Obniżanie ocen za rozmowę

21. Data: 2006-09-27 15:10:45

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: koliko <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

zona alberta napisał(a):

> "koliko" <j...@a...pl> wrote in message

> Zasady powinna była wyjaśnić na początku (choć chyba oczywistym jest dla
> 10 latka, że w trakcie klasówki się nie rozmawia).

W trakcie owszem Tomek wie, że się nie rozmawia, ale oni tę kartkówkę
skończyli wcześniej (obydwaj zdolne bestie :-) i nie wiedzieli co z sobą
zrobić. A pani nie pozwala oddać kartki wcześniej, żeby np. móc
poczytać, a nie się nudzić.

Jeśli tak się stało,
> uważam, że postąpiła dobrze.

Już na pierwszej kartkówce w 4 klasie gdy są zupełnie nowe zasady, nowi
nauczyciele?

Ja za wszelakie próby kontaktu obniżałam
> ocenę o pół stopnia.

Oni im obniżyła o jeden stopień - z piątek na czwórki.
Ela, Tomek-l.10 Kasia-l.4

22. Data: 2006-09-27 15:13:47

Temat: [OT] Re: Obniżanie ocen za rozmow
Od: koliko <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a):
> Użytkownik "koliko" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Czy nauczycielka może obniżyć ocenę o 1 punkt z kartkówki za rozmowę?
> Chodzi o 4 klasę podstawówki.
>
> Za rozmowę w trakcie kartkówki? To chyba pod ściąganie/podpowiadanie
> podpada...
> Chociaż w 4 klasie, we wrześniu to najpierw należałoby dzieciom
> wyjaśnić, co można a czego nie, bo po nauczaniu początkowym to dzieciaki
> potrafią dziwne nawyki mieć...

Dlaczego u Ciebie nie ma znaków cytowania po moim poście. czy to ja mam
coś źle ustawione?
Ela, Tomek-l.10 Kasia-l.4

23. Data: 2006-09-27 15:16:03

Temat: Re: [OT] Re: Obniżanie ocen za rozmow
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a):
> [...]
> dziwne nawyki mieć...

Dlaczego u Ciebie nie ma znaków cytowania po moim poście. czy to ja mam

----
Masz ustawione quoted-printable. Przy tym ustawieniu outlook nie wstawia
znaków cytowania. Dlaczego - nie wiem. Czy Twoje ustawienia są poprawne -
nie wiem. Temat flejmogenny, więc od razu napiszę, że programu nie zamierzam
zmieniać :-)

Agnieszka

24. Data: 2006-09-27 16:06:31

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 15:55:14 +0200, Elżbieta w wiadomości
<news:1b3gkiyj6fpt.1pkp6nzb40hf8$.dlg@40tude.net> napisał(a):

> należy to rozróżnić zachowanie ucznia i jego wiedzę. Ocena jest za kartkówkę,
> "oceną" za gadanie jest uwaga(...)
> Ciekawe czy w szkolnym systemie oceniania znajduje się punkt, że
> nauczycielowi wolno z powodu gadania, ściągania obniżyć ocenę. Ja na
> miejscu rodzica bym to sprawdziła.

Nic to nie da, bo ocena ustalona przez nauczyciela jest niepodważalna - nie
ma zanczenia, czy w szkolnym systemie oceniania znajduje się jakiś tam
punkt czy nie. Za rażące naruszenie zasad szkolnego systemu oceniania co
najwyżej służy skarga na nauczyciela, ale oceny to i tak nie unieważnia.

Rozróżnienie, czy ocena była za zachowanie, czy za wiedzę, nie jest możliwe
do udowodnienia w praktyce. Zawsze nauczyciel może powiedzieć, że
zachowanie ucznia wskazywało na brak wymaganej wiedzy i umiejętności albo
uniemożliwiało rzetelne rozpoznanie wiedzy i umiejętności. Ocenił na
stopień niżej, bo miał do tego prawo, jest to jego własna, autonomiczna
opinia fachowa - nie do ruszenia w trybie administracyjnym

--
Sz.

25. Data: 2006-09-27 16:08:03

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Tak was uczą, ale to nieprawda.

--
Sz.

26. Data: 2006-09-27 16:10:20

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 16:05:35 +0200, Nixe w wiadomości
<news:efe0fj$sdh$1@news.mm.pl> napisał(a):

> BTW - podpowiedź, jako czyn naganny, powinna zostać "oceniona" uwagą za
> sprawowanie, a nie oceną za wiedzę.

