chinszczyzna

1. Data: 2001-09-10 22:16:56

Temat: chinszczyzna
Od: "A." <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

potrzebuje jakis fajny przepis , cos z kurczakiem .. po prostu mam jak
to sie mowi "smaka" :))))

1. Data: 2001-09-11 06:13:15

Temat: Odp: chinszczyzna
Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej !

Pokrojone w paseczki piersi z kurczaka psypac przyprawa chinska (lagodna
lub ostra - co kto lubi) z Kotany (nie z Kamisa), polac olejem i niech
odpoczywa w pokoju 1 godzine w lodówce. Potem wrzucam na goracy olej i dusic
do miekkosci (ok.10-15 min). Dodac mieszanke chinska z Horteksu (mrozonka -
rózne skladniki w zaleznosci od producenta). Sa w niej grzybki Mung, kielki
soi, pedy bambusa, papryka i inne. Dusze 5 min. Przyprawiam sola i pieprzem
do smaku. Mozna podawac z ryzem na sypko.
Palce lizac.

Ela.

Użytkownik A. <a...@p...fm> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...fm...

1. Data: 2001-09-11 07:13:08

Temat: Re: chinszczyzna
Od: Aga <A...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kawa?ki kurczaka (dos'c' ma?e) "obtoczyc'" w ma;ce kukurydzianej i
smaz.yc' w g?e;bokim, bardzo gora;cym oleju az. skórka be;dzie rumiana.
Na koniec osuszyc' papierowym re;cznikiem i odstawic'.
Z naczynia (z.eliwna g?e;boka patelnia ale najlepszy jest wok) wylac'
olej pozostawiaja;c 2-3 ?yz.ki (waz.ne z.eby NIE wylewac' ca?ego i wlac'
nowego oleju), dodac' pokrojona; w piórka cebule;, pokrojona; w paseczki
kolorowa; papryke;. Smaz.yc' chwile; (2-3 minuty), naste;pnie dodac'
pokrojonego na kawa?ki ananasa z puszki; smaz.yc' jeszcze 2 min. Wyja;c'
wszystko z naczynia i przygotowac' sos: na ?yz.ce oleju podsmaz.yc'
czosnek i utarty s'wiez.y imbir, wlac' sok z ananasów zmieszany z
roso?kiem i ?yz.ka; ma;ki kukurydzianej, dodac' ?yz.eczke; oleju
sezamowego i dwie ?yz.ki miodu. Gdy sos zge;stnieje dodac' kawa?ki
kurczaka i pozosta?e sk?adniki, chwile; podgrzewac'. Na koniec dodac'
pokrojona; w paseczki cebule; dymke;.
Podawac' z ryz.em

1. Data: 2001-09-11 08:05:15

Temat: Re: Odp: chinszczyzna
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

!

> [...]
> soi, pedy bambusa, papryka i inne. Dusze 5 min. Przyprawiam sola i pieprzem
> do smaku. Mozna podawac z ryzem na sypko.

strasznie skomplikowane. Co to Kotan i Kamis?
Aha, dlaczego ryż na sypko? Jak to pałeczkami jesz, to z głodu umrzesz
;-))

Waldek

1. Data: 2001-09-11 08:12:52

Temat: Odp: Odp: chinszczyzna
Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kotany i Kamis to firmy produkujące przyprawy.Jeżeli ryż na sypko ucieka Ci
między pałeczkami, to spróbuj go jeść widelcem, w ostateczności wielką łychą
, albo ugotuj sobie kleik.

Ela.

Użytkownik Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@z...fu-berlin.de...

1. Data: 2001-09-11 08:17:04

Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy 10 czy 15 min. Zawsze próbuję. Próbowanie to moja specjalność.
Ale zawsze coś zostawiam dla rodziny.

Ela.

Użytkownik Ewa (siostra Ani) N. <n...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:AEjn7.971$m...@t...easynet.fr...

1. Data: 2001-09-11 08:18:08

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-09-11 08:31:23

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@z...fu-berlin.de...

> strasznie skomplikowane. Co to Kotan i Kamis?
> Waldek

Kotany i Kamis to nazwy firm sprzedajacych rozmaite przyprawy , dostepne w
Polsce.Jest jeszcze Ducros.

www.kamis.pl
lub od razu do katalogu produktow:
http://www.kamis.pl/ramka.asp?gora=gora_katalog.htm&
dol=produkty.asp

znajdziesz tam rowniez przepisy na rozne potrawy z wykorzystaniem ich
przypraw

Jola L-L

1. Data: 2001-09-11 08:34:07

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@z...fu-berlin.de...

i jeszcze www.kotanyi.com

Jola L-L

1. Data: 2001-09-11 08:39:57

Temat: Re: Odp: Odp: chinszczyzna
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> między pałeczkami, to spróbuj go jeść widelcem, w ostateczności wielką łychą

no nie. Ale raczej gotuję ryż na chińską modłę, czyli lekko się klejący.
Z kleikiem nie ma to nic wspólnego.
Co w tej przyprawie Kotana jest? Ja na ogół przyprawiam własną
mieszanką: cumin, pieprz, papryka, cynamon, imbir, goździki. Kurczaka po
przyprawieniu maceruję trochę w słodkim sosie sojowym (ketjap manis) i
dodaję trochę oleju sezamowego, bardziej indonezyjsko niż chińsko ale mi
to smakuje. Smażę jakieś 2-3 minuty w woku. 15 minut to chyba jak masz
bardzo duże kawałki.

Waldek

PS
odpowiadaj proszę po cytacie, bo się chaos robi

nowa-ksiegarnia
konfitura mmm, jak zrobic?
teraz krotko - pudding
Galaretka jarzebinowa