Re: Dzień dobry

31. Data: 2003-11-16 15:29:23

Temat: Re: Dzień dobry
Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra" <m...@m...pl> napisał w
wiadomości news:bp5kju$rpg$1@korweta.task.gda.pl...

> Wiem, przeczytałam:-)
> Ale podobno diabeł tkwi w szczegółach:-)

A urok tego świata w różnorodności :)
Jak mi się rugosa zregeneruje po tegorocznej dziwnej przypadłości, to
trzeba będzie wypróbowac jeszcze wersję z kwaśną solą.

Pozdrawiam
Ewa

32. Data: 2003-11-16 17:04:25

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mój teść wspominając jak jego mama robiła konfitury też
> mówił o obrywaniu jasnej części płatków by konitura nie była
> gorzka.
> Być moze nasze babcie używały płatków szypszyny a nie
> rugosy? Albo może gorzkie robiły się te smażone?
> Koleżanka, która robi konfitury różane rokrocznie też obrywa
> białą częśc płatków...
> Zaczyna mnie to coraz bardziej frapować :-)
>
> Pozdrawiam
> Marta

Kucharka Litewska Wincenty Zawadzkiej podaje:

Róża na sucho.
20 deka listków róży, 60 deko tłuczonego cukru.

Utrzeć to razem najmocniej w makotrze i postawić na lodzie. Gdy sok puści,
smażyć na wolnym ogniu, mieszając ciągle, aż będzie suche.

Ale już w przepisie innym mamy:

Róża.
Obrać z róży niezupełnie rozkwitłej same listki, odjąć żółtość i oparzyć je
wrzątkiem w imbryku. Zlać natychmiast tę wodę, wyrzucić z imbryka różę,
przesypać cukrem i smażyć z wolna, ciągle dosypując cukru, skorotylko się
rozpłynie. Skoro zacznie się dosmażać, wcisnąć cytrynę dla koloru.
Na 1 kilo nieparzonej róży brać 2 kilo cukru.
Po usmażeniu można dla mocniejszego aromatu wlać kroplę różanego olejku.

--
Pozdrawiam Halina
pisząc na priv usuń nospam.

33. Data: 2003-11-16 17:47:30

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T.W." <t...@w...pl>
napisał w wiadomości

> Użytkownik "Marta Góra" <m...@m...pl>
napisał w
> wiadomości news:bp5kju$rpg$1@korweta.task.gda.pl...

> A urok tego świata w różnorodności :)

:-)))

> Jak mi się rugosa zregeneruje po tegorocznej dziwnej
przypadłości, to
> trzeba będzie wypróbowac jeszcze wersję z kwaśną solą.

Albo posadzisz nową, Twoją rugosę rozmnożylam przez
odkład:-)
I a'propos choroby coś znalazłam.

Pozdrawiam
Marta

34. Data: 2003-11-16 17:52:27

Temat: Re: Konfitury z płatków róż
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"T.W." <t...@w...pl> wrote in message

> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> A nie widać? ;-)))

Nooo, o Tobie wiem, zastanawiałam się nad innymi degustatorami:-)

> Te słoiki to tak jakby w ogóle nie są "zamykane" ( w znaczeniu
> używanym w robieniu przetworów), bo zakręcane bez obróbki termicznej
> nie "łapią". W czasach, kiedy nie było twistow, kładło się na wierzchu
> takiej konfitury płatek pergaminu nasączony spirytusem i zawiązywao
> szmatką - i ponoć to wystarczało.

Zawiązywało gumką-recepturką, jeszcze tak się u mnie w domu robiło i temu
się przypatrywałąm, czasami jednak pleśniało.

> Nie wiem, na jakiej zasadzie to działa - może olejek różany działa
> bakterio- i grzybobójczo? Plus konserwujące działanie cukru?

Raczej tylko cukier. Ile to tych tam...kcal?

Pozdrawiam, Basia.

35. Data: 2003-11-16 18:26:08

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w
wiadomości news:bp8dkl$fal$1@nemesis.news.tpi.pl...

różany działa
cukru?

> Raczej tylko cukier. Ile to tych tam...kcal?

Dużo:-)

Jak jeszcze kiedyś robiłam kompoty truskawkowe to ładowałam
sporo cukru i psuły się raczej sporadycznie.
Chociaż bywało, że stały w piwnicy ze dwa sezony...

Pozdrawiam
Marta

36. Data: 2003-11-16 20:03:29

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

37. Data: 2003-11-16 20:11:44

Temat: Odp: Konfitury z płatków róż
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik T.W. <t...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bp8b2k$7h0$...@n...news.tpi.pl...

> Nie wiem, na jakiej zasadzie to działa - może olejek różany działa
> bakterio- i grzybobójczo? Plus konserwujące działanie cukru?
A nie spirytus, ktorym nasaczano przykrycie?
Jesli komus sie nie chce gotowac sloikow z konfiturami moze tez zakretke
sloika polac spirytusem, podpalic i szybko zakrecic.

Elfir

38. Data: 2003-11-16 20:15:38

Temat: Odp: Dzień dobry
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Smal <s...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:01a801c3ac7c$a23c7860$bb484cd5@d3h6c1...

> nie wiesz co dobre
> ja lubie taki smalec
> ale musza w nim byc skwarki i cebulka
> :)
> do tego kiszony ogorek
> i bochen chleba na zakwasie
Ojej, no nie robcie mi apetytu na takie tlustosci. Jak a lubie smalczyk ze
skwareczkami, cebulka...A babcia dodawala troche przetartego jablka.

Elfir

39. Data: 2003-11-16 20:55:07

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:01a801c3ac7c$a23c7860$bb484cd5@d3h6c1 Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):

> [...]
> wtedy na sniadanie najczesciej oprocz jajek
> do szklanki goracego mleka lyzke stolowa smalcu
> i przez caly dzien nie chcialo mi sie pozniej jesc
Hejka. Ile udało Ci się schudnąć i w jakim czasie?
Pozdrawiam tłusto Ja...cki

40. Data: 2003-11-16 20:58:03

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bp8lm0$a0s$1@nemesis.news.tpi.pl Elfir <e...@p...fm>
napisał(a):

> każdy moze tez zakretke
> sloika polac spirytusem, podpalic i szybko zakrecic.
>
> Elfir

Hejka. Każdy się rozrywa jak potrafi. ;-)
Pozdrawiam rozrywkowo Ja...cki

Re: Dziękuję Wszystkim :)
mszyce?
Odp: do winoroślarzy