Obóz nurkowy dla niesłyszących i niedosłyszących

1. Data: 2006-01-30 13:14:43

Temat: Obóz nurkowy dla niesłyszących i niedosłyszących
Od: "Agata " <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fundacja Tacy Sami szuka chętnych na basenowy obóz nurkowy. Kurs basenowy
jest wstępem do kursu na otwartych wodach w Chorwacji, który kończy się
nadaniem stopnia OWD HSA uprawniającym do nurkowania do 18 metrów. Aby
pojechać z nami na ten obóz musisz umieć pływać.
Chętnych prosimy o wypełnianie ankiety zgłoszeniowej dostępnej na
www.tacysami.org.pl

2. Data: 2006-01-30 20:12:06

Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Agata wrote:
> Fundacja Tacy Sami szuka chętnych na basenowy obóz nurkowy.
> Chętnych prosimy o wypełnianie ankiety zgłoszeniowej dostępnej na
> www.tacysami.org.pl

Bardzo chętnie bym wypełnił tą ankietę i wziął udział w obozie, ale mam
kilka wątpliwości.
Po pierwsze, wbrew nagłówkowi postu, nie znalazłem w ankiecie ani
jednego pytania dotyczącego osób niesłyszących lub niedosłyszących.
Dziwi mnie brak jakichkolwiek pytań o stosowanie aparatów słuchowych,
umiejętność czytania z ruchu warg czy posługiwanie się językiem migowym.
Tym bardziej, że osoby aparatowane nie mogą w wodzie korzystać ze swoich
aparatów (ze względów oczywistych), a przez to ich zdolność komunikacji
jest znacznie utrudniona. Ankieta wydaje się być nastawiona wyłącznie na
osoby niepełnosprawne ruchowo. Ale może to moje wrażenie.
Po drugie, bardzo brakuje mi informacji o lokalizacji kursu i czasie
jego trwania. Dla wielu osób wskazanie pasującego terminu będzie
uzależnione właśnie od tych rzeczy.
Na koniec sprawa wcale nie najmniej istotna. Czyli koszty. Jakich
(choćby orientacyjnych) kosztów należy się spodziewać?

Zadaję te pytania tutaj, gdyż z pewnością i inni będą zainteresowani
odpowiedzią. Nie chcę zaś wysyłać ankiety w ciemno, gdyż może się
okazać, że czy to z powodu kosztów, czy lokalizacji, nie będę w stanie w
ogóle wziąć udziału w tym obozie. A w takim przypadku nie chcę Wam
dodawać pracy z analizowaniem mojej ankiety.

Liczę na odpowiedzi na powyższe pytania, gdyż nurkowanie od dawna jest
moim marzeniem :)

Pozdrawiam serdecznie,
Gerard

3. Data: 2006-01-31 16:24:41

Od: "Judash" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> [...]
> z analizowaniem mojej ankiety.
>
> Liczę na odpowiedzi na powyższe pytania, gdyż nurkowanie od dawna jest

Tylko po co niepelnosprawnemu ruchowo najlepszy chocby sluch pod
woda?Zawsze wydawalo mi sie, ze nurkowie komunikuja sie gestami ;)

4. Data: 2006-01-31 18:56:13

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Wkurza mnie juz to trollowanie. Oczywiscie mozna sie nie odzywac i nie
reagowac na ataki ale jaki to daje obraz grupy, dla kogos z zewnatrz? ktos
kto czyta sporadycznie ta grupe odniesie wrazenie ze Jak komus chce sie cos
robic dla ON to one same to krytykuja i obszczywają. Moze sie dalem
sprowokowac ale... jezeli nawet jedna osoba z tej grupy pojedzie na ten
oboz - to super! Agata ciesze sie ze cos robisz dla "kulawych" i rob tak
dalej a reszta - moze sobie pisac. Zachecam tych gosci co lubia krytykowac
do komentowania informacji na serwisach - np Wp.pl, Onet.pl Bo tutaj te
wasze docinki sa nie na miejscu i zniechecaja ludzi do dzialania.
Najbardziej w Polakach mnie wkur..za ze lubia sobie pokrytykowac, ponarzekac
tracac cala energie na udupianie ludzi, a mogli by cos fajnego zrobic. no
ale po co... tak za friko?! kto to doceni jak kazdy narzeka.

pozdr.
Arek
5. Data: 2006-01-31 19:27:17

Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Judash wrote:
> Tylko po co niepelnosprawnemu ruchowo najlepszy chocby sluch pod
> woda?Zawsze wydawalo mi sie, ze nurkowie komunikuja sie gestami ;)

Owszem, pod wodą komunikacja przeprowadzana jest za pomocą gestów. Zwróć
jednak uwagę, że mowa o kursie, szkoleniu. Nie wyobrażam sobie, żebym na
basen wchodził z kosztownymi aparatami na uszach i zdejmował je dopiero
w momencie zejścia pod wodę, po wysłuchaniu ostatnich uwag instruktora.
Dlatego właśnie chciałem się dowiedzieć, jak to dokładniej wygląda.
Inicjatywa bardzo mi się podoba. Po prostu nagłówek postu mówi o
niesłyszących i niedosłyszących, i stąd moje pytania z punktu widzenia
właśnie osoby o głębokim niedosłuchu, sprawnej ruchowo.

