Duże dzieci - duży kłopot

31. Data: 2002-05-11 19:49:54

Temat: Odp: Duże dzieci - duży kłopot
Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maja Krężel <o...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:abjevg$ljj$...@n...tpi.pl...
> "Jonasz" napisał

> > bym wywiózł tam gdzie wrony zawracają.

Dlaczego tam gdzie wrony ? A nie np. razem do pięknego miejsca i pokazać jak
można wspaniale żyć .Znwou karać ? nie pytając dlaczego ? nie chcąc
poznać gdzie tkwi błąd ?

> Ale jak je egzekwować, skoro ona ma wszystko w nosie. Po prostu spływa po
> niej, jak woda po gęsi.
> Karę cielesną podobno zastosowano (raz) i reakcją dziewczyny był głupi
śmiech
> i wzruszenie ramion. W związku z tym nie będą jej przecież katować.
Uodporniła się to normalne przy ciągłej ingerencji.

Wytresować jak małpkę? A to ciekawa metoda wychowawcza . Kiciu śmiechnij się
, zaśpiewaj cioci itp. to smutne :-(

> niewiele zostało). Ale to nie jest przecież rozwiązanie problemu.

Również nie potępiam to brak dojrzałości , sami może mieli problem i nie
byli przygotowni na prawidłowe wychowanie , pewne rzeczy wynosi sie z domu
.Tam gdzie jest miłość i dobry przykład raczej takie rzeczy sie nie zdarzają
Zbyt mało czasu , pogoń za pieniądzem , kariera lub ja tego nie miałam
niech moje dzieci mają / oj... jakie wielkie błędy / a później ? Przecież
wszystko miało rower , komputer ,najlepsze ciuchy hmm a miłość , gdzie była
miłość ,zrozumienie ?

> Ostatnio przeczytali jej pamiętnik (zgroza, jak dla mnie) i zrobili jej
> awanturę, że przespała się z jakimś facetem. Bez jej wiedzy zrobili jej
> badanie krwi na obecność narkotyków (bo matka jest pielęgniarką i robi jej
> badania krwi co miesiąc, ale z zupełnie innego powodu). Takie przejawy
> niezdrowo pojmowanej władzy rodzicielskiej są (dla mnie osobiście)
> niedopuszczalne.

I pomału klaruje się sytuacja . Obrzydliwe postępowanie a teraz zbierają
plony .

> Oj nie byłabym taka pewna. Z autopsji wiem, że wg dziecka "dobre" jest to,
co
> podoba się większości koleżanek/kolegów, a to bardzo często (nie mówię, że
> zawsze) są złe zachowania, czy wzorce. Nie każdy 15-latek ma w sobie tyle
> krytycyzmu, by właściwie ocenić, co jest dla niego faktycznie odpowiednie.

Więc potraktuj go jak swojego partnera wtedy i też wyrażaj swoje opinie do
do różnych sytuacji . A gdy będą mądre to napewno zostaną zauważone i z
dziecka zrobisz sobie i odwrotnie przyjaciela.
Kiedy dziecko zacznie zauważać ,że Twoje opinie się sprawdzają ,częściej
będzie przychodziło do Ciebie by sobie z Tobą pogadać . Ale rozmawiaj
,uśmiechaj się często do swego dziecka , pokazuje w sposób godny ,że coś cię
obrzydza ale z dobrą miną , że Ty byś tak nie zrobiła bo itd...To takie
łatwe tylko .Rodzice nie widzą ,że to jest człowiek taki sam jak oni ,
rodzice widzą ,że są Rodzicami hmm .
Sandra

32. Data: 2002-05-11 19:55:42

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mrowka <m...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:abjps0$d9j$...@n...onet.pl...
> Niestety niektore dzieci tak maja.Nie spotkalas sie z tym ze rodzice
> wychowuja identycznie kilkoro dzieci i jedno dziecko wyrosnie na
porzadnego
> czlowieka drugie na bandziora?

A mi sie wydaje ze nie mozna dwojki dzieci wychowac identycznie; nigdy nie
odtworzymy takich samych warunkow rodzinnych, społecznych i ekonomicznych-
zupełnie inaczej zachowuja sie rodzice przy pierwszym dziecku a inaczej przy
kolejnych; ha nawet uwazam ze nie nalezy dwojki dzieci wychowywac
identycznie bo przeciez kazdy czlowiek jest inny i roznymi drogami nalezy do
niego docierac.

Agnieszka

33. Data: 2002-05-11 19:59:41

Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maja Krężel <o...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:abjevh$ljj$...@n...tpi.pl...

> Ciacham wszystko. Ode mnie Sandro dostaną Ci się jedynie podziękowania :-)

Zawsze twierdze ,że to nic takiego nie potrafię przejść wtedy obojętnie
.Pomagam z serca .Dziękuję nie zawsze się liczy kasa wtedy lepiej śpie jak
mi się coś uda .

> Wielka szkoda, że nie mieszkasz w Gdyni. Od razu wiedziałabym, do kogo
> skierować tę dziewczynę i jej rodziców :-)

Zrobiłabym napewno wszystko tego jestem zawsze pewna .I cholera mnie tu
bierze ,że nie ma nikogo kto by tych ludzi uświadomił .

Sandra

34. Data: 2002-05-11 20:26:44

Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik amber <a...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:abjoaf$of3$...@s...icm.edu.pl...
> Lubie Cie Sandra :-)

Dziękuję ja Was wszystkich lubie .Chciałabym jednak być bardzo pomocna . Nie
najlepsze miałam wejście na tej grupie :-) ale nie jestem smutaską jedynie w
sytuacjach bardzo ważnych nie potrafię żartować .
Natomiast jeżdże na rowerku codziennie w południe po 30 km :-) słuchawki na
uszach i zastanawiam się nad piosenką bo usłyszałam w niej koguty policyjne
:-) myślałam ,że to zmiksowana piosenka a to policja mnie ścigała :-) i
pewnie dostanę teraz za swoje :-) Na czarną listę wciągną Sandrę .
Lecz gdy chodzi o życie ludzkie jestem bardzo poważna . Nie ma rzeczy
niemożliwych każda wymaga od Nas ciężkiej pracy nawet jak popełniliśmy błąd.
Pozdrawiam i jestem szczęśliwa ,że przyjeliście w Swój poczet .
Sandra .

35. Data: 2002-05-11 21:05:36

Temat: Odp: Odp: Duże dzieci - duży kłopot
Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mrowka <m...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:abjq11$dhd$...@n...onet.pl...

> Rozne towarzycha mi sie trafialy ale ja np. pewnych rzeczy sie zawsze
balam
> np.narkotykow.
:-)))) Pochodze z dużego portowego miasta gdzie narkotyki były
codziennością , fakt prawdziwych nigdy nie próbowałam ale miałam takie
pragnienie :-) jak to jest mając 13 lat . Przy rozpalonym ognisku
nazrywaliśmy dużych liści i zrobiliśmy skręty jak cygara ale sie jarało
wtedy :-) oczywiście rodzice tego nie widzieli . Ale wyrosłam na ludzia hmm
myślę ,że nawet nawet :-)
Sandra .

36. Data: 2002-05-11 21:29:47

Temat: Re: Duże dzieci - duży kłopot
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "amber" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Joanna Duszczyńska

> porządny
>
> Uwazasz, ze lomot jest slusznym rozwiazaniem?

A czy ja napisałam, że jest najlepszym? Zapytałam... tylko...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

37. Data: 2002-05-11 22:00:21

Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisa
ł:abjsoq$md6$...@a...dialog.net.pl...

> [...]
> wszystko miało rower , komputer ,najlepsze ciuchy hmm a miłość , gdzie b

Zgadzam sie ,ale nie zawsze chodzi o to aby dziecko mialo wszystko,czasmi
rodzice tyraja jak woly tylko po to aby zapewnic dzieciom miniumum potrzebne
do zycia,takie czasy...:(

Pozdrawiam.Magda

38. Data: 2002-05-11 22:38:09

Od: "kolorowa" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> takich rodzicow, ktorzy uwazaja,
> ze maja niewielki czy tez zaden wplyw na to, jakie beda ich nastoletnie
> dzieci jest calkiem sporo. Cieszy mnie, ze jestes odpowiedzialna mama i
masz
> swiadomosc, ze kazdy skutek ma swoja przyczyne i ze to my rodzice ponosimy
> calkowita, wylaczna odpowiedzialnosc za to jakie beda nasze dzieci.

