e- karta, głównie do osób z Warszawy i Poznania ( i nie tylko)

1. Data: 2006-09-13 12:15:41

Temat: e- karta, głównie do osób z Warszawy i Poznania ( i nie tylko)
Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Temat brzmi nie dzieciowo, ale obiecuję, że będzie o dziecku.
Otóż w naszym mieście wymyślono, że wkrótce będziemy korzystać z tzw. e-
karty. Czyli takiej sobie dyskietki do załatwiania wszystkiego w urzędzie,
płacenia za parkingi oraz używanej jako bilet komunikacji miejskiej.
Podobno w Polsce takie coś mają tylko dwa miasta warszawa i Poznań.
Akurat wczoraj złożyłam wnioski na wydanie tego czegoś, to teraz zaczynam
się zastanawiać nad praktycznym używaniem.
Kacper dojeżdża do szkoły autobusem i jak dotąd korzysta z papierowego
biletu miesięcznego, którego nie trzeba kasować, bilet jest więc na stałe w
tornistrze.
Teraz dostanie dyskietkę ze zdjęciem, którą za każdym razem wsiadając do
autobusu będzie musiał "odbić" (kojarzy mi się to z pracownikami fabryki
odbijającymi kartę w wejściu do zakładu). No i wyobrażam sobie dziecko z
tornistrem w jednej ręce (matka wpoiła, że w autobusie nic na plecach się
nie trzyma, bo obija się współpasażerów) i z dyskietką... No właśnie
gdzie?? W tornistrze nie bardzo, bo trzeba otworzyć, wyjąć itd. (jak w
dowcipie), to w takim razie jak najwygodniej. Saszetka na szyi, czy co??
Podpowiedzcie jak w praktyce sobie radzić z takimi udogodnieniami, a może
znajdzie się ktoś, kto korzysta z tego i podzieli się swoimi
doświadczeniami.
--
Elżbieta

2. Data: 2006-09-13 12:23:52

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-09-13 14:15:41 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Elżbieta* skreślił te oto słowa:

> [...]
> płacenia za parkingi oraz używanej jako bilet komunikacji miejskiej.
> Podobno w Polsce takie coś mają tylko dwa miasta warszawa i Poznań.

Możesz napisac skąd to info, bo mi się życie rozkłada na te dwa miasta
20/80 i pierwsze słyszę o e-kartach...
Jakis link, tak z ciekawości, bo jestem w lekkim szoku.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

3. Data: 2006-09-13 12:27:00

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Sep 2006 14:23:52 +0200, Lia napisał(a):

> Możesz napisac skąd to info, bo mi się życie rozkłada na te dwa miasta
> 20/80 i pierwsze słyszę o e-kartach...

zaraz poszukam, gdzieś u nas czytałam, na zasadzie jacy to powinniśmy się
czuć ważni, bo ma to Warszawa, Poznan, no a teraz my.
Zaraz poszperam gdzie to było
--
Elżbieta

4. Data: 2006-09-13 12:31:07

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Sep 2006 14:23:52 +0200, Lia napisał(a):

> Jakis link, tak z ciekawości, bo jestem w lekkim szoku.

http://www.rybnik.pl/news.php?dzial=33&id=1827
Pod rysunkiem jest tekst o Warszawie i Poznaniu, że tam funkcjonuje jako
bilet.
Może Twoje zdziwienie dotyczy tego, że ja wymieniłam te wszystkie
możliwości ekarty, a tam funkcjonuje tylko jako bilet.
Chociaż mnie to akurat tylko ta biletowa opcja interesuje.
--
Elżbieta

5. Data: 2006-09-13 12:36:34

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Sep 2006 14:15:41 +0200, Elżbieta napisał(a):

U mnie to wkrótce wszystko będzie na dyskietki ;)
do lekarza, dyskietka (to akurat sobie chwalę), do autobusu dyskietka
i...... Gdy płaciłam w szkole za obiady pani intendentka mnie
poinformowała, że wkrótce będą dyskietki na obiad, ciekawe co będzie jak
dzieciak zgubi, albo zapomni. No nic poczekam na rozwój sytuacji, może się
okaże, że szkoła nie ma na to kasy.

--
Elżbieta

6. Data: 2006-09-13 12:47:12

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-09-13 14:31:07 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
> [...]

