Odleżyny - terapia V.A.C. i inne nowoczesne

1. Data: 2004-12-20 18:13:52

Temat: Odleżyny - terapia V.A.C. i inne nowoczesne
Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałem wymienić trochę doświadczeń dotyczących nowoczesnych metod leczenia
ran trudnogojących, m.in. odleżyn choć nie tylko. Napiszę z grubsza co wiem,
może się komuś przyda, sam też szukam konkretnych informacji.

Rozejrzałem się trochę w temacie bo mnie samego on dotknął ostatnio dość
boleśnie (6 tygodni szpitala, zapowiada się parę miesięcy leczenia), tak się
też złożyło, że moja żona była ostatnio na szkoleniach m.in. z tych tematów.
Wnioski jakie się nasuwają

Na świecie - metody nowoczesne (opatrunki aktywne, rozmaite nowoczesne
terapie).
W Polsce - te metody stosuje ok. 20% lekarzy, reszta tradycyjnie, z
rozmaitym skutkiem.
Może coś drgnie - w zeszłym roku powstało Polskie Stowarzyszenie Leczenia
Ran.

A teraz bardziej praktycznie:
1) Temat opatrunków aktywnych - sporo informacji w Internecie, głównie na
stronach producentów, np strony:

http://free.med.pl/ecept/opatrunki.htm
www.convatec.pl

ale konia z rzędem temu, kto znajdzie dobrego lekarza w praktyce naprawdę
biegłego w tych zagadnieniach. Nie chodzi o proste przypadki przepisania
granuflexu na typową odleżynę, tylko kompleksowe leczenie rzeczy bardziej
skomplikowanych

2) To co mnie na dzień dzisiejszy bardzo interesuje, tzw. terapia V.A.C. -
podobno od wielu lat stosowana na Zachodzie z doskonałym skutkiem. U nas w
ogóle nieznana, na polskich stronach internetowych NIC, podobno kilka
ośrodków miało trochę tego typu aparatury w testach i nic ponadto. Są
zachodnie strony producenta, np.
http://www.kci1.at/HTML/home.htm
http://www.kci.de/
http://www.kci1.com/products/VAC/VAC/index.asp

ale poza opisem technologii nic na temat możliwości ozyskania tego typu
urządzeń (cena warunki itp.). Może ktoś wie coś więcej na ten temat - liczę
tu zwłaszcza na Józka jako, że w Niemczech powinno to być dość popularne.

3) Od niedawna podobno z doskonałym skutkiem stosuje się metodę
ultradźwiękową - w Polsce cisza, choć podobno na ten temat ruszyło się w
Wojskowym Instytucie Medycznym. Może ktoś coś wie na ten temat.

Ja będę drążył te sprawy, liczę że nie sam - problem dotyczy bardzo wielu z
nas. Spróbuje dotrzeć m.in. do PSLR, może coś będę wiedziała więcej o
WIM-ie. Na pewno Wrocław jest silnym ośrodkiem, dr Zbigniew Rybak - to
nazwisko z tej branży, może coś to komuś mówi.

Pozdrowienia

Leszek Maziarz

2. Data: 2004-12-27 14:55:52

Temat: Re: Odleżyny - terapia V.A.C. i inne nowoczesne
Od: "dianaza" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LM" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

Nie jestem bezpośrednio zainteresowana powyższym tematem,ale miałam okazję
usłyszec,przeczytać coś na ten temat, więc mogę tylko coś powiedzieć
ogólnie...

> 3) Od niedawna podobno z doskonałym skutkiem stosuje się metodę
> ultradźwiękową - w Polsce cisza, choć podobno na ten temat ruszyło się w
> Wojskowym Instytucie Medycznym. Może ktoś coś wie na ten temat.

Można jeszcze wymienic metodę laserową
Metodę świtała spolaryzowanego, jakiś czas temu, miałam okazję uczestniczyć
prezentyacji takiej lampy BIOPTRON firmy "ZEPTER" i posłuchać o skutkach
leczenia
światłem spolaryzowabym...
http://www.bioptron.hg.pl/lampy.htm

> nas. Spróbuje dotrzeć m.in. do PSLR, może coś będę wiedziała więcej o
> WIM-ie. Na pewno Wrocław jest silnym ośrodkiem, dr Zbigniew Rybak - to
> nazwisko z tej branży, może coś to komuś mówi.

Dla mnie to nazwiski jest znane...Kiedyś coś o tym miałam okazję czytać i
zapisałam w razie potrzeby (oby nie...ale...)...
Dr.hab.Zbigniew Rybak prof.nadzw. był przewodniczącym zjadu PTLR (Polskie
Towarzystwo Leczenia Ran), które odbyło się na wiosnę 2004r.
a oto mail z...@c...am.wroc.pl

Brali w nim udział zarówno wybitni specjaliści z zagranicy jak i
przedstawiciele klinik polskich m.in...
Kliniki Chirurgii Ogólnej AM Bydgoszcz
Klinika i Katedra Dermatologii AM Warszawa L.Petkow
AM Wrocław prof.Z Rybak

To tak krótko,w obecnej chwili mam mało czasu wolnego na drążenie owego
tematu, bowiem jest koniec roku jak wszystkim wiadomo :) i pracy mam
baaaardzo dużo...
Pozdrawiam
Bogusława

3. Data: 2004-12-27 15:23:53

Od: Scalamanca <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dianaza pisze w news:cqp7rj$sqt$1@atlantis.news.tpi.pl

> Metodę ?witała spolaryzowanego, jaki? czas temu, miałam okazję uczestniczyć
> prezentyacji takiej lampy BIOPTRON firmy "ZEPTER" i posłuchać o skutkach
> leczenia
> ?wiatłem spolaryzowabym...
> http://www.bioptron.hg.pl/lampy.htm

I co tam mówili? Bo ja mogę powiedzieć coś ze strony drugiej -
użytkownika. ;-)
Słyszałam o fantastycznych rezultatach w naświetlaniu zatok, ale
potwierdzić nie mogę - ani w przypadku zatok, ani w przypadku
odleżyn bioptron nie podziałał nawet minimalnie. Podobnie
magnetronik. A zabiegi były robione w gabinecie rehabilitacyjnym,
na dużym, dobrym sprzęcie, nie w warunkach domowych. I przez
kilka tygodni.
Może to zależy od podatności organizmu? Na pewno trzeba spróbować
wszystkiego.

Pozdrawiam Cię, Bogusiu. :*

Scally

4. Data: 2004-12-27 15:41:59

Od: h...@i...pl (HuSadam) szukaj wiadomości tego autora

..." miałam okazję uczestniczyć w prezentyacji takiej lampy BIOPTRON firmy
[...]

Mówi się, że na głupotę lekarstwa nie ma ale jednak troche żal tych, którzy
płacą za ogrzanie tyłka kolorową żarówką czy elektryzują wodę "prądami"
Nowaka (na Polsacie) poprzez telewizyjny ekran. A wystarczyło przyłożyć się
troche w szkole do fizyki i nie wyrzucałoby się pieniędzy w błoto.
HuSadam

Startuj z INTERIA.PL!!! >>> http://link.interia.pl/f1837

5. Data: 2004-12-27 16:20:33

Od: Scalamanca <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

HuSadam pisze w news:003601c4ec2a$82ebf5a0$a9a660d9@terminal

> [...]
> Nowaka (na Polsacie) poprzez telewizyjny ekran. A wystarczyło przyłożyć się
> troche w szkole do fizyki i nie wyrzucałoby się pieniędzy w błoto.

PLONK
Zasłużyłeś uczciwie.
A teraz powiedz mi, w którym miejscu ja albo Bogusia napisałyśmy,
że za to płaciłyśmy. [w zasadzie nie musisz pisać, bo już i tak
nie przeczytam :P]
Inna sprawa: znam takich, którym to pomogło. Nawet jeśli
zadziałało jak placebo, to w ich przypadku jednak było warto.

--
Pozdrowieństwa,
Scally

6. Data: 2004-12-27 16:48:53

Od: "dianaza" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Scalamanca" <z...@N...onet.pl> napisał w
wiadomości news:20041227161603.5F95.ZIRAEL@NIESPODZIANKApoczta.
onet.pl...
> [...]
> magnetronik. A zabiegi były robione w gabinecie rehabilitacyjnym,
> na dużym, dobrym sprzęcie, nie w warunkach domowych. I przez

Nigdy nie korzystałam z lampy bioptron,więc o skutkach jej moge powiedzieć
tylko tyle ile słyszałam. A słyszałam od osoby, która ją zakupiła i
stosowała,iż jej bardzo pomogła. Wiem napewno ,iz owa lampa jest stosowana
w celach leczniczych w szpitalach rehabilitacyjnych, więc gdyby ona nie
leczyła to po co by tam była...Ktoś takie decyzję o zakupie lampy podjął i
to napewno nie laik...

Fizyka nie była i nie jest moją mocną stroną i pewnie na tej lekcji mnie nie
było...:(

Ale jeszcze coś o świetle spolaryzowanym,niestety nie ja owe teorię pisałam
i nie będę ich podważać...
http://www.biotherapy.pl/swiatlo.htm

i inna lampa...
http://www.bemer.biz/bemer/biostimul.htm

Jeżeli chodzi o magnetronik to tutaj mogę powiedzieć o swoich
spostrzeżeniach...i napewno mi pomaga. Pomoc nie jest natychmiastowa...i
widoczna, ale jedno jest pewne ,iż stan zdrowia się nie pogarsza.Jeżeli ktoś
spodziewał się natychmiastowego cudu ,to się niestety rozczaruje...
Zabiegi trzeba powtarzać co najmniej raz do roku...niestety....:( w tedy
możemy rozmawiać o skutkach leczenia (oczywiście mówię o chorobach
przewlekłych...)
Zawsze o ten zabieg proszę, jeżeli jestem na rehabilitacji...jak i równiez o
laser (wiązka laserowa)działająca dogłębnie i lecząca stan zapalny..

> Może to zależy od podatności organizmu? Na pewno trzeba spróbować
> wszystkiego.

W dużym stopniu zależy od organizmu, ale żeby przekonać się o tym, to
niestety trzeba spróbować...Ja również nie mogę brać niektórych
zabiegów,ponieważ działają odwrotnie...
czyli mi szkodzą...:( bowiem mój organizm ich nie toleruje...ale żeby się
przekonac to trzeba spróbować...:)

> Pozdrawiam Cię, Bogusiu. :*

Pozdrawiam Cię Scally :**

7. Data: 2004-12-27 18:40:05

Od: h...@i...pl (HuSadam) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> leczyła to po co by tam była...Ktoś takie decyzję o zakupie lampy podjął i
***HuSadam: Oczywiście, jak nas historia najnowsza uczy decyzje wszelkie w
naszym kraju podejmują fachowcy, szczególnie gdzy idzie o kasę. Ostatecznie
kolorowe żarówki jeszcze nikomu nie zaszkodziły a to podstawa...

> Fizyka nie była i nie jest moją mocną stroną i pewnie na tej lekcji mnie
nie
> było...:(
***HuSadam: Fizyka, logika a przede wszystkim orientacja we współczesnych
technikach kapitalistycznych, gdzie płaci się za niewiedzę i naiwność.
Zgadzam się jednak co do roli placebo, istotnie w tym kotekście może być
taki zabieg pomocny, podobnie jak zjedzenie czarnego kura o północy w czasie
pełni - grunt żeby wierzyć, że pomoże. Prosze jednak spróbować wspomnieć coś
o placebo producentom czy "wynalazcom" tej "medycyny" - Od razu pokażą
mnóstwo dokumentów z których wynikać będzie niezbicie, że to to nie
szkodzi, (co jest podstawową normą medyczną), oraz że kable elektryczne są
dobrze izolowane, zgodnie z normą ISO coś tam coś tam. Tak więc jak ktos
czytać nie umie między wierszami to i tak mu to wystarczy jako dowód
cudownych właściwości kolorowych lampek przyczepionych do plecków i
leczących w ten sposób np. ból zęba.
HuSadam

Dzwonisz za granice? >>> http://link.interia.pl/f183f

8. Data: 2004-12-27 18:47:25

Od: h...@i...pl (HuSadam) szukaj wiadomości tego autora

> PLONK
> Zasłużyłeś uczciwie.
> A teraz powiedz mi, w którym miejscu ja albo Bogusia napisałyśmy,
> że za to płaciłyśmy.
> Scally
Płaci się różną walutą. W Waszym przypadku te pieniążki nazywają się
zaufanie.

9. Data: 2004-12-27 19:48:15

Od: "dianaza" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "HuSadam" <h...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ostatecznie
> kolorowe żarówki jeszcze nikomu nie zaszkodziły a to podstawa...

No smutne to, iż w większości są to mgr.dr.prof. bez obrazy , ale tacy
ludzie podejmują decyzję o leczeniu chorych...czy mamy kwestionować leczenie
lekarzy??? ,bo tak wynika z pańskiej opinii...Jeżeli przez Pana jest
kwestionowane leczenie szpitalne,bo tam właśnie m.in.takie aparaty są
używane...

> nie
> ***HuSadam: Fizyka, logika a przede wszystkim orientacja we współczesnych
> technikach kapitalistycznych, gdzie płaci się za niewiedzę i naiwność.

Przepraszam ,ale nikt tutaj za nic jeszcze nie zapłacił, to ciągle Pan
próbuje coś wmawiać i sugerować...Ja żadnych swoich teorii tutaj nie wysuwam
i nie wysuwałam, podałam tylko link do strony...Mogę tylko zauważyć ,iż
wg.Pana ten co nie wywodzi się ze środowiska erudytów to jest naiwny...
Gratuluję dobrego samopoczucia...
Dziękuję za rozmowę
Bogusława

Ulgi w DG
Nowe zdjęcia
poręcze i sklep rehabilitacyjny - help!
Indoprofen-na zatrzymanie choroby SMA...
Czy to prawda