Re: Małe latające w kuchni ;o)

From: Wojciech Zimkowski <z...@a...ic.com.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Małe latające w kuchni ;o)
Date: Tue, 21 Aug 2001 12:08:40 +0200

Asia wrote:

> Witam wszystkich!
> Mam problem z jakimiś małymi stworzonkami w kuchni - nie mam pojęcia co to j
> est ;o) Może pomożecie mi określić ich nazwę (bo nie wiem z czym mam walczy
> ć) po opisie : Bardzo małe, mniej więcej takie ( o ) jak te kółeczko ;O) kol
> oru ciemny brąz i fruwają sobie czasami choć częściej je widzę spacerujące.
> Jest tego cała masa w kuchni w szafce z jedzeniem, przyprawami, wciskają sie
> w każdą szczelinkę, a teraz zaczynam już pojedyńcze egzemplarze zauważać w s
> ypialni. Bardzo proszę o pomoc w określeniu ich nazwy i sposobie na ich zwal
> [...]

Trochę za mało opisu, ale jeśli kuchnia, szafki z jedzeniem, to stawiam
na mkliki (mąkliki) http://wiem.onet.pl/wiem/00a894.html
Też mam to w domu, już dwa razy wyrzucaliśmy wszystkie suche jedzenie,
kasza, ryż, mąka, rodzynki, orzechy. Te ostatnie to ich ulubiny
przysmak.
Dorosłe owady b. podobne do moli ubraniowych, tylko ciemniejsze. Larwy
żerują na produktach spożywczych, przed przeobrażeniem starają się
wpełznąć na jak najwyższe miejsce, przez to jeśli im się uda wydostać z
szawki, można je spotkać w kącie pomiędzy ścianą a sufitem. Ja czesto je
znajdowałem pod rantem plastikowych pudełek.
Zwalczanie to wyrzucenie wszystkich produktów w których mogą być larwy
lub jaja. "Zarażone" produkty, mąka, kasza, można poznać po małej
pajęczynie w środku, przy przechylaniu pudełka cząstki produkty zwisają
na nitkach, lub sklejają się w grudki.

Pomyślnej walki.
--
Wojciech Zimkowski