Proszę o pomoc

1. Data: 2003-04-17 13:25:37

Temat: Proszę o pomoc
Od: "PAWEŁ" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mojego znajomego córka zachorowała na bardzo unikalną chorobę REUMATOIDALNE
MŁODZIEŃCZE PRZEWLEKŁE ZAPALENIE STAWÓW,piszę w jego imieniu chciałby on
dowiedzieć się czegoś na temat tej choroby,może jakieś publikacje w
internecie na ten temat,może któregoś z grupowiczów lub członka jego rodziny
spotkało nieszczęście tej choroby , a chciałby podzielić się swoimi
doświadczeniami w leczeniu tej choroby,czy istnieją w naszym kraju jakieś
stowarzyszenia ,fundacje dotyczące tej choroby .
Jest podobno lekarstwo pod nazwą "REMICADE" które
zatrzymuje rozwój tej choroby proszę o wszelkie informacje na temat tej
strasznej choroby i na temat leku o którym pisałem,podobno lek ten w naszym
kraju jeszcze nie jest stosowany.Wszystkim dużo zdrowia.
Pozdrawiam
Paweł
--
http://www1.mp3.wp.pl/p/strefa/artysta/2196,informac
je.html

2. Data: 2003-04-17 13:33:27

Temat: Re: Proszę o pomoc
Od: " Przemo" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

PAWEŁ <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> strasznej choroby i na temat leku o którym pisałem,podobno lek ten w naszym
> kraju jeszcze nie jest stosowany.Wszystkim dużo zdrowia.

infliximab
immunosuppressivum
L04AA
Działanie: Chimerowe ludzko-mysie przeciwciało monoklonalne IgG1 wytwarzane z
rekombinowanej linii komórkowej. Wykazuje duże powinowactwo do rozpuszczalnej
i transbłonowej postaci ludzkiego czynnika martwicy nowotworu alfa (TNFa),
nie wiąże się natomiast z limfotoksyną a (TNFb). Infliksimab hamuje aktywność
TNFa w różnych testach biologicznych in vitro. In vivo szybko tworzy stabilne
kompleksy z ludzkim TNFa, co powoduje utratę aktywności biologicznej przez
TNFa. U chorych na reumatoidalne zapalenie stawów (RZS) zwiększone stężenie
TNFa w stawach koreluje z większym zaawansowaniem choroby. Leczenie
infliksimabem zmniejsza naciek komórek zapalnych do stawów objętych procesem
zapalnym, jak również ekspresję cząsteczek odpowiedzialnych za adhezję
komórkową, chemotaktyczność i degradację tkanek. Po leczeniu następuje
zmniejszenie stężenia IL-6 i białka C-reaktywnego (CRP). W przypadku choroby
Crohna leczenie infliksimabem wiąże się z zmniejszeniem stężenia CRP,
zmniejszeniem napływu komórek zapalnych do obszarów jelit dotkniętych chorobą
oraz zmniejszeniem obecności markerów stanu zapalnego w tych miejscach.
Pojedynczy wlew i.v. infliksimabu powoduje proporcjonalny do dawki wzrost
Cmax i AUC. Objętość dystrybucji w stanie stacjonarnym nie zależy od podanej
dawki i wskazuje na przeważającą dystrybucję leku w kompartmencie
naczyniowym. t1/2 &#8211; 8&#8211;9,5 dnia. Nie określono dróg eliminacji
infliksimabu.

Wskazania: Reumatoidalne zapalenie stawów &#8211; leczenie skojarzone z
metotreksatem. Infliksimab stosowany jest w celu zmniejszenia objawów
czynnego RZS oraz poprawy sprawności fizycznej u chorych niedostatecznie
reagujących na leczenia lekami modyfikującymi przebieg choroby, w tym
metotreksatem. Choroba Crohna. Leczenie czynnej ciężkiej postaci choroby
Crohna u chorych, u których zastosowany pełny schemat leczenia
kortykosteroidami i lekami immunosupresyjnymi nie przyniósł oczekiwanych
efektów, leczenie takie było źle tolerowane lub istniały przeciwwskazania do
takiego leczenia oraz w leczeniu choroby Crohna z przetokami u chorych, u
których nie było reakcji na leczenie standardowe.

Przeciwwskazania: Znana nadwrażliwość na infliksimab. Gruźlica, inne ciężkie
zakażenia (posocznica, ropnie, zakażenia oportunistyczne). Umiarkowana lub
ciężka niewydolność serca (III i IV klasa wg NYHA). Należy zachować
szczególną ostrożność u chorych z łagodną i umiarkowaną niewydolnością serca
(I i II klasa wg NYHA). Nie przeprowadzono odpowiednich badań u dzieci między
1.&#8211;17. rż. Stosowaniu infliksimabu, a zwłaszcza pierwszemu i drugiemu podaniu
leku, towarzyszyć mogą ostre reakcje poinfuzyjne, jak wstrząs anafilaktyczny
lub reakcja nadwrażliwości typu późnego. Należy zachować szczególną
ostrożność i bardzo uważnie obserwować chorych leczonych powtórnie po długiej
przerwie. Należy przerwać leczenie infliksimabem w przypadku wystąpienia
objawów sugerujących zespół toczniopodobny lub stwierdzenia obecności
przeciwciał przeciw dwuniciowemu DNA. Doświadczenia na temat bezpieczeństwa
przeprowadzania zabiegów operacyjnych u leczonych infliksimabem są
ograniczone. Chorzy wymagający leczenia operacyjnego w czasie leczenia muszą
być monitorowani pod kątem ewentualnych zakażeń. W przypadku planowania
zabiegu operacyjnego należy wziąć pod uwagę długi t1/2 leku. Wykazano
ograniczone bezpieczeństwo stosowania leku u chorych po plastyce stawu.