Pozdrawiam,
Gerard

6. Data: 2006-01-31 19:44:47

Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

algraf wrote:
> Wkurza mnie juz to trollowanie.

Te uwagi to do Judasha czy do mnie? Bo w moim poście nie znajdziesz
przecież żadnych ataków. Po prostu zadałem kilka pytań, które mi się
nasunęły jako osobie bardzo zainteresowanej tym kursem. Cieszę się, że
ktoś coś takiego organizuje i popieram takie działania, ale chciałem
wyjaśnić pewne wątpliwości.
Przypuszczam, że gdybyś Ty był zainteresowany tym kursem, to również byś
spytał, czy basen jest dostosowany dla wózkowiczów, prawda? Ale
właściwie nie musisz, bo w ankiecie zgłoszeniowej potrzeby osób
niepełnosprawnych ruchowo są uwzględnione, w przeciwieństwie do potrzeb
i ograniczeń osób niesłyszących i niedosłyszących, do których przecież
kierowane jest to ogłoszenie. I stąd tylko wynikły moje pytania.

Co zaś do postu Judasha, to wybacz, ale nie widzę w nim zgryźliwości.
Zadane przez niego pytanie jest jak najbardziej naturalne i może wynikać
jedynie z nieprzemyślenia sprawy do końca. Stąd też moje wątpliwości, do
kogo kierujesz swoje oskarżenia o trollowanie.

Mam nadzieję, że wyjaśniłem ewentualne nieporozumienia, i nadal czekam
na odpowiedź Agaty.

Pozdrawiam,
Gerard

7. Data: 2006-01-31 20:29:23

Od: "Judash" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niesłyszących i niedosłyszących, i stąd moje pytania z punktu widzenia
> właśnie osoby o głębokim niedosłuchu, sprawnej ruchowo.

UPS....faktycznie o tym nie pomyslalem a to faktycznie moze byc problem i
nie dziwie sie juz twoim pytaniom.

8. Data: 2006-02-01 08:13:42

Od: "Judash" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2006-02-05 13:34:07

Od: "Agata " <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rzeczywiście ta ankieta jest skierowana głównie do osób niepełnosprawnych
ruchowo.Nie bedę tu udawać, że znam się świetnie na problemach osób
niesłyszących i niedosłyszących, dlatego bardzo serdecznie proszę osoby,
które mogłyby mi pomóc ulepszyć ją pod tym kontem o sugestię na mail
f...@t...org.pl
Co do korzystania z aparatów nurkowych pod wodą to nie wchodzi w gre- pod
wodą wszyscy nurkowie- słyszący czy też nie posługują się znakami - mozna to
nazwać podwodnym językiem migowym.
W naszych obozach brały już udział 2 osoby z problemami słuchowymi- jedna
była niedosłysząca a druga zupełnie nie słyszała. Szkolenie było tłumaczone
na jezyk migowy.
W przypadku osób niesłyszących lokalizacja kursu ma mniejsze znaczenie niż w
przypadku osob niepełnosprawnych ruchowo. Można takie szkolenie zorganizować
w każdym obiekcie z basenem o odpowiedniej głebokości nie zważając na jego
przystosowanie, bo jako osoby sprawne ruchowo wszędzie dacie sobie radę.
Przy organizacji obozu będziemy więc brali pod uwagę skąd są nasi kursanci i
pod tym kontem dobierzemy lokalizację.
Co do kosztów to obóz nurkowy dla niepełnosprawnych ruchowo odbywający się w
lutym w Ciechanowie kosztuje 250 zł. Sądzę że obóz nurkowy dla osób mających
problemy ze słuchem będzie w podobnej cenie. Kurs trwa 5 dni.
Pozdrawiam
Agata
> [...]

> dodawać pracy z analizowaniem mojej ankiety.
>
> Liczę na odpowiedzi na powyższe pytania, gdyż nurkowanie od dawna jest

Aparat słuchowy
TEST
_dQ ***Hot stuff - check this out !!! _dQ
RZECZNIK ON
Wirtualna klawiatura i mysz?!