Czy ktos ma konto w tym banku??

21. Data: 2003-05-22 09:38:46

Temat: Odp: Odp: Czy ktos ma konto w tym banku??
Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szukasz problemów. Wystarczy (za darmo) przelać na dowolny inny rachunek
> (choćby kolegi) w innym banku, po czym podejść do kasy.

Dokladnie, szukam problemow. Ale przeciez o to prosila autorka watku.
A teraz szczerze i z reka na sercu, coz za wspaniale konto do obslugi
ktorego (od czasu do czasu) potrzebujesz jeszcze jednego konta.

> Możesz na swojej drukarce wydrukować potwierdzenie, jest to _ważny_
dokument.

Wszedzie wystarcza, tylko w BRE nie starczylo. W Multibanku ubiegalem sie o
karte kredytowa i mimo, ze to ta sama "rodzina" i dobrze wiedza jak to
dziala, wydruk ze stron www ich nie zadowolil.

<...>

Bo mBank jeszcze rok temu byl bezkonkurencyjny(no moze inteligo). Sam go
wybralem i nie mialem wtedy zadnych watpliwosci. Poza tym mBank stal sie
pewnym symbolem mlodego, postepowego pokolenia, wyrazem buntu przeciw
kolejkom w marmurkach - dla wielu mlodych ludzi karta z delfinkiem to
nieodzowny element portfela.

Teraz wybralbym raczej multi, roznice nie sa wielkie z wyjatkiem jednej,
zasadniczej ma normalne oddzialy.

pozdrawiam
Marcin

22. Data: 2003-05-22 11:11:35

Temat: Odp: Odp: Odp: Czy ktos ma konto w tym banku??
Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego większość ludzi kupuje samochody osobowe, mimo iż do
przeprowadzek
> są potrzebne czasem ciężarowe?
> "Cóż to za wspaniały samochód, do którego (od czasu do czasu) potrzeba
> jeszcze jednego samochodu"

Dlatego coraz wieksza popularnoscia ciesza sie Vany .

:-)

Marcin

23. Data: 2003-05-22 12:18:35

Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Czy ktos ma konto w tym banku??
Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 May 2003 13:43:18 -0000 I had a dream that MarcinP
<b...@p...onet.pl> wrote:
>O tym jak kombinowalem gdy kupowalem mieszkanie (potrzebowalem gotowke)
>pisac nie bede.

Za mieszkanie płacić gotówką? Przecież to czyste mafiozowanie i pranie
pieniędzy. W ogóle co to za instytucja/firma/sklep, która w przypadku
dużych kwot nie przyjmuje przelewów?
Odpowiedź: mafia :)

24. Data: 2003-05-22 12:24:40

Od: "puchaty" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka wrote:
> Za mieszkanie płacić gotówką? Przecież to czyste mafiozowanie i pranie
> pieniędzy. W ogóle co to za instytucja/firma/sklep, która w przypadku
> dużych kwot nie przyjmuje przelewów?

Dlaczego? Mógł kupować mieszkanie na rynku wtórnym od osoby
fizycznej. Z tego co wiem, nie ma obowiązku załatwiać tego typu
transakcji bezgotówkowo.

puchaty (wcale nie "padre")

25. Data: 2003-05-22 13:43:18

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dokładnie! Z wynajętej ciężarówy korzystałem dotychczas dwa razy w życiu.
> konta klasycznego w celu wyciągnęcia z mBanku większej gotówki jeszcze
> nigdy. Jak dotąd przy wszystkich większych transakcjach jakie robiłem
> wystarczający był przelew.
> J.

No i spoko. Tobie wystarcza. A ja coraz czesciej mam gotowke do wplacenia i
juz mi wstyd kolejny raz prosic kolegow.

26. Data: 2003-05-22 14:37:28

Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: Czy ktos ma konto w tym banku??
Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego? Mógł kupować mieszkanie na rynku wtórnym od osoby
> fizycznej. Z tego co wiem, nie ma obowiązku załatwiać tego typu
> transakcji bezgotówkowo.

ooo... to... to....

Marcin

27. Data: 2003-05-22 15:34:30

Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Odp: Czy ktos ma konto w tym banku??
Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 May 2003 14:37:28 -0000 I had a dream that MarcinP
<b...@p...onet.pl> wrote:
>ooo... to... to....

To tamta osoba nie ma konta w banku? Ja bym się nie zgodził nigdy na taką
transakcję. W cywilizowanym kraju, jak wejdzie ktoś do np. salonu samochodowego
z walizką piniędzy, to się wzywa policję :-)
Uczciwy człowiek nie ma nic do ukrycia i zgodzi się na przelew.
A jak to jest bandzior, co podszywa się pod kogoś i chce zwiać z kasą,
to nigdy na to nie pójdzie.

28. Data: 2003-05-22 15:40:04

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka wrote:

> W cywilizowanym kraju, jak wejdzie ktoś do np. salonu samochodowego
> z walizką piniędzy, to się wzywa policję :-)

Dobrze powiedziales- w cywilizowanym...
Nie wiem jak to wyglada przy wiekszych zakupach w tej chwili ale
zdarzenie sprzed paru lat, które mi mocno utkwilo w pamieci:
-sklep ze meblami, próba kupna czegos i ... albo u nich na kredyt albo
za gotówke. Jakos na przelew nie byli sklonni sie zgodzic. Obecnie mozna
karta platnicza placic, wtedy nawet to nie wchodzilo w rachube.
pzdr
agi

29. Data: 2003-05-22 19:48:23

Od: "puchaty" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Dobrze powiedziales- w cywilizowanym...

Nie było mowy o poziomie rozwoju cywilizacji a raczej o uczciwości.
Natomiast w dzisiejszych czasach posiadanie dużej gotówki
przy sobie jest po prostu niebezpieczne. Wcale nie musi znaczyć, że ktoś
jest bandziorem lub malwersarzem.

> [...]
> -sklep ze meblami, próba kupna czegos i ... albo u nich na kredyt albo
> za gotówke. Jakos na przelew nie byli sklonni sie zgodzic.

Dzisiaj się zgadzają. Pod warunkiem, że odbierzesz towar gdy będą
mieli potwierdzenie ze swojego banku, że pieniądze są na koncie.

puchaty

30. Data: 2003-05-23 11:24:35

Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: Czy ktos ma konto w tym banku??
Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Uczciwy człowiek nie ma nic do ukrycia i zgodzi się na przelew.
> A jak to jest bandzior, co podszywa się pod kogoś i chce zwiać z kasą,

To ze bys sie nie zgodzil, to Twooja sprawa, najwyzej nie kupilbys mieszkani
a.

W moim przypadku sprzedajacy wogole nie mial konta w banku. Dlatego pierwsza
rate dostal w gotowce, druga juz na konto, ktore - zeby wszystko uproscic za
lozyl w tym samym banku co mialaem ja.

Natomist wcale to nie jest takie proste. Sprawa wyglada tak: u notariusza le
zy akt ktory sprzedajacy podpisze jak dostanie pieniadze.
Ja nie zrobie przelewu dopoki gosc nie bedzie siedzial u notariusza i nie be
de pewny, ze podpisze mi akt. Gosc nie podpisze, dopoki kasy nie bedzie mial
u siebie. Jesli robimy przelew a konta mamy w roznych bankach to przelew idz
ie w najgorszym przypadku kilkanascie godzin.

Dlatego najprostsze rozwiazanie (i u nas tak bylo) to podpisanie przez stron
e sprzedajaca aktu ktory jest zatrzymany przez notariusza, potem wizyta w ba
nku z posrednikiem i przelew (jesli obie strony maja konto w tym samym bank
u bo wtedy odrazu jest potwierdzenie) lub (wiele osob tak woli) kasa z raczk
i kasjerki do raczki sprzedajacego i spowrotem do raczki kasjerki.

O tym czy cywilizowane to zwyczaje czy nie nie zamierzam pisac. Jaka sytuacj
a w Polsce jest to kazdy widzi. Dopoki kasa nie lezy u ciebie na koncie to n
ic u nas nie jest pewne. Z przelewami zalegaja nawet panstwowe instytucje i
silnach na to nie ma.

pozdrowienia
Marcin

"Dzien matki"-problem