Odp: Do Przemola

From: "Agnieszka P" <a...@r...com.pl>
Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.inwalidzi,pl.soc.prawo
Subject: Odp: Do Przemola
Date: Sat, 06 May 2000 01:29:06 GMT

Użytkownik Dariusz <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:hZjO4.5676$O...@n...tpnet.pl...

> Użytkownik Jacenty <j...@r...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:8eboqa$ren$...@a...webcorp.com.pl...

Cze
A ja Marte popieram. Czytam sporo list anglojezycznych i mimo, ze
"zagraniczniaki" tez nie sa doskonali, jesli chodzi o newsy to jednak nie
zdarzaja sie u nich takie jawne olewanie ortografii jak u nas. Moze i
jestescie dyslektykami (przyjelo sie u nas tak ogolnie mowic zarowno, na
ludzi majacych klopoty z poprawnym czytaniem, jak i pisaniem) ale w takim
przypadku, tym bardziej powinniscie
uzywac sprawdzacza pisowni. Moim zdaniem to raczej lenistwo a nie dysgrafia.

> Takich ludzi jest więcej. Może mamy z
> Pszemolem

To wlasnie zaczyna mnie wkurzac. Nagle 90% spoleczenstwa to dyslektycy.
Najlatwiej zalatwic sobie papierek i z glowy. Wiekszosc taki przypadkow da
sie "wyleczyc". Tylko trzeba nad tym pracowac, a nie robic sobie papierki.
Znam kilku dyslektykow (czy jak wolicie dysgrafow), ktorzy ciezka praca
doszli do tego, ze nie robia
bledow. Nawet jeden pisze artykuly do czasopisma i nie mysl sobie, ze
korektor siedzi i poprawia jego bledy. Dostarcza teksty bez nich.
Sama w podstawowce robilam takie byki, ze hej. Ale dzieki pracy nad soba,
czytaniu ksiazek i sprawdzaniu tego co pisze, przestalam.
Jezeli sie pisze z bledami i nie probuje nic na to poradzic, to dodatkowo
sie poglebia zle przyzwyczajenia, bo mozg zapamietuje zla pisownie.
Toleruje literowki czy sporadyczne bledy ort bo to kazdemu moze sie zdarzyc
ale jak ktos jest PEWIEN, ze zawsze bedzie pisal z bledami, to niechze uzywa
tego sprawdzacza!

Jeżeli Pszemol (już jego imieniu jest błąd) będzie poprawiał
> błędy,

Taaa pisanie z wlaczonym sprawdzaczem cholernie wplynie na to...

Grrr (nieco wyprowadzona z rownowagi)
Agnieszka P