Atak policji na gabinet/y ginekologiczny/e dokonujacy aborcji

231. Data: 2000-02-01 12:29:56

Temat: Re: Telewizja TVP 1 niedziela. Wszystko o transplantacjach na podstawie naszej dyskusji z usenetu
Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kamil Uminski wrote:

> Witam !
>
> "Sliwtan" <s...@k...net.pl> rzecze:
>
> Istnieje specjalny urzad - nazywa sie chyba Centralny Rejestr Sprzeciwow, a
> blankiety do wypelniania i zgloszenia _niezgody_ powinny byc dostepne w
> kazdym szpitalu.
>
> Mozliwe wiec byloby utworzenie urzedu do rejestracji _zgody_ na pobranie
> narzadow...

Dziekuje za blysk inteligencji.
Ten urzedowy rejestr wystarczy jedynie zamienic na rejestr zgody.
I wydawac wpis do dowodu, prawa jazdy na zgode na pobranie narzadow.

Czyli rejestr dawcow,
a nie rejestr nie-dawcow.

Komu chce sie rejestrowac brak zgody ?
Na tej zasadzie 99% Polakow przymusowo wyrazilo zgode.
Poniewaz niezgoda kosztuje czas i koszt procedury,
dlatego pacjenci i zwykli ludzie rezygnuja.

232. Data: 2000-02-01 12:33:14

Temat: Re: Atak policji na gabinet/y ginekologiczny/e dokonujacy aborcji
Od: ---monika--- <t...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 1 Feb 2000, Wiesio wrote:
/---monika--- napisa

233. Data: 2000-02-01 12:33:49

Od: "Wiesio" <w...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin napisał(a) w wiadomości: ...
>Narazie nie sa......

A moze niedlugo policja wtargnie do sypialni malzenskiej skontrolowac czy
przypadkiem plemniki nie sa wiezione w prezerwatywie??!

234. Data: 2000-02-01 12:35:36

Od: "Wiesio" <w...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Redlarski napisał(a) w wiadomości:
> [...]

wszystkie niezbedne do samodzielnego zycia

235. Data: 2000-02-01 12:45:15

Od: E l l i A t <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesio wrote:

> np.
>
> Absolutnie sie nie zgadzam! Nie mozna uwazac, ze jezeli ktos nie wyrazil
> sprzeciwu to sie zgadza na pocwiartowanie swojego ciala! Cialo, podobnie jak
> inne zeczy po zmarlym powinno byc dysponowane zgodnie z wola (a nie
> domniemana wola) zmarlego. Jezeli zmarly nie wypowiedzial sie na temat
> dyspozycji co do swego ciala to nalezy, tak jak w prawie spadkowym, pytac o
> zgode spadkobiercow

Ciało nie podlega prawu spadkowemu.

Jeżeli ktoś nie wyraził sprzeciwu to oznacza, że chce aby po jego śmierci
kilka narządów uratowało życie komu innemu albo po prostu mu to zwisa co po jego
śmierci stanie się ze zwłokami (tzn. czy jego serce, rogówki i nerki zostaną
zakopane razem z nim)

--
ElliAt
"Don't ask for whom the bell tolls...

236. Data: 2000-02-01 12:48:09

Od: "Wiesio" <w...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tam nie jest napisane na temat czy plod jest czlowiekiem czy nie ale ze plod
istnieje. Podaj przyklad gdzie jest napisane w Pismie sw. o tym, ze plod
jest czlowiekiem?

237. Data: 2000-02-01 13:11:34

Od: "Resselowie" <r...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wiesio <w...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:sqAl4.28120$H...@n...tpnet.pl...

> wszystkie niezbedne do samodzielnego zycia

A co z wcześniakami? Żywionymi kroplówką i podłączonymi do respiratora
(zadałam to pytanie wcześniej, ale jakoś nie doczekałam się odpowiedzi).
Ewa

238. Data: 2000-02-01 13:24:35

Od: "Wiesio" <w...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

E l l i A t napisał(a) w wiadomości:
>Ciało nie podlega prawu spadkowemu.

Wlasnie o to mi chodzi! Jezeli narzady ludzkie maja wartosc rynkowa
(pieniezna) to czemu panstwo odmawia rodzinie, spadkobiercom prawa do
korzystania z ww. wartosci scisle finansowych i okrada rodzine zmarlego.
Domniemanie zgody jest najbardziej chora rzecza jak moze byc!

239. Data: 2000-02-01 13:35:46

Od: "Wiesio" <w...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Resselowie napisał(a) w wiadomości: ...
>A co z wcześniakami? Żywionymi kroplówką i podłączonymi do respiratora
Czy przez podlaczenie miesiecznego wczesniaka do respiratora i kroplowki
spowodujesz ze bedzie on zyl?
Jezeli po usunieciu 2 tygodniowego wczesniaka z brzucha kobiety bedzie on
nadal zyl, bedzie mozliwosc podtrzymania go przy zyciu i beda osoby chetne
to finansowac i zajmowac sie nim to ja nie mam nic przeciwko. Kobieta zrzeka
sie wtedy praw rodzicielskich i po sprawie. Tylko niech nikt nie wymaga od
kobiety odpowiedzialnosci (prawniej, finansowej itp) w zwiazku z niechcianym
plodem.

240. Data: 2000-02-01 13:44:34

Od: E l l i A t <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesio wrote:

> Wlasnie o to mi chodzi! Jezeli narzady ludzkie maja wartosc rynkowa

Czy wolny handel narządami jest legalny?

> (pieniezna) to czemu panstwo odmawia rodzinie, spadkobiercom prawa do
> korzystania z ww. wartosci scisle finansowych i okrada rodzine zmarlego.

Ciało człowieka podlega specjalnej ochronie i dysponowanie nim jest
ograniczone, nie można np zlecić komuś jego zabicia (eutanazja), a po jego
śmierci nie można nim swobodnie dysponować (ochrona godnego traktowania
zwłok).

Czy wymienialne narządy mają być zakopane z użytkownikiem, czy
wykorzystane ponownie decyduje obecnie użytkownik.

> Domniemanie zgody jest najbardziej chora rzecza jak moze byc!

????
Mamy dwie możliwości. Ktoś wyraża zgodę na recycling swoich narządów,
albo nie wyraża. tertium non datur. Nie jest technicznie mozliwe
ankietowanie wszystkich na temat ich zdania, ponieważ większości ludzi jest
obojętne co ze zwłokami po nich będzie zrobione po śmierci, defaultowo
przyjęto wartość "ZGODA" ponieważ jest korzystniejszy z medycznego p-tu
widzenia.

Jeżeli komuś zależy na tym aby jego serce nie biło w cudzej piersi ale
zgniło wraz z jego zwłokami to może sobie w prosty sposób to zapewnić.

--
ElliAt
"Don't ask for whom the bell tolls...
It tolls for you"