Nutkuś

1. Data: 2009-08-08 13:20:43

Temat: Nutkuś
Od: xuesheng <p...@e...fi> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

To znowu ja - ojciec-programista. Mam prezent, zapewne dla wąskiego
grona odbiorców, niemniej jednak. Chodzi o Koleżanki/Kolegów, których
dzieci uczą się grać na pianinie, mają elektryczny instrument, kabel
MIDI i komputer z Linuksem. Zrobiłem taką prostą grę typu TETRIS,
nazywa się NUTRIS. Wymaga elektrycznego pianina lub keyboardu
podłączonego przez kabel MIDI->USB do komputera (+biblioteki
portmidi, libxml2, SDL, SDL_image). Są tam losowo generowane nutki,
przesuwają się w lewo, program "słucha" zdarzeń MIDI i sprawdza czy
odpowiedź jest poprawna (zlicza też odpowiedzi błędne).

Wygląda to tak: http://sourceforge.net/project/screenshots.php?group
_id=272630

A stąd można pobrać: http://sourceforge.net/projects/nutkus/
Po skompilowaniu są dwie binarki, jedna to ta gra, druga to demko, są
tam nuty czterech prostych melodii i grając je na pianinie można
sterować animowanym orkiem.

To jest projekt Open Source, napisałem o nim również na grupie dla
programistów, mam nadzieję, że ktoś podchwyci ten pomysł. Program może
wygląda nieco siermiężnie (zacząłem go pisać wczoraj),.

Pozdrawiam,
Paweł Biernacki

2. Data: 2009-08-14 06:30:53

Temat: Re: Nutkuś
Od: xuesheng <p...@e...fi> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Sie, 16:20, xuesheng <p...@e...fi> wrote:
> Witam,
[...]

Witam ponownie, z innej beczki, ale również chodzi o prezent.
Nazbierało mi się trochę skryptów, które napisałem dla własnego
dziecka. Dla większości rodziców byłoby zapewne trudno ich używać (ze
względu na wymagane biblioteki), więc zrobiłem tak: skrypty są
odpalane automatycznie co godzina i aktualizują statyczną stronę dla
dzieci. W ten sposób powstało internetowe czasopismo "Łobuz":

http://xuesheng.w.interia.pl/lobuz/lobuz_pl.html

Są tam labirynty i wycinanki. Zapraszam.
Paweł Biernacki

Re: Wysokosc mebli dla dziecka
Fajne i praktyczne małe pokoje dla dzieci
Re: Wysokosc mebli dla dziecka
Wysłać na obóz czy nie?
Re: Wysokosc mebli dla dziecka