Obiecane rogaliki orzechowe dla Basi i nie tylko (P)

1. Data: 2002-11-07 11:49:42

Temat: Obiecane rogaliki orzechowe dla Basi i nie tylko (P)
Od: "Vicky S." <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Znalazłam bardzo krótkie wytyczne co do tego przepisu. Ale wrzucam skoro
obiecałam.

Rogaliki orzechowe

1 kostka margaryny
28 dkg mąki
12 dkg orzechów włoskich mielonych
8 dkg cukru pudru

Wszystkie składniki zagnieść na ciasto. Podzielić na dwie porcje i wrzucić
na jakieś 30-60 minut do lodówki. Z ciasta porcjować małe rogaliki, które
piec na natłuszczonej blasze aż do zrumienienia się.

A teraz nie bijcie, bo... Nie mam zapisane i nie pamiętam jak długo piec,
ani w jakiej temperaturze. Jeśli ktoś robił coś takiego to może podzieli
się swoimi uwagami na ten temat :-)) W domu piekłyśmy je do momentu, aż
ładnie zbrązowiały. Po ostudzeniu posypywałyśmy jeszcze cukrem pudrem.

Pozdrawiam, Vicky S
(~11.06.2003)
www.republika.pl/vickys81

1. Data: 2002-11-07 15:13:10

Od: "Vicky S." <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Po drugie mam pytanie - czy orzechy dodaje sie do ciasta - bo piszesz ze
> zagniesc wszystkie skladniki a jesli tak to czy do srodka daje sie jeszcze
> dzem czy moze nic sie nie daje?

Orzechy są w cieście. Nie daje się do środka dżemu, bo to takie kruche
ciasteczka.
Drożdżowe rogaliki możesz robić wg takiego przepisu

1/2 kg mąki
1 kostka margaryny
2 jajka
3 dkg drożdźy
2 łyżki śmietany gęstej
dżem

Wyrabiasz ciasto. Formujesz rogaliki (do środka dżem)

Pozdrawiam, Vicky S
(~11.06.2003)
www.republika.pl/vickys81

1. Data: 2002-11-07 15:13:56

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vicky S." <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witajcie
>
> Znalazłam bardzo krótkie wytyczne co do tego przepisu. Ale wrzucam skoro
> [...]

Po pierwsze dziekuje za przepis;-)

Po drugie mam pytanie - czy orzechy dodaje sie do ciasta - bo piszesz ze
zagniesc wszystkie skladniki a jesli tak to czy do srodka daje sie jeszcze
dzem czy moze nic sie nie daje?

pozdrawiam serdecznie
Basia

Przepis na chleb