Przepis na chleb

1. Data: 2002-11-07 10:49:04

Temat: Przepis na chleb
Od: "Cristos" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę was o przepisik na pyszny chlebek, razowy , przenny i inne.
Pozdro

1. Data: 2002-11-07 16:35:21

Temat: Re: Przepis na chleb
Od: "Cristos" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nikt nie zna???

1. Data: 2002-11-07 16:53:18

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Cristos:
> Nikt nie zna???

znamy. Nawet było tu o tym niedawno. Poczytaj, to znajdziesz. Aha, nie
przenny, tylko pszenny. A przepisik to sik po przepiciu?

Waldek

1. Data: 2002-11-08 07:22:16

Od: "Flowera" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Chyba najpeliej poszukac w archiwum na google czesto i gesto
ludzie poszukuje przepisow i latwo to tam znalezc )))))))))))
pozdrofka
flowerka
Użytkownik Cristos <c...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aqdger$nh8$...@n...lublin.pl...

1. Data: 2002-11-08 19:13:45

Od: a...@i...pl (Aga) szukaj wiadomości tego autora

> Nikt nie zna???
>
> Na chlebek przepisu nie znam za to mam przepis na chałkę.
pozdrawiam Aga

1. Data: 2002-11-09 02:25:07

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Cristos wrote:

> Proszę was o przepisik na pyszny chlebek, razowy , przenny i inne.
> Pozdro

Przepisiku na chlebek nie mam, ale mam

Przepis na chleb
Dzien 1 - zakwas
Zmieszac 50 gr drozdzy z pol szklanki maki i 1 szklanka wody w sloju,
odstawic w cieple miejsce, mieszajac od czasu do czasu, na 3-4 dni.

Dzien 5
ze sloja odlac1 szklanke zakwasu, i dodac pol szklanki maki i pol
szklanki wody

1 szklanke zakwasu wymieszac z 1 szklanka maki, odstawic, az sie spieni,
okolo pol godziny. Dodac 1 lyzeczke soli, 1 szklanke maki zytniej,
reszte pszennej, ile wejdzie, aby otrzymac gladkie, iekkie, niekleiste
ciasto, wyrabiac recznie pol godziny, mikserem okolo 8 minut.

Uformowac bochenek, naciac 3 razy skosnie na pol cm, umiescic na blasze
lub w keksowce.

Odstawic do wyrosniecia na 8 godzin w chlodnym miejscu, lub na 10 godzin
w lodowce.

Rozgrzac piec do 220C. Wstawic chleb delikatnie, zeby nie siadl, do
pieca, i piec az zloty, okolo 25 minut. Sparwdzic patyczkiem, czy nic
sie nie przykleja. Przelozyc na kratki, ostudzic.

Mozna do wyrabianego ciasta dodac okolo lyzeczki kminku.

Magdalena Bassett

1. Data: 2002-11-22 13:34:44

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> Przepisiku na chlebek nie mam, ale mam
>
> Przepis na chleb
[ciach]

W jakiejś starej książeczce (nie ma okładki , ani autora) znalazłam
kilka przepisów na chleb wypiekany w domu. Jeśli ktoś jest
zainteresowany, to mogę w wolnej chwili podać:
- chleb domowy o smaku 'pumpernikla'
- chleb 'po szwedzku'
- chleb żytni pytlowy
- chleb razowy
- Graham
Uprzedzam, że nigdy chleba w domu nie piekłam i kompletnie nie
wiem, co z tego wyjdzie.

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2002-11-22 19:26:44

Od: "syso" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> napisał w
wiadomości news:arlbof$jqk$1@news.tpi.pl...

> W jakiejś starej książeczce (nie ma okładki , ani autora)
znalazłam
> kilka przepisów na chleb wypiekany w domu. Jeśli ktoś jest
> zainteresowany, to mogę w wolnej chwili podać:

Bardzo, bardzo prosze. :-)))

Sylwia

1. Data: 2002-11-22 22:08:57

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "syso" <s...@p...fm> napisał w wiadomości

> Bardzo, bardzo prosze. :-)))
>
> --
> Pozdrawiam
> Sylwia

A więc tak. Cytuję dosłownie...

Oto np. chleb podobny w smaku do 'pumpernikla', a pieczony dawniej
na wsi, z ziemniakami.
35 dkg maki zytniej wymieszać z 3 szklankami letniej wody i
pozostawić na noc w cieplym miejscu do sfermentowania. Rano
domieszac 65 dkg maki zytniej, 40 dkg gotowanych przetartych
ziemniakow, 1 dkg rozkruszonych drozdzy i lyzeczke soli. Wyrabiac
ciasto 10 min. Pozostawic ciasto w cieplym miejscu do wyrosniecia
na 3-4 godz. Przelozyc na natluszczona blache, jeszcze zostawic no
ok. pol godziny do wyrosniecia i dopiero wtedy piec ok. godzine w
srednio goracym piekarniku (ok. 200 st. C).

Chleb 'po szwedzku':

Wziac po polowie make pszenna i zytnia, w sumie 75 dkg, 2,5 do 5
dkg drozdzy rozprowadzic mlekiem (ok. pol szklanki), dodac 2 lyzki
miodu (ew. cukru). Do maki dodac 0,5 l wody, lyzeczke soli,
lyzeczke octu, 2 lyzki margaryny rozpuszczonej w cieplej dodzie i
wyrosniete drozdze. Wyrabiac na gladkie ciasto. Po wyrobieniu
zostawic w cieple do rosniecia przez ok. 1 godzine. Potem
przelozyc do nasmarowanych tluszczem foremek i zostawic znowu na
ok. pol. godziny do wyrosniecia, wreszcie piec w nagrzanym
piekarniku, w temp. od 150 do 250 st. C okolo pol godziny.
Badac patyczkiem czy upieczony. Mozna wierzch chlebkow posmarowac
ostudzona woda, to beda mialy blyszczaca skorupke.

(Koniec cytatu)
Przyznaje, ze dla mnie nie wszystko jest jasne.
Jesli te przepisy juz ktos podawal, albo Waszym zdaniem nie
trzymaja sie kupy, to dajcie znać. Nie bede podawac nastepnych.

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2002-11-23 20:56:46