2_18&products_id=5

taki pasuje?

Kroisz chleb, bulke, pozniej bez problemu posmarujesz maslem.
Bardzo wygodny, uniwersalny i sprawdzony przez pokolenia ksztalt ostrza:)

A na biwak:
http://www.knives.pl/forum/index.php?topic=115903.0

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

7. Data: 2012-03-08 19:16:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/1125070
--

XL

8. Data: 2012-03-08 20:01:03

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 8 Mar 2012 20:16:51 +0100, Ikselka wrote:

imagecache/preview/webmaster/Ontario+Knife+-+Old+Hic
kory+7+Butcher+2.jpg

> http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/1125070

To nie są noże "kuchenne" tylko zwykłe sztućce - czasem można takie
trafić na niektórych stołówkach czy w barach mlecznych. Szukałbym tego
w pomniejszych sklepach gospodarstwa domowego.

9. Data: 2012-03-08 20:11:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 8 Mar 2012 20:01:03 +0000 (UTC), tomjas napisał(a):

> To nie są noże "kuchenne" tylko zwykłe sztućce

U mnie w domu rodzinnym to nie były sztućce, tylko noże do celów
kuchennych. Sztućce mieliśmy ładne, nierdzewne, z czarnymi trzonkami z
ebonitu czy bakelitu - marzę dzis o takich, były wieczne.
--

XL

10. Data: 2012-03-08 20:37:20

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-08 21:11, Ikselka pisze:

> U mnie w domu rodzinnym to nie były sztućce, tylko noże do celów
> kuchennych. Sztućce mieliśmy ładne, nierdzewne, z czarnymi trzonkami z
> ebonitu czy bakelitu - marzę dzis o takich, były wieczne.

U mojej matki jeszcze takie są, ale ja osobiście wole sobie u niej
dobrać nowszy, ładniejszy :-)

--
animka

Wędliny domowe bez wędzarki.
naleśniki na indukcji
Zelmer Diana
Belfort DigiWx Ellen H. Robinson LOVES BLACK PRICK SEMEN JISM
Kuchnia gazowa z piekarnikiem do pieczenia chleba