Niestabilność emocjonalna

1. Data: 2000-06-28 08:14:36

Temat: Niestabilność emocjonalna
Od: "DoKriss" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam problemy z emocjami. Łatwo mnie wyprowadzic z rownowagi. Wtedy slabne
fizycznie, szukam ratunku w alkoholu. Ciekawa sprawa, ze jestem b. sprawny
fizycznie: cwicze chi-kung, joge, medytuje. Jak pracowac z emocjami?. Chodzi
o to, zeby emocje nie destabilizowały mi zycia. Mysle tez, ze jest to
problem wielu ludzi - sa znakomitymi pracownikami, cenieni przez innych - a
w srodku wraki emocjonalne, totalne, niedojrzale dzieci. Problemem
dzisiejszych czasow nie jest brak wiedzy intelektualnej, lecz to ze ludzie
nie potrafia sobie radzic ze swoimi emocjami.

pozdrawiam DoKriss

1. Data: 2000-06-28 10:51:11

Temat: Odp: Niestabilność emocjonalna
Od: <s...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam problemy z emocjami. Łatwo mnie wyprowadzic z rownowagi. Wtedy slabne
> fizycznie, szukam ratunku w alkoholu. Ciekawa sprawa, ze jestem b. sprawny
> fizycznie: cwicze chi-kung, joge, medytuje.

bardzo mnie interesuje ten temat. Z emocjami wielu z nas sobie nie radzi.
Kiedys rozmawialem z "bramkarzem" z dyskoteki i zapytalem czy z takimi
miesniami jakie ma ktos jeszcze mu podskoczy , a on na to - "psychika jest
najwazniejsza"

Szczerze mowiac ja znam tylko jeden aspekt tego o czym piszesz
przedstawiony bardzo jednostronnie przez Karen Horney. Zaluzmy ze wszystkie
techniki medytacji zawiodly ( co tez ma swoja wymowe ! ) , schodzimy glebiej
do ludzkiej podswiadomosci- jesli jest to proces neurotyczy polegajacy na
tym ze czlowiek przyjmuje strategie idealizacji samego siebie , jednym z
elementow idealizacji jest zaprzeczenie temu jakoby moglibysmy byc kims kto
potrafi skrzywdzic innego lub przejawiac wogole jakakolwiek ekspansywna
postawe. Wtedy gdy pojawia sie sytuacja gdzie trzeba pokazac ekspansywnosc
czlowiek reaguje wycofaniem lub oslabieniem fizycznym uniemozliwiajacym
walke. Jest to ciekawe o tyle ze jak twierdzi Horney tak naprawde czlowiek
moze byc typem nawet agresywnym, ale "taktyka" idealizowania siebie
"zabrania" mu okazywac cechy ktore potepil.
Dlaczego czlowiek sie idealizuje ? zeby poczuc swoja wartosc i pewnosc
siebie ( niestety jest to proces jedynie iluzoryczny - a mowiac medycznie -
neurotyczny ).
Czlowiek idealizujacy siebie, dalej tak naprawde uwaza siebie za "slabeusz "
, "smiecia" , "nieudacznika" itp. dlatego ta chora strategia nie moze
zapewnic mu bezpieczenstwa we wszystkich zyciowych sytuacjach, na ktore
najczesciej zareaguje lekiem.

- samemu mi sie wydaje ze nie jest to jeszcze kompletne wyjasnienie , w
kazdym razie pani Horney moze miec bardzo duzo racji, warto wiec chyba brac
jej wyjasnienia powaznie.

Nie wiem czy zadowoli cie ta odpowiedz bo sugeruje ona koniecznosc
rozpoczecia zmudnej pracy nad ustaleniem , czy twoje problemy nie sa natury
neurotycznej.
W kazdym razie napisalem najlepiej jak umialem to co wiem z lektury na ten
temat.

pozdrawiam
Z.

1. Data: 2000-06-28 12:46:08

Temat: Re: Niestabilność emocjonalna
Od: "Maja" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

<s...@a...com.pl> wrote

> [...]
> , "smiecia" , "nieudacznika" itp. dlatego ta chora strategia nie moze
> zapewnic mu bezpieczenstwa we wszystkich zyciowych sytuacjach, na ktore

Jeśli mogę....
jest jeszcze chyba kwestia dowartościowania z zewnątrz...
chyba...
jesli czujesz się bezpieczny [masz zapewnione poczucie bezpieczeństwa] i nie
musisz niczego udowadniać...
w takiej cudnej sytuacji -wierzę w to głęboko- emocje tak nami nie szarpią.
IMVVVVVHO - oczywiście ;)

1. Data: 2000-06-28 15:37:24

Od: "ShadowsSun" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszelkie problemy z wyrażaniem emocji wiążą się głównie z różnych blokad
jakie nabyliśmy w dzieciństwie. Jedna z najlepszych metod w pracy z emocjami
i stłumieniami emocjonalnymi jest dla mnie Rebirthing - jest to łatwy sposób
na dotarcie do stłumionych obszarów emocji i blokad energetycznych poprzez
oddech i zintegrowanie ich, co daje uwolnienie się od różnych leków,
depresji i blokad emocjonalnych, jak również energetycznych. Dla mnie samego
było to wyzwoleniem, odkryłem niesamowite pokłady Mocy, Pewności siebie i
Miłości - zacząłem żyć! Polecam gorąco!!!

Pozdrawiam

ShadowsSun

--
"Osoba która odczuwa skutek, jest tą sama osobą która stworzyła przyczynę."

"Oświecenie to nie proces wzrostu, czy uczenia się czegoś nowego,
lecz wyzbywania się ograniczeń i starych przekonań."