Dlaczego rodzice mają ponosić całkowitą odpowiedzialność za to, jakie są ich
dzieci? Przecież dzieci nie rodzą się plasteliną, z której da się uformować
wszystko, cokolwiek się zechce. Rodzą się z pewnymi predyspozycjami, które
trzeba rozpoznać, aby móc je odpowiednio ukierunkować. Ale z kogoś, kto nie
lubi tłumów, nie zrobi się "przywódcy" grupy. A z dziecka, które nie usiedzi
na miejscu, nie zrobi się 10-razy-myślącego-zanim-zrobi. Nawet przy
najszczerszych chęciach i możliwościach.

A możliwości, niestety, bywają ograniczone.

Od rodziców sporo, oczywiście, zależy, ale ile tak naprawdę, nie wiadomo.
Ale twierdzenie, że wszystko zależy od rodziców, wydaje mi się nie tylko
błędne, ale i szkodliwe, bo kierując się takim założeniem można przeoczyć te
dziecięce predyspozycje i upierać się przy kształtowaniu dziecka na obraz i
podobieństwo jakiegoś swojego ideału, własnego wyobrażenia...

Małgosia

39. Data: 2002-05-12 01:13:17

Od: "didziak" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisała Perełka moja, Maja Krężel <o...@p...onet.pl>, odpisuję
zatem co następuje:

| Ostatnio przeczytali jej pamiętnik (zgroza, jak dla mnie) i
zrobili jej
| awanturę, że przespała się z jakimś facetem.

uuuuu, tego to się nie robi... :-/

> [...]
przejawy
| niezdrowo pojmowanej władzy rodzicielskiej są (dla mnie

Hm, a co - sprawdza co miesiąc czy córka złapała HIV czy może chce
odpowiednio wcześnie zrobić skrobankę? :-(

> [...]
sobie tyle
| krytycyzmu, by właściwie ocenić, co jest dla niego faktycznie

Może to głupie ale sądzę, że mozna w takim wieku odwołać się do
rozsądku dziecka... Może naprawdę nie WSZYSTKICH, ale większości
pewnie tak... tylko naprawdę należy znaleźć wspólną płaszczyznę...
Tutaj chciałbym wykonać ziemiobitne ukłony dla Sandry za opisy w
tym wątku - rewelka, super i w ogóle. Piszesz Sandro tak, jakbyś
nie zapomniała sama, co znaczy być zbuntowanym nastolatkiem :-)
I za to szacunek, żeby nie powtarzać tego, co napisali inni ;-)

Pozdrawiam serdecznie, Maju :-)
didziak :-)

40. Data: 2002-05-12 04:50:24

Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mrowka <m...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:abk4sd$be$...@n...onet.pl...

> Zgadzam sie ,ale nie zawsze chodzi o to aby dziecko mialo wszystko,czasmi
> rodzice tyraja jak woly tylko po to aby zapewnic dzieciom miniumum
potrzebne
> do zycia,takie czasy...:(

Tak również tu sie zgadzam ,że tyrają by zapewnić minimum ale tych też nie
można usprawiedliwiać gdy chodzi o dobro dziecka. Biedny czy bogaty powinien
w sposób zdrowy kochać i ukierunkowywać swoje dziecko Pewnej pani ,która
mówiła o zapracowaniu a przez to braku kontaktu z swoimi dziećmi
zaproponowałam ,żeby usiadła ze swoimi pociechami i w trakcie przypadkowo
jakieś zabawy zaproponowała ,że np. poniedziałek będzie dniem szczerości
tzn. ,że każdy będzie w ten dzień opowiadał o swoich porażkach , jedynkach,
o czymś co głupiego zrobił i ,że w ten dzień obojętnie co by się nie stało
nie będzie wymówek czy pretensji. Po paru miesiącach kobietka spytała mnie
czy ją poznaje :-) e pewnie nie poznaje :-) coś tam pamiętałam ale nie do
końca . Powiedziała ,że się udało teraz wie idąc na zebranie do szkoły ile
jej latorość ma na swoim koncie :-) . I niekiedy zasypia gdy córka papla i
papla o swoich sprawach a wcześniej była zamknięta w sobie. A gdy coś zatają
robią to w kolejny poniedziałek , powiedziały jej ,że mają wyrzuty sumienia
i tak po malutku otwiera się droga do szczerości między kochanymi osobami
.Niby nic takiego a jednak takie nic a jak wiele pomogło tej zapracowanej
Pani.

Sandra

Re: samodzielność
utrzymywanie rodzicow