mięso ryb vs mięso czerwone i białe

1. Data: 2005-06-17 13:31:40

Temat: mięso ryb vs mięso czerwone i białe
Od: "olo2" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiitam

Ponieważ przestałem jakiś czas temu jeść mięso czerwone oraz drób chciałbym
się dowiedzieć czy mięso ryb jest w stanie dostarczyć mi wszystkich
niezbędnych skałdników.
W uproszczeniu: czy zamiana mięsa na ryby nie odbije mi się na zdrowiu?
Przekopałem internet i nic nie znalazłem więc proszę o radę lub wskazówkę
gdzie szukać...

Pozdrawiam - Olek

2. Data: 2005-06-17 13:50:29

Temat: Re: mięso ryb vs mięso czerwone i białe
Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W uproszczeniu: czy zamiana mięsa na ryby nie odbije mi się na zdrowiu?
> Przekopałem internet i nic nie znalazłem więc proszę o radę lub wskazówkę

Nie jestem lekarzem, ale tak na zdrowy rozsądek-jeśli wegetarianie w ogóle nie
spożywają mięsa i świetnie się czują, to w Twojej sytuacji tym bardziej nie ma
powodów do obaw.

3. Data: 2005-06-17 14:11:21

Od: "olo2" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Problem w tym, że zdania co do ich dobrego samopoczucia sa podzielone.
Często zwraca się uwagę na braki w takiej diecie wit A,D,B12, żelaza itp.
(B12 o ile pamiętam w ogóle nie występuje w roślinach). Wielu wegetarian
łyka więc specjalne preparaty. Nie chcę na sobie eksperymentować.
Pytanie pozostaje otwarte: czy ryby mogą skutecznie zastapić inne mięso?

4. Data: 2005-06-17 14:11:23

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

olo2 napisał(a):

> Ponieważ przestałem jakiś czas temu jeść mięso czerwone oraz drób chciałbym
> się dowiedzieć czy mięso ryb jest w stanie dostarczyć mi wszystkich
> niezbędnych skałdników.

a można spytać, dlaczego tak??

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

5. Data: 2005-06-17 14:15:47

Od: "olo2" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chętnie odpowiem ale sprecyzuj pytanie(czy pytasz dlaczego nie jem mięsa?).

Pozdrawiam

6. Data: 2005-06-17 14:16:54

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

olo2 napisał(a):
> Chętnie odpowiem ale sprecyzuj pytanie(czy pytasz dlaczego nie jem mięsa?).

tak, dlaczego przestałeś??

PS: odpowiadaj pod cytatem...

7. Data: 2005-06-17 14:54:45

Od: "olo2" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tak, dlaczego przestałeś??
> PS: odpowiadaj pod cytatem...

Sprawa wygląda tak, iż od jakiegoś czasu nie smakuja mi wędliny,
kiełbaski i inne mięsne frykasy. Jesli chodzi o mięso typu kotlet to czy
żeberka to też jakoś nie przepadam- musi byc naprawdę dobrze przyrządzone
abym je zjadł ze smakiem.
Inna kwestia to fakt, że jakoś się nie mogę pogodzić z tym, że
zwierzeta są hodowane w okropnych warunkach, na masowa skalę, napychane
profilaktycznie antybiotykami aby były "zdrowe" i nie spowodowały epidemii w
całej hodowli. Coraz częściej widzę związek między schabowym a świnią, która
nigdy nie widziała słońca i jest trzymaną po "kostki" w odchodach, w małym,
ciasnym metalowym boksie. Nikt mi nie powie że zwierzeta nie cierpią w
takich warunkach. Świadomość tego stanu rzeczy jakoś odbiera mi apetyt na
mięso.

Lekarze twierdzą w większości, iż mięso jest nam potrzebne. Ryby
lubię-smakują mi, trudniej je hodować w sposób przemysłowy- są przeważnie
łowione w naturalnym środowisku. Jeżeli więc moje zdrowie nie ucierpi
wybieram ryby.

Pozdrawiam - Olek

8. Data: 2005-06-17 14:59:33

Temat: [OT]Re: mięso ryb vs mięso czerwone i białe
Od: "mrmool" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zwierzeta są hodowane w okropnych warunkach, na masowa skalę, napychane
> profilaktycznie antybiotykami aby były "zdrowe" i nie spowodowały epidemii
> w całej hodowli.

rybki niestety też....
mrmool
http://republika.pl/mole

9. Data: 2005-06-17 17:50:44

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

olo2 wrote:

> [...]
> lubię-smakują mi, trudniej je hodować w sposób przemysłowy- są przeważnie
> łowione w naturalnym środowisku. Jeżeli więc moje zdrowie nie ucierpi

Tyle ze np. ryby lowione sa tak intensywnie ze juz pomalu
zaczynaja zanikac. No i jakby ludzie nie ponosza kosztow ich
hodowli, opieki itp, tylko zabieraja z przyrody 'wyroby gotowe'.
Cos jak mysliwstwo tylko na wieksza skale.

Nie mowiac juz ile wodnych zyjatek zupelnie niepotrzebnie
konczy zycie przy okazji polowow ...

Oczywiscie coraz wiekszy odsetek ryb tez pochodzi z hodowli -
po prostu tak jest wydajniej mimo wszystko.

Krzysiek Rudnik

PS. A jesli chodzi o zywienie - przez setki lat niektore
spoleczenstwa (te zyjace na wybrzezach, wyspach itp)
zywily sie glownie produktami morza...

10. Data: 2005-06-17 18:34:49

Od: "Joa" <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

olo2 <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> łyka więc specjalne preparaty. Nie chcę na sobie eksperymentować.
> Pytanie pozostaje otwarte: czy ryby mogą skutecznie zastapić inne mięso?

Witaj Olo :)
Wegetarianie nie są narażeni na jakiekolwiek niedobory. Zauważ, że najczęściej
cierpią na anemię itp, ludzie jedzący mięso. Rozumiem Twoje rozterki i
zaręczam, że nic Ci nie grozi. Weganie biorą suplementy (nie zawsze)w postaci
witaminy B, ale uwierz mi, wege - jest Twoim najlepszym wyborem. Wiem z
własnego doświadczenia, nigdy się lepiej nie czułam psychicznie i fizycznie.
Głowa do góry! Będziesz zdrów- także bez ryb. Pamiętam jeszcze, co sprawiło,
że natychmiast odrzuciałam mięso. Ktos powiedział (nie pamiętam, gdzie to
usłyszałam) "nie będę cmentarzem". To stwierdzenie wiele lat temu odmieniło
mój sposób życia i niczego nie żałuję. Jestem szczęśliwa, czego i Tobie życzę :)
pozdrawiam
Joa

Pianie prac
Dziwne objawy - pomocy.