O chłeptaniu polewki piwnej z glinianej miseczki (najlepiej w fotelu bujanym)

1. Data: 2001-10-30 22:39:16

Temat: O chłeptaniu polewki piwnej z glinianej miseczki (najlepiej w fotelu bujanym)
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest wtorkowy wieczor, a ja juz marze o piatkowym. Wtedy sobie siade cichutko w
bujanym fotelu, chwyce w dlonie gliniana miseczke i wychlepce ze dwie porcje
piwnej polewki. Cuuuuuudoooooo! :-)))

Tylko jest jeden problem - ta, ktora znam i wchlaniam od jakiegos czasu juz mi
sie znudzila (przepis ponizej). Moze znacie jakies inne warianty tego
znakomitego dania???

Pzdr

Kundzia

Polewka piwna

1/2 l piwa
1/4 l slodkiej smietanki
cynamon w kawalkach
gozdziki (5-6 szt.)
cukier lub miod (jak kto lubi - w ilosciach dowolnych w zaleznosci od upodoban)
10-15 dkg zoltego sera lub twarogu (jak kto woli - ja uwielbiam z serem)
ciemne pieczywo
olej

Piwo wlac do rondla, dolac smietanke, wrzucic kilka kawalkow cynamonu,
gozdziki, poslodzic do smaku. Calosc podgrzewac az sie prawie zagotuje - wtedy
dodac pokruszony twarog lub pokrojony w kostke ser (starty na tarce to nie jest
dobry pomysl, bo sie zrobi z tego jedna kluska, a chodzi o to, zeby te kawalki
byly osobno). Mieszajac chwile pogotowac, zeby sie serek zaczal roztapiac.
podawac bardzo gorace z grankami z ciemnego pieczywa.

1. Data: 2001-10-30 22:51:38

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Oct 2001 23:39:16 +0100, <k...@p...onet.pl>
wrote:

>10-15 dkg zoltego sera lub twarogu (jak kto woli - ja uwielbiam z serem)

Jaki ser?
Art

1. Data: 2001-10-30 23:16:50

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora