Odmiany mięty

1. Data: 2004-08-22 07:35:46

Temat: Odmiany mięty
Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz w innym wątku zapytała :

> ile mięt można zgromadzić w
> kolekcji w naszym klimacie?

Gromadzić można bez wątpienia bez liku. Zwłaszcza że często taka sama odmiana
bywa sprzedawana pod różnymi, fantazyjnymi nazwami.
W miarę wiarygodna wydaje mi się kolekcja pana Rachlingera
w Kirchdorf w Austrii:
http://www.minzen.com
Podaje ok. 300 odmian.
W ten weekend i następny ma dzień otwartych drzwi. Może ktoś był i widział
lub sie wybiera?
A może by tak wspólnie zakupić jakąś niewielką kolekcję?

Pozdrawiam kolekcjonersko,
Zbyszek

2. Data: 2004-08-22 08:00:41

Temat: Re: Odmiany mięty
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

>A może by tak wspólnie zakupić jakąś niewielką kolekcję?

>Pozdrawiam kolekcjonersko,
>Zbyszek
:)
swietny pomysl
jestem bardzo chetny
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2004-08-22 10:28:41

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bywa sprzedawana pod różnymi, fantazyjnymi nazwami.
> W miarę wiarygodna wydaje mi się kolekcja pana Rachlingera

Z dawnej kolekcji pozostaly mi:
- mieta jablkowa Mentha suaveolens
- mieta ananasowa M.s. Variegata
- mieta imbirowa M.gentialis Variegata
Za zgodnosc gat.i odmian nie odpowiadam, niemniej rosliny pochodza z
wiarygodnego zrodl.
Mam tego troche, gdubu ktoś chcial....
Wydaje mi sie ze w kolekcjach grupowiczow znalazloby sie sporo odmian.
Czy znany jest jakis sposob na ujarzmienie ekspansywnosci tej rosliny.
Pozdrawiam Krystyna

4. Data: 2004-08-22 10:56:55

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zielka napisała:
> Z dawnej kolekcji pozostaly mi: (...)

Zlikwidowałaś kolekcję, czy same gatunki się zweryfikowały ? :-)

> Mam tego troche, gdubu ktoś chcial....
> Wydaje mi sie ze w kolekcjach grupowiczow znalazloby sie sporo odmian.

No właśnie. Może wzorem bambusiarzy ktoś by zrobił listę?
Może by tak generalnie pomyśleć nad nową formułą strony z wymianą roslin?

> Czy znany jest jakis sposob na ujarzmienie ekspansywnosci tej rosliny.

Uprawa w pojemnikach, ale trzeba pilnować podlewania.
Może zakopać w ziemi przegrody, tak jak dla bambusów?

Pozdrawiam pachnąco, :-)
Zbyszek

5. Data: 2004-08-22 13:27:16

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Zielka" <z...@o...pl> wrote in message

> Wydaje mi sie ze w kolekcjach grupowiczow znalazloby sie sporo odmian.

Ja mam jakas miete, ale w zaden sposob nie udalo mi sie ustalic jaka,
choc kiedys usilnie probowalem.

> Czy znany jest jakis sposob na ujarzmienie ekspansywnosci tej rosliny.

Wyrywa sie z klaczami dosc niezle.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2004-08-22 14:12:26

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zlikwidowałaś kolekcję, czy same gatunki się zweryfikowały ? :-)

Rosly bez zadnych przegrod, byly wszedzie, wyrwalam i wyrzucilam a teraz troche
zaluje.

> No właśnie. Może wzorem bambusiarzy ktoś by zrobił listę?
> Może by tak generalnie pomyśleć nad nową formułą strony z wymianą roslin?

A mnie sie marzy jeszcze taka lista z ozdobnymi trawami :-)

> Uprawa w pojemnikach, ale trzeba pilnować podlewania.
> Może zakopać w ziemi przegrody, tak jak dla bambusów?

Mam przegrody ale mieta wymaga ciaglego odmladzania i te przgrody musze ciagle
przenosic na inne miejsce. Zbyt pracochlonne.

7. Data: 2004-08-22 14:18:27

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz napisał:

> Ja mam jakas miete, ale w zaden sposob nie udalo mi sie ustalic jaka,
> choc kiedys usilnie probowalem.

To podobnie jak ja.
No i zostało : mięta po babci:-)
Ale herbatka z niej nieźle gasi pragnienie:-)

Pozdrawiam
Marta

8. Data: 2004-08-22 14:26:28

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Mam przegrody ale mieta wymaga ciaglego odmladzania

Na czym ono polega? Moja mieta rosnie juz co najmniej 8 lat bez
zadnego odmladzania i ma sie dobrze.

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2004-08-22 16:27:10

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Zielka" <z...@o...pl> wrote in message

> Na czym ono polega? Moja mieta rosnie juz co najmniej 8 lat bez
> zadnego odmladzania i ma sie dobrze.

Stare rosliny wygladaja brzydko, sa porazone przez rdze, zeruja na nich tez
takie sliczne zielono-metaliczne zuczki, ktorych larwy zzeraja liscie.
Odmladzam rosliny poprzez posadzenie w nowym miejscu mlodych odcinkow klączy.
Rosliny sa zdrowe, maja ladny pokroj a i te zuczki tak predko ich nie odnajduja.
Ale co kto lubi, moga sie podobac i 8-letnie rosliny.

Pozdrawiam serdecznie Krystyna

10. Data: 2004-08-22 16:52:37

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam przegrody ale mieta wymaga ciaglego odmladzania i te przgrody musze
ciagle
> przenosic na inne miejsce. Zbyt pracochlonne.

Zasadź Agastache,pachnie jak mięta, ładnie kwitnie,
a najważniejsze-nie rozłazi się.Wysoka ponad 1 metr,kwiaty
białe i lila,są też inne.
Mirzan

Zubrowka (ale trawa :) na allegro
New comer