« poprzedni wątek | następny wątek » |
11. Data: 2007-02-07 00:09:34
Temat: Re: !!! STUDENCIE - UCZNIU !!!On 6 Lut, 23:01, Przemysław Dębski <p...@g...pl> wrote:
>
> Rzuciłabyś bys przykładem takie mądrej i treściwej rozmowy z
> potomkiem-partnerem ? Załóżmy, że potomek spoufalił się zanadto z
> nauczycielką metodą kosza na głowę.
No to już Ci Sky odp dał - ja mówię o całym procesie
wychowawczym i o relacji rodzic-dziecko.
Jeśli jakiś rodzic dał dupy w cyklu wychowawczym,
że tak to nazwę, to i nauczyciel ma potem kosz na
głowie plus tekst (np) - odpierdol sie ode mnie, bo
chuja mi zrobisz -
Do takich przypadków to ja się nie wtrącam, bo się
na nich nie znam - nie tresowałam małp.
Hanka
:)
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
12. Data: 2007-02-07 00:31:08
Temat: Re: !!! STUDENCIE - UCZNIU !!!Przemysław Dębski wrote:
> Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
> news:1170797874.355719.176470@h3g2000cwc.googlegroup
s.com...
>> On 6 Lut, 21:31, Przemysław Dębski <p...@g...pl> wrote:
>>
>>> Temat:
>>> Skutecznośc apelowania w procesie wychowawczym - czyli krótka
>>> rozprawa pomiędzy "za moich czasów" a "co ten staruch pierdoli".
>> Ja też krótko:
>> Potomek to partner, a nie małpa do tresury.
>> Skuteczna jest mądra i treściwa rozmowa, bez żadnych wtrętów typu
>> "noboja"albo "jawtwoimwieku" czy też wspomniane "zamoichczasów" ( -
>> to było nie do
>> pomyślenia - zazwyczaj taka jest końcówka ;).
>> Stosowana na dłuższą metę, pozwala uniknąć
>> domyślnego"co ten staruch-starucha..."
> Rzuciłabyś bys przykładem takie mądrej i treściwej rozmowy z
> potomkiem-partnerem ? Załóżmy, że potomek spoufalił się zanadto z
> nauczycielką metodą kosza na głowę.
Służę uprzejmie:
Stephen Covey "Siedem nawyków skutecznego działania" -> Nawyk
(rozdział) piąty: Staraj się najpierw zrozumieć... -> Cztery rodzaje
autobiograficznych odpowiedzi.
Nie mam tej książki w elektronicznym wydaniu, dlatego podaję podtytuł
piątego rozdziału. Jest tam bardzo wyrazisty przykład rozmowy ojca z
synem w czterech wersjach.
--
pozdrawiam
michał
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
13. Data: 2007-02-07 01:55:25
Temat: Odp: !!! STUDENCIE - UCZNIU !!!
Użytkownik michał <6...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:45c90b06$0$13182$f...@m...aster.pl...
> Przemysław Dębski wrote:
> > Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
> > news:1170797874.355719.176470@h3g2000cwc.googlegroup
s.com...
> >> On 6 Lut, 21:31, Przemysław Dębski <p...@g...pl> wrote:
> >>
> >>> Temat:
> >>> Skutecznośc apelowania w procesie wychowawczym - czyli krótka
> >>> rozprawa pomiędzy "za moich czasów" a "co ten staruch pierdoli".
>
> >> Ja też krótko:
> >> Potomek to partner, a nie małpa do tresury.
> >> Skuteczna jest mądra i treściwa rozmowa, bez żadnych wtrętów typu
> >> "noboja"albo "jawtwoimwieku" czy też wspomniane "zamoichczasów" ( -
> >> to było nie do
> >> pomyślenia - zazwyczaj taka jest końcówka ;).
> >> Stosowana na dłuższą metę, pozwala uniknąć
> >> domyślnego"co ten staruch-starucha..."
>
> > Rzuciłabyś bys przykładem takie mądrej i treściwej rozmowy z
> > potomkiem-partnerem ? Załóżmy, że potomek spoufalił się zanadto z
> > nauczycielką metodą kosza na głowę.
>
> Służę uprzejmie:
> Stephen Covey "Siedem nawyków skutecznego działania" -> Nawyk
> (rozdział) piąty: Staraj się najpierw zrozumieć... -> Cztery rodzaje
> autobiograficznych odpowiedzi.
> Nie mam tej książki w elektronicznym wydaniu, dlatego podaję podtytuł
> piątego rozdziału. Jest tam bardzo wyrazisty przykład rozmowy ojca z
> synem w czterech wersjach.
Echhh... Takich rzeczy się człek nie wyuczy...a jeśli próbuje wyuczyć to zupełnie nie
rozumie na czym polega wychowanie...
