Oceny za zadania domowe w starszych klasach

21. Data: 2006-09-14 17:19:06

Temat: Re: Oceny za zadania domowe w starszych klasach
Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 14 Sep 2006 15:42:28 +0200, medea napisał(a):

> czy to nie jest tak, że w konkursie, zwłaszcza na poziomie
> szkolnym, liczy się sam udział, który daje dużo możliwości rozwoju
> dziecku, nawet jeśli nie wygra, hartuje ducha ;-)

Ducha to hartuje wtedy gdy odbyło się sprawiedliwe i nie wygrał, ale w
takiej sytuacji jak opisała Siwa to raczej dołuje a nie hartuje.
--
Elżbieta

22. Data: 2006-09-14 17:23:33

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 14 Sep 2006 17:23:40 +0200, Nixe napisał(a):

> Zgadzam się. W podstawówce dostałam dwóję z ZPT za brak pracy w postaci
> kapciuszków zrobionych z "zerówki" na szydełku i dodatkowo za kłamstwo. Było
> to świństwo jakich mało, bo kapciuszki miałam, samodzielnie zrobione, moja
> mama nawet palcem nie ruszyła. Ale pani uznała, że to nie ja je robiłam, bo
> są za ładne. Dopiero interwencja rodzicielki pomogła, choć pani nadal była
> nieufna ;-)

Ja miałam obniżone zachowanie :(, a moja koleżanka obniżone zachowanie i
dwóję z techniki za semestr. Wszystko dlatego, że obie dałyśmy do oceny ten
sam fartuszek. Ja miałam uszyty, a koleżanka nie, bo nie miała w domu
maszyny, a należało dokończyć w domu, więc jej pożyczyłam moją pracę. Ona
chodziła do innej klasy więc naiwnie myślałyśmy, że pani się nie
zorientuje.
--
Elżbieta

23. Data: 2006-09-17 02:16:31

Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

@nn napisał(a):

> Okazało się,że pani wprowadziła całkiem inny system oceniania prac
> domowych. Wygląda to tak, że za każde dobrze odrobione zadanie domowe
> uczeń dostaje plusa, 6 plusów = się piątka, brak pracy lub zła praca =
> brak plusa.
A mnie ten system się nie podoba.
Czy to oznacza, że za zadanie domowe mozna dostać tylko 5 (jeśli nie w
tym miesiącu to w następnym, bo tych 6 plusów dziecko kiedys nazbiera)?
Osobiście zapytałabym pani kiedy dziecko może dostać np. 4, jaka jest
waga tej oceny przy wystawianiu oceny semsetralnej lub koncoworocznej i
sprawdziłabym PSO.

pozdrawiam
Ania
--
strona Konrada: www.konrad.fotokam.net

24. Data: 2006-09-17 08:12:34

Od: "zona alberta" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

siwa wrote:
> Wygrał model zrobiony przez dziadka-architekta jednej z koleżanek,
> modelowany silikonem budowlanym, pomalowany na srebrno sprayem.
> Inwestycja. Nawet zanieśli to cudo do szkoły rodzice, żeby dzieci nie
> dotykały i nie popsuły.

Dodam, że takie rzeczy dzieją się też duuużo wcześniej. W zeszłym roku
przedszkole ogłosiło konkurs na obrazek dowolną techniką - coś
związanego z krakowskimi legendami. Julka napociła się przy wyklejaniu
smoka i jak na trzylatkę wyszedł jej całkiem estetyczny. Wygrały rysunki
ewidentnie zrobione przez rodziców. IMO bez sensu, że już na początku
uczy się dzieci oszustwa "ja ci narysuję i zaniesiesz".

--
Ewa (30.4), Julka (4), Zuza (2.1)
http://julka.gourl.org , http://zuza.gourl.org

25. Data: 2006-09-18 12:38:35

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <eebegh$jp0$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Agnieszka" <a...@z...pl> wrote:

> Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@w...kurier.szczecin.pl> napisał w
> wiadomości news:jareks-3FF80C.13173314092006@gigaeth-gw.news.tp
i.pl...

> _Sami_ nie. Co nie znaczy, że się nie zdarzają. Taki nauczyciel, który w 2
> klasie każe wykonać karmik dla ptaków i cieszy się, jakie śliczne dzieci
> przyniosły to już kretyn czy jeszcze nie?

Jeśli mu się wydaje, że dzieci robiły przy nich prace znacząco bardziej
skomplikowane niż podawanie gwoździ, to już tak.

--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police

26. Data: 2006-09-18 12:45:28

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ox7anq66m3c7$.dlg@franolan.net>,
siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> wrote:

> [...]
> żeby to fajnie, kolorowo posklejać i stworzyli coś, co wyglądało jak
> latający cyrk. Kilkugodzinna praca zespołowa ośmiolatków na którą nikt
> nawet nie spojrzał.
> Wygrał model zrobiony przez dziadka-architekta jednej z koleżanek,
> modelowany silikonem budowlanym, pomalowany na srebrno sprayem.
> Inwestycja. Nawet zanieśli to cudo do szkoły rodzice, żeby dzieci nie
> dotykały i nie popsuły.
>
> Od tamtego czasu Bysiek nie bierze udziału w tego typu akcjach, bo
> liczy się nie pomysł czy inwencja, tylko cwaniactwo.

Hej, ale ja nie twierdzę, że patologia w szkołach nie istnieje. Ośmielam
się jednak zasugerować, że należy ją zwalczać, a nie uczestniczyć w niej
współzawodnicząc z innymi rodzicami.
Przepraszam z góry wszystkich tu obecnych pedagogów, ale uważam, że
jeśli nauczyciel nie potrafi odróżnić pracy ośmiolatka od pracy jego
tatusia czy mamusi (no chyba że rodzice opóźnieni w rozwoju), to
powinien zmienić zawód na mniej obciążający szare komórki. Jeśli
odróżnić nie chce, to tym bardziej - i powinno się mu w tym pomóc.

--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police
To tylko moje prywatne opinie.

szkola-korzystanie z wc
Pisanie wypracowań (klasa II podstawówki)
Odrabianie lekcji i poprawianie błędów
jaki prezent
przedszkole - j.niemiecki