Do "paprykarzy" :-)

11. Data: 2012-12-26 19:36:07

Temat: Re: Do "paprykarzy" :-)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Dec 2012 08:30:17 +0100, uciu napisał(a):

> tak na marginesie - spróbujcie sobie słodkich papryczek nadziewanych
> serem z kauflanda... kupuje się je na dkg/kg w dziale, gdzie mają serki
> w plasterkach/sałatki itp. Cena 4x lub 5x za kg (w zależności od promocji)
> Nigdzie i nigdy nie jadłem lepszych nadziewanych papryczek, a te ze
> słoiczków tez nie są tak dobre. To tylko moja opinia i mojej rodziny:)
>
> uciu

Dzięki, u nas nie ma K., ale poproszę dzieci, to mi z Wawy przywiozą.
--
XL

12. Data: 2012-12-26 21:06:47

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> https://www.hipernet24.pl/nowy/prodinfo.php?item_id=
5048

Mlekowita "przechrzciła swój ser na "favitę", bo nie ma prawa używać nazwy
"feta" .

http://pl.wikipedia.org/wiki/Feta

> Skład: "...., (...), mleko, ..., (...)"
> To mówisz, że to owcze mleko? Hmmm, skoro tak, to ani chybi z mleka
> specjalnych polarnych owiec, rasa tzw "lodowa", co to trawę spod szreni od
> św. Michała (29 września) aż do wiosny wygrzebuje kopytkami na hali...
> :->

> Tak samo, jak feta z owcy...

Feta z owcy, wyrób fetopodobny moze byc z beleczego.

J.

www.kontestacja.com

13. Data: 2012-12-26 21:29:29

Temat: Odp: Do "paprykarzy" :-)
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Feta z owcy, wyrób fetopodobny moze byc z beleczego.

Nieprawda! Bieresz owce, zerosiedem per capita, paczkę kumpli, rożen i feta
gotowa;-)

zdroofka Johnny

http://www.empik.com/palnik-czyli-krotkie-i-jeszcze-
krotsze-kaszanki-johnny-ego-artur,p1063599298,ebooki
-i-mp3-p

14. Data: 2012-12-31 00:59:14

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-12-26 11:18, krys pisze:

> moje tendencje smakowe zdecydowanie zmierzają w
>
> O tak, feta to wybitnie krowi ser ;-)

O, to wcale nie jest takie pewne ;)
Właśnie mi się przypomniała opowieść pana kucharza Theo Vafidisa...
http://palcelizac.gazeta.pl/palcelizac/1,110783,8930
996.html

15. Data: 2012-12-31 01:34:56

Od: "hans olo" <C...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O, to wcale nie jest takie pewne ;)

Feta dla naszego typowego klienta marketu to kupowana w "Tesku" krowia masa,
za 3,50.
Feta "poważna", to już inna liga i nie z krowy.
I kosztuje dychę.

Hans Olo

16. Data: 2013-01-03 22:37:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Dec 2012 22:06:47 +0100, krys napisał(a):

> Mlekowita "przechrzciła swój ser na "favitę", bo nie ma prawa używać nazwy
> "feta" .

Ale jednak piszą "typu feta".

> Feta z owcy, wyrób fetopodobny moze byc z beleczego.

Typu_feta. A przy okazji, polski oscypek, a raczej "typu_oscypek", w którym
owcze mleko nawet znaleźć można, owszem, choć w równej proporcji z krowim -
bo mleko od jednej krowy plus mleko od jednej owcy zawiera :-D
--
XL

17. Data: 2013-01-04 10:20:17

Od: zbigi <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisał(a):

> Ale jednak piszą "typu feta".

Czyli słony i w konsystencji przypominający fetę. No i bez certyfikatu
"fety" :)

> Typu_feta. A przy okazji, polski oscypek, a raczej "typu_oscypek", w którym
> owcze mleko nawet znaleźć można, owszem, choć w równej proporcji z krowim -
> bo mleko od jednej krowy plus mleko od jednej owcy zawiera :-D

Sie Pani myli. Ser "oscypek" aby mógł być oscypkiem musi mieć papier na
zgodność. I może zawierać do 40% mleka krowiego pochodzącego od krowy
rasy polskiej czerwonej. I IMO raczej na pewno ma te 40%.
A te wszystkie "nielegalne" oscypki procent tego mleka moga i raczej na
pewno mają większy. Z minimalną domieszką mleka owczego czy koziego.
Pozdrawiam!
--
zbYszek

18. Data: 2013-01-04 15:38:07

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Ale jednak piszą "typu feta".

Typu feta, typu tiramisu, typu szynka parmeńska. I wyrób czekoladopodobny.
To jednak nie feta, nie tiramisu i nie szynka parmeńska, i nie czekolada.

> Typu_feta.

W pierwotnym poście była feta.

> A przy okazji, polski oscypek, a raczej "typu_oscypek", w
> którym owcze mleko nawet znaleźć można, owszem, choć w równej proporcji z
> krowim - bo mleko od jednej krowy plus mleko od jednej owcy zawiera :-D

Dla niektórych bez różnicy, c'nie?

J.

www.kontestacja.com

19. Data: 2013-01-04 21:02:05

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 4 stycznia 2013 11:20:17 UTC+1 użytkownik zbigi napisał:

> Czyli słony i w konsystencji przypominający fetę.

W konsystencji też jej nie przypomina ;-)

Ania

20. Data: 2013-01-06 15:40:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 04 Jan 2013 16:38:07 +0100, krys napisał(a):

> Typu feta, typu tiramisu, typu szynka parmeńska. I wyrób czekoladopodobny.
> To jednak nie feta, nie tiramisu i nie szynka parmeńska, i nie czekolada.

Co Ty nie powiesz, nie wpadłabym na to.
A jednak PISZĄ - powtarzam z naciskiem wyraźniejszym.

> W pierwotnym poście była feta.

"Feta" w polskich realiach jest "typu-fetą". Ponieważ nie mamy tylu owiec,
aby feta była fetą.

> Dla niektórych bez różnicy, c'nie?

A tego to JA nie wiem, nie kupuję zadnego, gdyż oscypek uznaję tylko w 100
procentach owczy, no a taki jadłam jakieś 30 lat temu ostatnio.
--
XL

lavender
Polowanie na dudki :-)
Zwalczanie nornic
No i zima :-(
Jakiś krzaczek na słabą kamienistą ziemię?