Małe latające w kuchni ;o)

1. Data: 2001-08-20 13:15:49

Temat: Małe latające w kuchni ;o)
Od: "Asia" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Mam problem z jakimiś małymi stworzonkami w kuchni - nie mam pojęcia co to j
est ;o) Może pomożecie mi określić ich nazwę (bo nie wiem z czym mam walczy
ć) po opisie : Bardzo małe, mniej więcej takie ( o ) jak te kółeczko ;O) kol
oru ciemny brąz i fruwają sobie czasami choć częściej je widzę spacerujące.
Jest tego cała masa w kuchni w szafce z jedzeniem, przyprawami, wciskają sie
w każdą szczelinkę, a teraz zaczynam już pojedyńcze egzemplarze zauważać w s
ypialni. Bardzo proszę o pomoc w określeniu ich nazwy i sposobie na ich zwal
czenie. Niedługo przeprowadzam się do swojego nowego mieszkanka i nie mam oc
hoty zabierać dodatkowych lokatorów ;o) Liczę na pomoc i dziękuję
Aśka

1. Data: 2001-08-21 10:08:40

Temat: Re: Małe latające w kuchni ;o)
Od: Wojciech Zimkowski <z...@a...ic.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asia wrote:

> [...]
> czenie. Niedługo przeprowadzam się do swojego nowego mieszkanka i nie mam oc
> hoty zabierać dodatkowych lokatorów ;o) Liczę na pomoc i dziękuję

Trochę za mało opisu, ale jeśli kuchnia, szafki z jedzeniem, to stawiam
na mkliki (mąkliki) http://wiem.onet.pl/wiem/00a894.html
Też mam to w domu, już dwa razy wyrzucaliśmy wszystkie suche jedzenie,
kasza, ryż, mąka, rodzynki, orzechy. Te ostatnie to ich ulubiny
przysmak.
Dorosłe owady b. podobne do moli ubraniowych, tylko ciemniejsze. Larwy
żerują na produktach spożywczych, przed przeobrażeniem starają się
wpełznąć na jak najwyższe miejsce, przez to jeśli im się uda wydostać z
szawki, można je spotkać w kącie pomiędzy ścianą a sufitem. Ja czesto je
znajdowałem pod rantem plastikowych pudełek.
Zwalczanie to wyrzucenie wszystkich produktów w których mogą być larwy
lub jaja. "Zarażone" produkty, mąka, kasza, można poznać po małej
pajęczynie w środku, przy przechylaniu pudełka cząstki produkty zwisają
na nitkach, lub sklejają się w grudki.

Pomyślnej walki.
--
Wojciech Zimkowski

1. Data: 2001-08-21 11:43:12

Od: "Piotr Worobiej" <P...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli są to małe ciemne muszki to z pewnością są to muszki owocówki.
Pojawiają Ci się jak jakieś jedzenie ci się zaczyna psuć. Albo jak jest
wilgotno. Z tego co wiem to lubią zepsute owoce. Kiedys takie gówno zaczęło
sie lęgnoć u mnie w akademiku z zagrzybionego sufitu. Kupiliśmy coś w
spray-u do owadów latających i psikaliśmy tam gdzie naczęściej siadały (w
tym przypadku sufit). Po jakimś czasie ich populacja znacznie zmalała.
Najpier usuń możliwe miejsca pożywiania się ich (może masz jakies otwarte
żarcie) i psikaj tam gdzie najczęściej siedzą.

Powodzenia w walce.
Piotr

1. Data: 2001-08-21 12:52:17

Temat: Odp: Małe latające w kuchni ;o)
Od: "Asia" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Worobiej <P...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9lthm0$s0q$...@n...formus.pl...
> Jeżeli są to małe ciemne muszki to z pewnością są to muszki owocówki.
[ciach]

To napewno nie są owocówki, owocówki też mam jak nie zdążę zjeść jabłek, a
to co jest w mojej kuchni to coś innego, ale dzięki bardzo ;o))
Aśka

1. Data: 2001-08-21 19:10:29

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asia napisała

[...]

To muszki owocowe (Drosophila melanogaster). U nas w domu są zawsze w lipcu i
sierpniu. Jesienią znikają bez śladu aż do kolejnego lata. Uwielbiają wilgoć,
owoce (najlepiej te lekko już fermentujące), warzywka, przyprawami też nie
gardzą. Jedyna rada, to chować dosłownie wszystko do lodówki, szczelnych
pojemników, nie zostawiać ogryzków na stoliku ;~) Ale 100% pewności na to, że
sobie pójdą (a raczej polecą) nie ma. W każdym razie na pewno znikną jesienią.
Nie musisz się obawiać, że zabierzesz je ze sobą do nowego mieszkania, bo same
się tam zadomowią :) Taki typ i nic nie poradzisz.
Maja

1. Data: 2001-08-22 08:06:41

Temat: Re: Małe latajace w kuchni ;o)
Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asia wystukał w wiadomości <9lr2eq$h49$1@szmaragd.futuro.pl>:

> [...]
> czenie. Niedługo przeprowadzam się do swojego nowego mieszkanka i nie mam oc
> hoty zabierać dodatkowych lokatorów ;o) Liczę na pomoc i dziękuję

Czy toto wygląda jak małe żuczki? Jeśli tak, to przejrzyj przyprawy
wszelkiego rodzaju. Takie cosie wlazły kiedyś m.in. do suszonych grzybów,
ale osbliwie dużo ich było w ostrej papryce... 8)

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=

1. Data: 2001-08-24 09:00:39

Od: B...@b...norka <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <9ltlej$ocf$1@szmaragd.futuro.pl> Asia napisał(a):

> To napewno nie są owocówki, owocówki też mam jak nie zdążę zjeść jabłek, >a to co
jest w mojej kuchni to coś innego, ale dzięki bardzo ;o))

Nie zapomniałaś aby z poprzedniego roku suszonych grzybów w jakimś
ciepłym, przewiewnym woreczku? Poszukaj!
Moja żona znalazła. i skończyły sie wyfruwajace ze spiżarenki "muszki".
w naszym przypadku - "ciemki' :-))

Pozdrawiam
Dr.Z

Opinie na temat kuchenek firmy MORA