Thanksgiving z polskimi potrawami

1. Data: 2001-10-31 04:24:26

Temat: Thanksgiving z polskimi potrawami
Od: Ewa Anna Pawlik-Bowman <e...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Kochani,
Prosba do Polonii amerykanskiej. Chce zrobic obiad dla mieszanego
towarzystwa polsko
amerykanskiego. Co oprocz indyka i innych drobiowych stworzen mozna
podac: z mies ?
Jesli pieczona szynke to jaka ? Jak to sie tu w USA nazywa ? Za duzo
roznych odmian miesa jak dla mnie. Mam pomysl na zrazy wolowe zawijane
ale ten sam problem: z jakiego miesa ?
Czy w sosie grzybowym zjedza czy tez moze inaczej ?
Czy barszcz czerwony z fasolka jas mozna podac ?
Nie jestem dobra kucharka. Moj maz lubi moje polskie zupy, sznycle,
shabowe i bigos. Wiecej sie nie wysilam.
Prosze o pomoc.
Pozdrawiam
Ewa Bowman

1. Data: 2001-10-31 18:03:42

Temat: Re: Thanksgiving z polskimi potrawami
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Anna Pawlik-Bowman wrote:

> [...]
> Nie jestem dobra kucharka. Moj maz lubi moje polskie zupy, sznycle,
> shabowe i bigos. Wiecej sie nie wysilam.

Ja na mieszany polsko-amerykanski thanksgiving robie indyka z
nadzieniem, sos, zurawiny, yamy, ziemniaki puree, pierogi pieczone z
grzybami, bigos i 3 paje.
Jesli chodzi o szynke, to zalezy gdzie kupujesz. W USA kup Farmer John
albo inna tania szynke z koscia. Nie powinna wiecej kosztowac niz $2 za
funt. Namocz przez noc w wodzie, zeby nie byla sakramencko slona, a
potem upiecz wedle przepisu.

Magdalena Bassett

1. Data: 2001-10-31 22:55:53

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Jestem, of course, niekompetentna... ale mysma tu kiedys indyka na Boze
Narodzenie zastapili kaplonem... Bylo niebo w gebie, o indyku goscie po
prostu zamopmnieli !
Ale nie wiem czy tradycje amerykanskie nie sa tak zakorzenione na Thsgiv'g"
jak w Pl. uszka na na Swieta !

(z gory przepraszam... Ewcia, St. Kr.)

--
Niesz !
3...@w...net...

1. Data: 2001-10-31 23:10:16

Od: d...@a...com (Digitalbroadband) szukaj wiadomości tego autora

Robilam wiele razy Thanksgiving dla mieszanego towarzystwa, nie tylko
polsko-amerykanskiego, ale polsko-holendersko-amerykanskiego. A czasami i inne
narodowosci sie przytrafily. Tradycyjny indyk nadziewany zawsze jest mile
widziany, niezaleznie od pochodzenia gosci. Natomiast dodatki moga byc juz
bardziej urozmaicone, w/g gustu gospodarzy i gosci. Ziemniaczki mozna podac ze
swiezym koperkiem, obok kwasna smietane, sos z zurawin mozna zastapic galaretka
zurawinowo-malinowa, mozna podac kalafior polany sosem serowym, lub brokuly
rowniez w tym sosie. W/g mnie desery moga sie bardzej juz dzielic na te
"polskie" i "niepolskie", czyli, apple pie vs. szarlotka. Cokolwiek podaje,
lubie miec duzo wyborow.

Pozdrowienia.

E.

1. Data: 2001-11-01 18:48:25

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem, of course, niekompetentna... ale mysma tu kiedys indyka na Boze
> Narodzenie zastapili kaplonem... Bylo niebo w gebie, o indyku goscie po
> prostu zamopmnieli !

Ach, ja tez jadlam kaplona na Bozenarodzenie, podlewanego zoltym winem z Jury.
Bylo przepyszne!!! Mieso miekkie, soczyste. Osoby, ktore rozczarowane byly
indykiem (co to sie go podlewa przez pare godzin w piekarniku a i tak wychodzi
suchy) byly zachwycone kaplonem:)))))

Bo jak nalezy zrobic indyka, zeby nie byl suchy?...

Kalina

1. Data: 2001-11-05 15:56:33

Od: "FeLicja" <x...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

<n...@m...ch> wrote in message

> Bo jak nalezy zrobic indyka, zeby nie byl suchy?...

Nalezy go czesto polewac! Ja robie w ten sposob, ze jezeli mam indyka na 6
godzin (ogolnie uznaje sie, ze na kazde pol kilo nalezy sie godzina w
piekarniku), to przez 4-5 godzin jest on przykryty i polewany wpierw co
godzine. Pod koniec pieczenia odkrywam i polewam juz co pol godziny, wtedy
ladniej sie zarumienia i nie przypalaja sie niektore czesci. Przez ostatnie
lata robilam tez tak, ze pierwsza godzine-dwie ustawialam piekarnik na ok
230C, a pozniej zmniejszalam na 180.
pozdrawiam
Kasia

O chłeptaniu polewki piwnej z glinianej miseczki (najlepiej w fotelu bujanym)
Powitanie
Fartuch?
Skrzydełka
głos inwalidy