Technik Dentystyczny

1. Data: 2003-04-17 09:48:43

Temat: Technik Dentystyczny
Od: "Magnezja" <K...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Nie wiem czy to na te grupe sie nadaje, ale sprobuje, moze akurat jest tu
ktos kto ma do czynienia ze stomatologia. Otoz mam takie pytanie: Jaka jest
przyszlosc technika dentystycznego? Czy majac taki zawod ciezko jest znalezc
prace? Jakie sa zarobki?
Z gory dziekuje za odpowiedzi na temat.

Pozdrawiam.
Magnezja

---
Z adresu wytnij NOSPAM.

2. Data: 2003-04-17 11:54:17

Temat: Re: Technik Dentystyczny
Od: Scarpi <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka jest przyszlosc technika dentystycznego? Przyszlosc technika jest
bardzo ciezka, musisz byc w tym naprawde dobra.

Czy majac taki zawod ciezko jest znalezc prace? Bez odpowiedniego startu
mozesz miec problem, najlepiej byloby miec wlasny zaklad, albo jakies dobre
znajomosci.
Ale przeciez nie wszystko musi byc na "nie" :)

Jakie sa zarobki?
Zarobki jak zarobki, jesli bedziesz miala swoj prywatny gabienet, to nie
bedziesz musiala sie martwic o przyszlosc :)

> A tak w ogole to dodam, ze to tez bylo moje marzenie, przygotowywalam sie
> juz do egzaminow wstepnych na ten kierunek.
Po czasie okazalo sie, ze mam uczulenie na gips, a w ogole nie mam do tego
cierpliwosci.
Jestem na drugim roku fizjoterapii, i jestem z tego bardzoooooo zadowolona.
Ale protetyke polecam, super sprawa :)

--
Scarpi

3. Data: 2003-04-17 12:54:28

Temat: Odp: Technik Dentystyczny
Od: "rumcajs" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witaj!
To dzwine dla mnie , ze polecasz protetyke, nie przepracowawszy w tym zawodz
ie nawet miesiaca.....
Ja przepracowalam 7 lat, pracujac w panstwowej placowce, a potem rowniez pry
watnie. Podpatrywalam stomatologow, przeczytalam pare ksiazek i...nauczylam
sie w ten sposob rowniez pracy z pominieciem stomatologa(tzn. wycisk i pozos
tale fazy pracy, ktore wykonuje stomatolog-protetyk). Szlo mi niezle , byl o
kres, ze pacjenci walili drzwiami i oknami....
I wiecie jakie jest moje zdanie na temat tej pracy?...
Przede wszystkim to nie jest dobra praca dla kobiety, uwierzcie mi - jest t
o BARDZO ciezka praca, ciezka w sensie fizycznym, ale rowniez pelna stresow,
i tak naprawde, zeby cos konkretnego zarobic, trzeba sie naprawde NATYRAC...
nie dotyczy to oczywiscie osob, ktore otworza parcownie i znajda jeleniow pr
acujacych na nie, po jakies 5, 7 stowek (za kilkanasi\cie godz wyrobniczej p
racy). Ale trzeba miec ten tzw "kapital poczatkowy"
zeby moz otworzyc PRZYZWOITA pracownie , czyli na poczatek jakies 100 tys na
pewno.
Sprzet protetyczny jest b. drogi.
Mozna oczywiscie kupic wszystko stare, uzywane, i bawic sie w monofakturke,
ale teraz w dobie nowoczesnych pracowni...chyba ten numer nie przejdzie.
Takze , wierzcie mi, nie pisze tego jakis nieudaczny technik, ktoremu sie ni
e udalo, bo - wiodlo mi sie niezle w tym zawodzie - ale to byly czasy panstw
owych placowek, w ktorych mozna bylo robic "prywate", a teraz jest to chyba
juz niemozliwe.
W kazdym razie, - praca jako protetyk, to robota brudna, w gipsie, akrylu i
jemu pochodnych (rozmaitych "smrodkach" chemicznych), CIEZKA praca " w meta
lu", uzeranie sie ze stomatologami (to jedna z czarniejszych stron)
No i przede wszystkim, nie jest to parac z luzmi , tylko,....ze sprzetem i ,
z narzedziami i wytworem jaki sie tworzy , czyli z proteza....Mnie to nie od
powiadalo, czulam sie jak wyrobnica, rzemieslnik.
I , wierzcie mi, znalam wielkie mnostwo kobiet pracujacych w tym zawodzie
- ZADNA nie byla zadowolona ze swojego wyboru.
I jeszcze jedno.Najfajniej jest jesli dobierze sie para technikow, malzenstw
o. Wtedy to ma sens. Kobietka modeluje, wykonuje precyzyjne , wymagajace kob
iecego oka prace, a mezczyzna te ciezsze. Zanlam takie zwiazki. I to byl swi
etny uklad.
Pozdrwaiam-Kasia
k...@o...pl

4. Data: 2003-04-17 23:08:34

Od: "Adam" <a...@...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| tale fazy pracy, ktore wykonuje stomatolog-protetyk). Szlo mi niezle , byl
| kres, ze pacjenci walili drzwiami i oknami....

hyhy... nie wiem czy wiesz, ale przyznalas sie wlasnie do czegos
nielegalnego :)

usmiechnij sie, jestes w ukrytej kamerze...

Adam

5. Data: 2003-04-18 06:22:42

Od: "rumcajs" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co widzisz w tym, nielegalnego ?

6. Data: 2003-04-18 12:42:04

Temat: Re: Odp: Technik Dentystyczny
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rumcajs wrote:

> Co widzisz w tym, nielegalnego ?

a poczytaj ustawe o zawodzie lekarza...

ale chyba tyklo udajesz ze nic sie nie stalo, prawda?

Adam

zajady :((
SARS -- a klimatyzacjia
Preparat wzmacniajacy w losy i paznokcie
Preparat wzmacniajacy w losy i paznokcie
znowu o tabletkach...