Objawy menopauzy.

1. Data: 2003-04-17 11:29:06

Temat: Objawy menopauzy.
Od: "asia" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam 29 lat i endometiozę zwalcza sie w moim wypadku hormonem Diphereline SR
3,75 mg w postaci zastrzyku raz w miesiącu.
Wiem, iż jest to hormon którego podawanie powoduje skutki uboczne podobne
jak przy menopauzie.
Jakoś sie z tym godzę i wytrzymuję w dzień uderzenia goraca i poty na ciele
(na marginesie współczuję kobietom w tej fazie - bardzo uciążliwe i męczące
objawy) i inne dolegliwości, jednak proszę o pomoc wszystkich którzy wiedza
coś na ten temat.
Nie moge spac, fale nocne są tak silne, ze oblewam się zimnym potem, od
miesiąca praktycznie normalnie nie sypiam dopiero nad ranem przysypiam na 3
godzinki.
Obrazowo przedstawiając - to jakbyś budził sie rano po strasznym koszmarze
zlany potem i zmęczony - tak wyglądają moje wszystkie poranki od miesiąca.
Jeszcze 2 miesiące kuracji przede mna, zarzywam witaminy, minerały, wyciągi
z soji, jadam siemie lniane, tofu (łapie sie wszystkiego co mozna) - nadal
jednak nie sypiam.
Moze jakiś pomysł? Tabletki nasenne powodują mniej swiadome rzucanie sie w
nocy ale nie likwidują całkowicie uderzen gorąca.
Pozdrawiam Ania

2. Data: 2003-04-18 13:08:53

Temat: Re: Objawy menopauzy.
Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

asia wrote:cut
przy stosowaniu analogow czasem podaje sie male dawki estrogenow
- po to zeby zmniejszyc nateznie objawow wypadowych ( angole maja na to
ladne okreslenie - add-back therapy)
Zapytaj prowadzacego lekarza czy nie widzalby mozleiwosci podania ci
estrogenu lub tibolonu.
vlad

3. Data: 2003-04-22 07:12:07

Od: "asia" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje slicznie za podpowiedz, tym razem z Twoimi "informacjami za pasem"
mocniej przycisne lekarza prowadzacego i nie dam sie zbyc ze to sa skutki
uboczne i trzeba je przejsc.
Pozdrawiam A.

> [...]
> ladne okreslenie - add-back therapy)
> Zapytaj prowadzacego lekarza czy nie widzalby mozleiwosci podania ci

Technik Dentystyczny
zajady :((
SARS -- a klimatyzacjia
Preparat wzmacniajacy w losy i paznokcie
Preparat wzmacniajacy w losy i paznokcie