Nie, bo podpowiadanie, ściąganie świadczy o tym, że uczeń wymaganej wiedzy
nie posiada. Uczeń się powinien cieszyć, że dostał tylko stopień niżej, a
nie został wywalony z pałą, jak to jest na poważnych egzaminach.

--
Sz.

27. Data: 2006-09-27 16:13:15

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...pl> wrote in message news:efe0fj$sdh$1@news.mm.pl...

> A dlaczego co innego? Tu gadanie, które przeszkadza i tu gadanie, które
> przeszkadza.

juz wyjasnilam w poscie. rozmowa na kartkowce moze byc podpowiedzia, na
lekcji nie jest. jesli podpowiedz- to juz nie jest to uczciwe sprawdzenie
wiedzy, a na lekcji- przeszkadza pani i kolegom.

> BTW - podpowiedź, jako czyn naganny, powinna zostać "oceniona" uwagą za
> sprawowanie, a nie oceną za wiedzę.

a moim zdaniem za wiedze, bo sie ja nieuczciwie zdobywa.

> Kto? Na razie mowa o jednym dziecku, a Ty zrobiłaś z tego liczbę mnogą :-P

bo dziecko rozmawailo nie _samo ze soba_ a z kims. a to juz liczna mnoga.
chyba gadalas na j polskim.....

iwon(k)a

28. Data: 2006-09-27 16:13:46

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 16:57:46 +0200, koliko w wiadomości
<news:451a84d9$0$17941$f69f905@mamut2.aster.pl> napisał(a):

> Co ma robić dziecko jeśli już tę kartkówkę dawno skończyło (kolega z
> ławki również)i nie mogą oddać wcześniej kartki? Takie zasady
> wprowadziła niestety pani od matematyki.

Jeżeli takie zasady wprowadziła nauczycielka, to obowiązkiem ucznia jest
się do nich stosować.

> Mają siedzieć i się nudzić?

Niech robią, co chcą, byle cicho nie kontakotwali się z nikim i nikomu z
jeszcze piszących nie przeszkadzali.

--
Sz.

29. Data: 2006-09-27 16:16:18

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...pl> wrote in message news:efe24s$1vkf$1@news.mm.pl...

> Ale żeby ocenić jakąkolwiek wiedzę, to trzeba ją najpierw odpowiednio
> zweryfikować,

a jak ma zwerfikowac wiedze, skoro ja wlasnie weryfikuje- kartkowka, a ona
jest nieuczciwie pisana. weryfikacja wskazuje, ze dziecko nie zna tego co
napisalo, bo np podpowiedzial jej kolega.

>a nie zakładać, że została wzbogacona. Z kolei założenie, że rozmowa na
>klasówce = podpowiadanie jest imho zbyt krzywdzące.

moze zbyt, a moze niezbyt. imo dzieci powinny jasno wiedziec, ze na klasowce
nie wolno gadac, bo nie wiadomo, czy to bedzie podpowiedz, czy tylko "ktora
godzina" trzeba dzieciom powiedziec, ze jak chca zadac neutralne pytania
(ktora godzina) to niech pytaja nauczyciela a nie ucznia obok, zeby nie
dostac punktu nizej.

iwon(k)a

30. Data: 2006-09-27 16:25:58

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

ławki również)i nie mogą oddać wcześniej kartki? Takie zasady
wprowadziła niestety pani od matematyki.

o tak?

Mają siedzieć i się nudzić?

no maja siedziec, i na pewno nei przeszkadzac innym. swoim gadaniem
przeszkzdaja badz co badz tym co jeszcze pisza ta kartkowke.

Mogliby w tym czasie np. czytać książkę czy rysować.

moze by robili za duzo szumu z tym rysowaniem nie sadzisz? nagle w srod
ogolnej ciszy zaczyna sie wyciaganie bloku, kredek i co tam jeszcze. nic sie
chyba dzieciom nie stanie jak chwile posieda spokojnie. to jest tylko
kartkowka, a nie godzinny sprawdzia, a dzieci nie sa maluchami.

Myślę, że mnie by
wtedy przeszkadzali. Chyba wybierzemy się z druga mamą na rozmowę z
matematyczką :-(

to sie wybierz, moze zobaczysz druga strone medalu.

iwon(k)a

Ela, Tomek-l.10 Kasia-l.4

problemy z czytaniem
dwa tygodnie na poprawę