> możliwości ekarty, a tam funkcjonuje tylko jako bilet.
> Chociaż mnie to akurat tylko ta biletowa opcja interesuje.

Dzięki Elu.

No jest to bilet... ale tym nie da sie płacic za przejazdy, nie trzeba
odbijac po wejsciu do autobusu. To jest cos w rodzaju biletu okresowego,
tyle ze w formie elektronicznej. Idzie sie do kiosku, płaci za bilet, i
informacja o tym jest nabijana na karte, i w czasie kontroli kanary
odczytują z karty czytnikiem date, do ktorej masz opłacone przejazdy.

I w takiej formie, tą e-karte wyciąga sie z torby tylko podczas kontroli.

7. Data: 2006-09-13 12:53:13

Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta napisał(a):
> Dnia Wed, 13 Sep 2006 14:15:41 +0200, Elżbieta napisał(a):
>

> U mnie to wkrótce wszystko będzie na dyskietki ;)

Czemu platikowe karty z chipem/paskiem magnetycznym (jak sądzę, o tym
piszesz) nazywasz dyskietką?
Tak z ciekawości pytam. :)

Dominika

8. Data: 2006-09-13 13:29:27

Od: "Old Rena " <o...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta <w...@p...onet.pl> napisała:
> Chociaż mnie to akurat tylko ta biletowa opcja interesuje.
U nasz w stolycy jest tak, że karta miejska funkcjonuje jako bilet okresowy.
Doładowuje się np. w kiosku z gazetami, czy w jakimś innym punkcie ze
specjalnym ustrojstwem. Kupujesz doładowanie biletu OIDP 30 lub 90 dni
(pewnie są też inne opcje) na jedną linię komunikacji miejskiej albo na
wszystkie, ze zniżka odpowiednią albo bez zniżki. Wszystkie informacje są
zapisane na pasku magnetycznym tejże karty. Taki bilet aktywuje w pojeździe
komunikacji miejskiej, zbliżając kartę do kasownika. Kasownik ma "ekranik",
na którym wyświetla się data ważności biletu. Nie trzeba "kasować" za każdym
razem, gdy jedzie się autobusem czy tramwajem. Warto pamiętać o terminie
ponownego doładowania, a kiedy się nie pamięta, to kasownik przypomni po
zbliżeniu doń karty.
Dziecko moje nosiło kartę w wewnętrznej kieszeni kurtki albo w bocznej
kieszeni bojówek, żeby było łatwo wyjąć do kontroli.
To tyle pobieżnie.

--
Old Rena
[Renata Gierbisz]

9. Data: 2006-09-13 13:30:36

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominika Widawska" <d...@b...man.szczecin.pl> napisał w
wiadomości news:ee8uvr$b72$1@zeus.man.szczecin.pl...
> [...] Czemu platikowe karty z chipem/paskiem magnetycznym
> (jak sądzę, o tym piszesz) nazywasz dyskietką?

Nie wiem, czy ma to faktycznie jakiś związek z regionem, ale słyszałam tu
identyczne określenie na kartę bankomatową :)

Elżbieto - jeśli karta ma wisieć na szyi, to na smyczy (zapakowana w taki
plastikowy unterfirer z dziurką). Osobiście do noszenia czegokolwiek na szyi
mam awersję i sugerowałabym tęż smycz przyczepić do kawałka odzienia, a
kartę trzymać w kieszeni. Wygodne, łatwo wyjąć, trudno zgubić :) Jeśli
kasowniki są na normalnej wysokości, to nawet nieduży facet spokojnie
dosięgnie mając kartę "uwiązaną" do kieszeni portek, a już przy kieszonce na
piersi to żaden problem

Pozdrawiam
H. (co służbową kartę nosi dokładnie w taki sposób, ze smyczą przeciągniętą
przez szlufkę spodni)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

10. Data: 2006-09-13 15:04:38

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hanka Skwarczyńska" <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> wrote in
message news:ee916l$e5v$1@atlantis.news.tpi.pl...

(zapakowana w taki
> plastikowy unterfirer z dziurką).

:)))) A propos regionalizmów.... Cudne.
Anka
PS. Nie naśmiewam się - uwielbiam takie słówka. (zboczenie zawodowe
filologa:)

Oceny za zadania domowe w starszych klasach
szkola-korzystanie z wc
Pisanie wypracowań (klasa II podstawówki)
Odrabianie lekcji i poprawianie błędów
jaki prezent