Interakcje: Jednoczesne stosowanie metotreksatu i infliksimabu (głównie dawki
mniejszej niż terapeutyczna) redukuje powstawanie przeciwciał skierowanych
przeciw infliksimabowi i zwiększa jego stężenie we krwi. Ze względu na brak
badań dotyczących niezgodności infliksimabu nie można go mieszać z innymi
środkami farmaceutycznymi.

Działania niepożądane: Częste: reakcje poinfuzyjne (duszność, pokrzywka, ból
głowy), zakażenia wirusowe (grypa, opryszczka), gorączka, zawroty głowy,
zaczerwienienie twarzy, zakażenia górnych i dolnych dróg oddechowych,
zapalenie zatok, nudności, biegunka, bóle brzucha, dyspepsja, zaburzenia
czynności wątroby, osutka, świąd, wzmożone pocenie, suchość skóry, znużenie,
ból w klatce piersiowej. Rzadkie: ropień, zakażenie tkanki łącznej,
kandydoza, posocznica, zaburzenia procesów gojenia, zakażenia bakteryjne,
gruźlica, zakażenia grzybicze, pojawienie się autoprzeciwciał, zespół
toczniopodobny, zaburzenia układu dopełniacza, niedokrwistość, leukopenia,
uogólnione powiększenie węzłów chłonnych, limfocytoza, limfopenia,
neutropenia, małopłytkowość, depresja, splątanie, pobudzenie, amnezja,
apatia, zaburzenia pamięci, senność, pogorszenie procesów demielinizacyjnych
sugerujących stwardnienie rozsiane, zapalenie spojówek, zapalenie spojówek i
rogówki, zapalenie błony naczyniowej oka, wybroczyny, krwiaki, nadciśnienie
tętnicze, niedociśnienie tętnicze, omdlenia, zakrzepowe zapalenie żył,
bradykardia, kołatanie serca, sinica, skurcz naczyń, niedokrwienie obwodowe,
zaburzenia rytmu serca, nasilenie niewydolności serca, krwawienie z nosa,
skurcz oskrzeli, zapalenie opłucnej, obrzęk płuc, zaparcia, refluks żołądkowo-
przełykowy, zapalenie warg, zapalenie uchyłka, zapalenie pęcherzyka
żółciowego, grzybica skóry, paznokci, wyprysk, łojotok, jęczmień, wysypka
pęcherzowa, czyraczność, obrzęk okołooczodołowy, hiperkeratoza, trądzik
różowaty, brodawka, nieprawidłowa pigmentacja skóry, łysienie, bóle mięśni,
bóle stawów, zakażenia układu moczowego, odmiedniczkowe zapalenie nerek,
zapalenie pochwy, uderzenia gorąca, bóle, dreszcze, reakcje w miejscu
podania, zakażenia oportunistyczne. Brak doniesień na temat przedawkowania.

Ciąża i laktacja: Nie zaleca się stosowania leku w ciąży. Kobiety w okresie
rozrodczym powinny stosować skuteczne środki antykoncepcyjne w czasie
leczenia i co najmniej przez 6 mies. od ostatniego podania leku. Kobiety nie
powinny karmić piersią w trakcie leczenia ani przez 6 mies. po leczeniu
infliksimabem.

Dawkowanie: Reumatoidalne zapalenie stawów: 3 mg/kg mc. we wlewie i.v.
trwającym 2 h w skojarzeniu z metotreksatem. Kolejne wlewy podawane są 2 i 6
tyg. po pierwszym wlewie, a następnie co 8 tyg. Ciężka czynna postać choroby
Crohna: 5 mg/kg mc. we wlewie i.v. trwającym 2 h. Choroba Crohna z
przetokami. Dawka początkowa wynosi 5 mg/kg mc. we wlewie i.v. trwającym 2 h.
Dodatkowe wlewy 5 mg/kg mc. należy wykonać 2 i 6 tyg. po pierwszym wlewie.
Nie ustalono długotrwałej skuteczności dalszego leczenia w chorobie Crohna. W
przypadku ponownego wystąpienia objawów RZS lub choroby Crohna infliksimab
może być powtórnie podany w ciągu 14 tyg. od ostatniego wlewu. Nie zaleca się
ponownego stosowania leku po 15-tygodniowej przerwie ze względu na częste
występowanie reakcji nadwrażliwości typu późnego u chorych, u których lek
stosowano 2&#8211;4 lata wcześniej oraz brak danych dotyczących chorych, u których
przerwa wynosiła 15 tyg.&#8211;2 lata.

Uwagi: Wszyscy chorzy powinni być obserwowani przynajmniej przez 1&#8211;2 h po
wlewie pod kątem wystąpienia ostrych reakcji poinfuzyjnych. Przed
rozpoczęciem leczenia należy przebadać chorych w kierunku występowania
czynnej lub ukrytej gruźlicy. Chorych należy uważnie monitorować ze względu
na możliwość wystąpienia zakażeń, w tym zakażeń gruźliczych, w trakcie i po
zakończeniu leczenia infliksimabem. Zahamowanie TNFa &#8211; czynnika
pośredniczącego w procesach zapalnych modulującego komórkową odpowiedź
immunologiczną może powodować upośledzenie odporności niektórych chorych oraz
maskować objawy zakażenia, np. gorączkę. Lek nie zawiera środków
konserwujących, zaleca się podanie roztworu do wlewu jak najszybciej, w
czasie nie dłuższym niż 3 h po przygotowaniu. Przechowywać w temperaturze 2&#8211;8
°C. Nie zamrażać.

Objawy menopauzy.
Technik Dentystyczny
zajady :((
SARS -- a klimatyzacjia
Preparat wzmacniajacy w losy i paznokcie