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
14. Data: 2007-02-07 10:20:33
Temat: Re: !!! Dzieciuchu !!!Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:eqaue0$imj$1@news.onet.pl...
> > > Krótko? ;)
> > > Rodzicielstwo zmienia jedno w drugie w mgnieniu oka... ;)
> >
> > Krótko ? Pierdolisz :)
> > To poprostu fobia wyłazi, a nie jakaś przemiana się dzieje.
>
> Są fobie i fobie...każdy ma swoją jak widać i po tobie Zbójcu... ;)
> Jeśli jakaś odziedziczona /zazwyczaj po własnych rodzicach/ fobia jest
> ukryta i jak mówisz "wyłazi" z okazji zmiany okoliczności
> życiowych...to zmiany zachowania nie mozna nazywać już przemianą
> reagowania? ;) Pierdolisz! :)
Przemiana reagowania ! :)) Nie rozwalaj mnie. Co powiesz na eksperyment
Zimbardo ? Też cudowna przemiana reagowania z okazji zmiany okoliczności ?
Na post po zbóju zaprosił
P.D.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
15. Data: 2007-02-07 11:59:29
Temat: Re: !!! STUDENCIE - UCZNIU !!!
Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
news:1170806974.108734.319350@l53g2000cwa.googlegrou
ps.com...
> No to już Ci Sky odp dał - ja mówię o całym procesie
> wychowawczym i o relacji rodzic-dziecko.
Tak jakby odp Sky jest okdp :)
> Jeśli jakiś rodzic dał dupy w cyklu wychowawczym,
> że tak to nazwę, to i nauczyciel ma potem kosz na
> głowie plus tekst (np) - odpierdol sie ode mnie, bo
> chuja mi zrobisz -
> Do takich przypadków to ja się nie wtrącam, bo się
> na nich nie znam - nie tresowałam małp.
Dobra. Odchodzimy od kosza. Napisz proszę przykład takiej mądrej i treściwej
rozmowy, przeprowadzonej we właściwym na to czasie i momencie - która jest
skuteczna.
Na post po zbóju zaprosił
P.D.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
16. Data: 2007-02-07 12:25:37
Temat: Re: !!! STUDENCIE - UCZNIU !!!Przemysław Dębski<p...@g...pl>
news:45c9ac41$0$13190$f69f905@mamut2.aster.pl
[...]
> Dobra. Odchodzimy od kosza. Napisz proszę przykład takiej mądrej i
> treściwej rozmowy, przeprowadzonej we właściwym na to czasie i
> momencie - która jest skuteczna.
Przykładowe problemy wychowawcze z pl.soc.dzieci.starsze:
(1)
"Staram się wychowywać dzieci na kudzi kulturalnych. Jednakże pojawił się
problem: otóż daleka ciotka dziecka obraziła się na jego babcię i przeniosła
to od razu na mnie, żonę i dzieci. Dzieci kłaniają się cioci a ta odwraca
głowę w drugą stronę. Potem w domu dzieci to przeżywają, płaczą a ja nie
wiem jak im to wytłumaczyć. Nie chcę dzieciom powiedzieć, aby przestały się
kłaniać ciotuni bo wówczas "wziósłbym" się do jej poziomu.
Co poradzicie drodzy Grupowicze?"
(2)
"Na podstawie wczorajszej dyskusji wymyśliłam ćwiczenie logiczne dla mam
dzieci młodszych pod tytułem "Rozmowa z nastolatkiem".
To tak, aby sobie już teraz potrenować.
Osoby: mama, nastolatek - włosy długie poniżej ramion, tłuste.
Zaczynam:
- mama: masz tłuste włosy, pamiętaj dzisiaj umyj.
- nastolatek:: a co Cię to w ogóle obchodzi - to moje włosy.
Proszę o kontynuację.
;-)"
Paweł
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
17. Data: 2007-02-07 14:51:52
Temat: Re: !!! STUDENCIE - UCZNIU !!!Sky wrote:
>>> Rzuciłabyś bys przykładem takie mądrej i treściwej rozmowy z
>>> potomkiem-partnerem ? Załóżmy, że potomek spoufalił się zanadto z
>>> nauczycielką metodą kosza na głowę.
>> Służę uprzejmie:
>> Stephen Covey "Siedem nawyków skutecznego działania" -> Nawyk
>> (rozdział) piąty: Staraj się najpierw zrozumieć... -> Cztery
>> rodzaje
>> autobiograficznych odpowiedzi.
>> Nie mam tej książki w elektronicznym wydaniu, dlatego podaję
>> podtytuł
>> piątego rozdziału. Jest tam bardzo wyrazisty przykład rozmowy ojca
>> z
>> synem w czterech wersjach.
> Echhh... Takich rzeczy się człek nie wyuczy...a jeśli próbuje
> wyuczyć
> to zupełnie nie rozumie na czym polega wychowanie...
Co takiego? Gdzie ten człek? ;))
--
pozdrawiam
michał
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
18. Data: 2007-02-07 15:32:40
Temat: Re: !!! STUDENCIE - UCZNIU !!!On 7 Lut, 12:59, Przemysław Dębski <p...@g...pl> wrote:
> Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w
wiadomościnews:1170806974.108734.319350@l53g2000cwa.
googlegroups.com...
>
> > No to już Ci Sky odp dał - ja mówię o całym procesie
> > wychowawczym i o relacji rodzic-dziecko.
>
> Tak jakby odp Sky jest okdp :)
Ależ nieee - zresztą chodziło mi o tekst :
>>Na gadkę już wtedy jest za późno. <<
> Dobra. Odchodzimy od kosza. Napisz proszę przykład takiej mądrej i treściwej
> rozmowy, przeprowadzonej we właściwym na to czasie i momencie - która jest
> skuteczna.
M - Nie ma nic sensownego do jedzenia.
Pójdziesz do sklepu?
Dz - Teraz? Nie chce mi się!! (lub dowolna inna odp).
M - No to nie ma dziś kolacji :)
Dz - Ja się odchudzam (nie mam apetytu, itp inne).
Potem jest trochę przerwy, i grzeczne pytanie:
Dz - To co mam kupić?
To jest banalny przykład, i na dodatek łatwy do
wykonania, bo wykorzystuje podstawowe doznania
fizjologiczne t.j. burczenie w brzuchu.
Zaręczam jednak, że na spokojnie i bez trucia dupy
osiąga się znacznie więcej niż drętwym pouczaniem,
przysrywaniem się do najdrobniejszych szczegółów,
jednym słowem: życiem na baczność.
No ale - jak już pisałam - należy traktować potomka
jak człowieka i partnera, a nie małpę do tresowania.
To jest poważny temat, a jego realizacja trwa przez
całe życie Twojego potomka. Nawet wtedy, gdy ma
już własne dzieci.
Hanka
;)
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
19. Data: 2007-02-07 17:51:11
Temat: Odp: !!! Dzieciuchu !!!
Użytkownik Przemysław Dębski <p...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:45c995e6$0$13192$f...@m...aster.pl...
> Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:eqaue0$imj$1@news.onet.pl...
>
> > > > Krótko? ;)
> > > > Rodzicielstwo zmienia jedno w drugie w mgnieniu oka... ;)
> > >
> > > Krótko ? Pierdolisz :)
> > > To poprostu fobia wyłazi, a nie jakaś przemiana się dzieje.
> >
> > Są fobie i fobie...każdy ma swoją jak widać i po tobie Zbójcu... ;)
> > Jeśli jakaś odziedziczona /zazwyczaj po własnych rodzicach/ fobia jest
> > ukryta i jak mówisz "wyłazi" z okazji zmiany okoliczności
> > życiowych...to zmiany zachowania nie mozna nazywać już przemianą
> > reagowania? ;) Pierdolisz! :)
>
> Przemiana reagowania ! :)) Nie rozwalaj mnie. Co powiesz na eksperyment
> Zimbardo ? Też cudowna przemiana reagowania z okazji zmiany okoliczności ?
Dokładnie...a co innego?
Punkt widzenia zależy od tyłka usadzenia... ;)
Masz widzę dość idealistyczne podejście do charakterologii.
Właściwie ci się nie dziwię -sam długo prezentowałem życzeniowość w tym względzie ;)
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
20. Data: 2007-02-07 17:54:34
Temat: Odp: !!! STUDENCIE - UCZNIU !!!
Użytkownik michał <6...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:45c9d4ab$0$13197$f...@m...aster.pl...
> Sky wrote:
> >>> Rzuciłabyś bys przykładem takie mądrej i treściwej rozmowy z
> >>> potomkiem-partnerem ? Załóżmy, że potomek spoufalił się zanadto z
> >>> nauczycielką metodą kosza na głowę.
>
> >> Służę uprzejmie:
> >> Stephen Covey "Siedem nawyków skutecznego działania" -> Nawyk
> >> (rozdział) piąty: Staraj się najpierw zrozumieć... -> Cztery
> >> rodzaje
> >> autobiograficznych odpowiedzi.
> >> Nie mam tej książki w elektronicznym wydaniu, dlatego podaję
> >> podtytuł
> >> piątego rozdziału. Jest tam bardzo wyrazisty przykład rozmowy ojca
> >> z
> >> synem w czterech wersjach.
>
> > Echhh... Takich rzeczy się człek nie wyuczy...a jeśli próbuje
> > wyuczyć
> > to zupełnie nie rozumie na czym polega wychowanie...
>
> Co takiego? Gdzie ten człek? ;))
dobra dobra -ty już wiesz gdzie ;P
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |