Goloneczka?

1. Data: 2002-02-15 22:17:28

Temat: Goloneczka?
Od: "Piotr Jan Piguła" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam ładna goloneczkę, ale brak koncepcji jak ja zrobić by była jeszcze
smaczniejsza. Podpowiedzcie jakiś przepis.
Dzieki z góry.

--
Piotr Jan Piguła "Belgrano" G-G 682958 Kraków
http://www.belgrano.republika.pl

1. Data: 2002-02-16 13:13:47

Temat: Odp: Goloneczka?
Od: "MateuszW" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W piwku? Ale ni diabla nie znam przepisu. Wiem, ze moja mamuska to ja
najpierw delikatnie obgotowuje, potem studzi, naciera calym stosem przypraw,
marynuje w zalewie piwnej a na koniec piecze co jakis czas polewajac
piwkiem. Nie podam Ci jednak ani czasu, ani ziol bo ... po prostu kapiac i
tryskajaca na wszystkie strony slina zaslaniala mi wzrok a umysl mgla
zachodzil :)

--
Zawieszony w czasie i przestrzeni
MateuszW

1. Data: 2002-02-16 13:16:23

Od: "MateuszW" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

To jeszcze raz ja :) Znalazlem taki przepis - od razu mowie, ze nie mojej
mamy :)

Golonkę (2_2,5 kg) umyć, opalić, oskrobać i natrzeć solą, majerankiem,
czosnkiem, pieprzem czarnym, ziołowym i szczyptą kayenne. Dodać saletry
i odstawić na 2 _ 3dni w zimne miejsce. Po tym smakowitym "leżakowaniu"
naszej pysznej golonki przekładamy mięsko do garnka z marchwią, selerem,
porami,przypalaną cebulą, czosnkiem, liściami laurowymi i zielem angielskim.
( dopasujcie tak wielkość garnka żeby wszystko było ciasno ułożone,
chodzi oto żeby golonkę gotować w jak najmniejszej ilości wody).
Gotujemy do miękkości. Przekładamy golonę do rozgrzanej brytfanny
i zapiekamy około 30 min. w piekarniku rozgrzanym do 180_200 C.
Podajemy z zasmażaną kapustą i boczkiem, popijamy winem lub piwem.

--
Zawieszony w czasie i przestrzeni
MateuszW

(OT)Przyprawy rzuciły mi się na mózg ;)
Garnki Solingen
Ryba z Jabłkami
Kuchnia hszpańska - przepisy pilnie poszukiwane
Restauracje w Toruniu