"W całym Wszechświecie nie ma nic co miało by taką moc by cię ograniczyć,
prócz twych myśli i obrazu swego w nich zawartych."

Użytkownik DoKriss <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8jcc5d$9kt$...@k...task.gda.pl...

1. Data: 2000-06-28 15:43:26

Temat: Re: Odp: Niestabilność emocjonalna
Od: "Mariusz K. Grzeca" <m...@s...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Jun 2000, ShadowsSun wrote:

> Jedna z najlepszych metod w pracy z emocjami i stłumieniami
> emocjonalnymi jest dla mnie Rebirthing

Dobre jak kazde inne placebo. Tylko bardziej czasochlonne...

1. Data: 2000-06-28 15:57:19

Temat: Odp: Odp: Niestabilność emocjonalna
Od: "ShadowsSun" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak. Placebo dla osób, które tak naprawdę nie chcą sobie pomóc, którym nie
zależy na zmianie warunków i podnoszeniu jakości swego życia.
Placebo dla ludzi którym jeszcze się nie znudziło odgrywanie w życiu ofiary
i manipulowanie przez to innymi. Rebirthing jest dla ludzi którzy się nie
poddają szarej rzeczywistości i chcą żyć prawdziwie, a nie wegetować, by
tylko przeżyć.
Są tacy którzy przeżywają życie oczekując na śmierć, jak żyję dla samego
życia tu i teraz.

[...]

Użytkownik Mariusz K. Grzeca <m...@s...mimuw.edu.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych
napisał:Pine.LNX.4.10.10006281742320.5379-100000@zod
iac.mimuw.edu.pl...

1. Data: 2000-06-28 16:07:53

Od: "DoKriss" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki - mysle, ze sprobuje. Myslalem kiedys o tym. Chodzi zdaje sie o
hiperwentylacje i prace z oddechem - tak sadze ze to stlumione moje
dziecinstwo

paaaa! DoKriss

1. Data: 2000-06-28 20:21:09

Temat: Re: Odp: Odp: Niestabilność emocjonalna
Od: a...@k...net.pl ({leh}) szukaj wiadomości tego autora

On 28 Jun 00, at 17:57, ShadowsSun wrote:

> tylko przeżyć. Są tacy którzy przeżywają życie oczekując na śmierć, jak
> żyję dla samego życia tu i teraz.

No i fajnie, tylko skroc siga.

> "W całym Wszechświecie nie ma nic co miało by taką moc by cię ograniczyć,
> prócz twych myśli i obrazu swego w nich zawartych."

Podskocz do gory i polataj. Na poczatek, dla wprawy, na malych
wysokosciach.

Pozdrawiam. Leh .
--
{ http://www.jones.prv.pl }{ http://www.ubezpieczenia.prv.pl }
Just for today, do not anger. Do not worry and be filled

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-sci-psychologia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-sci-psychologia/

1. Data: 2000-06-28 21:52:14

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"ShadowsSun" <s...@p...wp.pl> writes:

> [...]
> poddają szarej rzeczywistości i chcą żyć prawdziwie, a nie wegetować, by

A co to znaczy zyc prawdziwie? Jak odroznisz tych, ktorzy zyja
prawdziwie od tych, ktorzy zyja nieprawdziwie i potrzebny im rebirthing?
--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2000-06-29 12:51:50

Temat: Odp: Odp: Odp: Niestabilność emocjonalna
Od: "ShadowsSun" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co to znaczy żyć prawdziwie? Jak odróżnisz tych, którzy żyją
> prawdziwie od tych, którzy żyją nieprawdziwie i potrzebny im rebirthing?

Jeżeli kładąc się spać nie możesz się doczekać jutra i tego, co ono ze sobą
niesie. Jeżeli potrafisz się cieszyć drobiazgami, kochasz swoją prace i
miejsce, w którym obecnie jesteś w swoim życiu, bo naprawdę to jest to, co
cię cieszy, co sprawia ci frajdę, pasjonuje i co powoduje, że życie ma sens.
Jeżeli czujesz, że wszystko, co się w około dzieje służy twemu najwyższemu
dobru. Czujesz się bezpiecznie zawsze, wszędzie i w każdej sytuacji. Masz
poczucie, że twa przyszłość będzie jeszcze wspanialsza niż twa przeszłość.
Kochasz i jesteś prawdziwe kochana. Łatwo radzisz sobie z swoimi problemami.
Nie ma dla ciebie najmniejszego znaczenia co mówią ludzie o tobie, a w około
masz wiele osób, które są życzliwe dla ciebie. Szanujesz, kochasz i
akceptujesz siebie w pełni. Kiedy nie musisz manipulować innymi dla własnych
jakichkolwiek korzyści, gdyż wszystko, co potrzebujesz jesteś w stanie sama
sobie zapewnić. Są takie chwile kiedy często doświadczasz na wszystkich
poziomach twej istoty, głębokiego uczucia, że życie jest... i tu aż brak ci
słów z szczęścia. I mógłbym tak długo... i jeżeli nie doświadczasz tego
wszystkiego to rebirthing jest jedną z wielu metod, które pomagają osiągnąć
taką świadomość, spokój wewnętrzny i jakość życia. Lecz żadna technika cud,
ani metoda nigdy ci tego nie zagwarantuje, a jeżeli ktoś tak mówi to chce
cię tylko naciągnąć na kasę, gdyż wszelkie sukcesy na drodze uzdrawiania
siebie i odkrywania swego potencjału zalezą tylko i wyłącznie od ciebie,
twego pragnienia zmiany i od zaangażowania się w swój własny osobisty
wewnętrzny proces.

jak uniknąć wojska?
DLACZEGO ???
tt