[OT] Nie dajcie się zwieść...

121. Data: 2009-12-05 09:29:40

Temat: Re: Nie dajcie się zwieść...
Od: "Magdulińska" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
news:hfd2u2$29u$1@inews.gazeta.pl...
> "Magdulińska" <m...@o...pl>

> W matematyce prawdziwej rozwiązania się odkrywa,
> bo one już tam są w przestrzeni LOGOS.
> Nagły błysk - olśnienie - i wszystko staje się jasne. :-)
> "jeden dodać jeden równa się dwa", dlaczego?
> - Bo takie nazwy człowiek myślący nadał ilościom.
> "1+1=2" to tylko symbole upraszczające MOWĘ. :-)
> Edward Robak* z Nowej Huty
> ~>°<~
> miłośnik mądrości i nie tylko :)

Matma to nie tylko cyferki, to logika, wyobraźnia.
Maematyka przede wszystkim rozwija myślenie.

122. Data: 2009-12-05 11:09:38

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 5 Dec 2009 07:39:17 +0100, Robakks napisał(a):

> Ludzie obawiają się nieprzewidywalności statystycznie stochastycznej
> - stąd kwantówka: rozwiązania na podstawie wyniku. :)
> a @ b
> a -- znane dene wejściowe
> b -- znane dane wyjściowe
> @ - szukana zależność

No właśnie, a że zależności może być wiele prowadzących do tego samego
"wyniku", to dlatego ludzie zwykle wybierają jedną - "po trupach", bo ta
najczęściej się sprawdza...

--

Ikselka.

123. Data: 2009-12-05 11:12:02

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 5 Dec 2009 08:43:00 +0100, Robakks napisał(a):

> [...]
> "jeden dodać jeden równa się dwa", dlaczego?
> - Bo takie nazwy człowiek myślący nadał ilościom.
> "1+1=2" to tylko symbole upraszczające MOWĘ. :-)

..i życie :-)
--

Ikselka.

124. Data: 2009-12-05 11:14:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 05 Dec 2009 08:46:51 +0100, flyer napisał(a):

> Obserwator, poproszony o wyjaśnienie działania silnika spalinowego,
> powie, że się trzęsie, rusza i robi brum-brum-brum. Pominie podstawowe
> działanie - wybuchowe spalanie paliwa - pominie również to, czego
> odebrać swoimi zmysłami nie jest w stanie - np. to, że w ciągu minuty
> silnik spalinowy dokona ponad 4000 cykli obrotu.
>
> Podsumowując - spostrzeżenia obserwatora wycofanego są prawdziwe, nie
> dają się sfalsyfikować, ale jednocześnie nie oddają istoty rzeczy. :)

Fly, czy ja już Ci kiedyś mówiłam, że mądry facet jesteś?
:-)
--

Ikselka. //Dodając: Co komu z najbardziej choćby trafnych obserwacji
wycofanego obserwatora?

125. Data: 2009-12-05 14:12:07

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl>

> No właśnie, a że zależności może być wiele prowadzących do
> tego samego "wyniku", to dlatego ludzie zwykle wybierają jedną
> - "po trupach", bo ta najczęściej się sprawdza...
> -- Ikselka.

Dam Ci przykład kwantówki.
Rzucamy piłką do Jasia ale nie wiemy, czy złapie piłkę, odbije,
czy uchyli się, bowiem jego reakcja nie jest sterowana prawami
fizycznymi, lecz psychiką - a wzory dotyczą fizyki.
Cokolwiek zrobi Jaś łatwo już opisać jego reakcję analizując
skurcze mięśni i zmianę położenia ciała, a więc łatwo wykazać
zależność @.
Kwantówka jest prosta.
To samo dotyczy wyników losowania Multilotka. Po losowaniu
wszystko staje się jasne i oczywiste, a to że nie da się przewidzieć.
wyników przed losowaniem jest dowodem, że kwanrówka
jest dobrą teorią. ;DDD
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

126. Data: 2009-12-05 16:47:46

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdulińska wrote:

> I to w 100%.
> A będzie jakies jutro?

Jutro będzie, albo nie,
ma przepowienia sprawdzi się :-)

Stalker

127. Data: 2009-12-05 17:00:23

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> Po pierwsze: skoro gaz będziemy od niego kupować na umowę... to tak,
> jakbyśmy JUŻ byli w jego worku i mieli przymusowo pierwsze "prezenty"
> zapewnione na spory czas... a co potem, to już nie my zadecydujemy.

Gaz kupujemy "na umowe" od bardzo długiego czasu, jak i duża część
świata i jakoś nigdzie Dziadek Mróz nie zagościł razem z gazem jako
ambasador "kultury rosyjskiej"

> Po drugie: Hunię on ma w szachu, jak zawsze, postać samego Miszki
> (Nieźwiedzia) nieważna.

W handlu jest tak, że ważny jest i sprzedawca i klient. Rosjanie mogą
sobie na dużo pozwolić, ale nie na wszystko... Im ZALEŻY na sprzedaży

> Po trzecie: my jesteśmy w tej Hunii na kiepskich ppzycjach (jak zawsze i
> bez niej) wobec kluczowych jej członków...
> Itd...

Uffff no to mi ulżyło, bo już przynajmniej wojny z Rosjanami nie
wieszczysz :-)

Stalker

128. Data: 2009-12-05 17:13:57

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 05 Dec 2009 18:00:23 +0100, Stalker napisał(a):

> Gaz kupujemy "na umowe" od bardzo długiego czasu,

Ale nie na umowę z konkretną wielkością "odbioru".
To zstrzeżenie będzie hamowało nam możliwości zakupów od innych w razie
CZEGO.

> jak i duża część
> świata i jakoś nigdzie Dziadek Mróz nie zagościł razem z gazem jako
> ambasador "kultury rosyjskiej"

Jak wyżej.

> W handlu jest tak, że ważny jest i sprzedawca i klient. Rosjanie mogą
> sobie na dużo pozwolić, ale nie na wszystko... Im ZALEŻY na sprzedaży

Wszystkim. Póki co. Mała Polska sie tu zupełnie nie liczy i dlatego oni
(Zachód i Rosja) ze sobą zawsze dojdą do porozumienia, jak juz drzewiej
bywało, ale nie z nami - niestety, to my, a nie Zachód, graniczymy z Rosją.

> Uffff no to mi ulżyło, bo już przynajmniej wojny z Rosjanami nie
> wieszczysz :-)
>
> Stalker

Może nie od razu wojnę (wojna to zmaganie się równorzędnych przeciwników),
tylko sztucznie wzbudzony konflikt zakończony "konieczną i jak najbardziej
uzasadnioną" interwencją. Gdzie nam tam do wojny z Rosją :->
--

Ikselka.

129. Data: 2009-12-05 18:10:59

Od: "Magdulińska" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora