Odp: Odp: Odp: czy latwo zyc z osoba o wysokim IQ?

From: "idiom" <i...@w...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Odp: Odp: Odp: czy latwo zyc z osoba o wysokim IQ?
Date: Tue, 28 Oct 2003 10:09:56 +0100
<bn0l81$8gt$1@atlantis.news.tpi.pl> <bn2i9l$ma1$1@atlantis.news.tpi.pl>
<bn38ti$gu7$1@nemesis.news.tpi.pl> <bn3ali$mln$1@nemesis.news.tpi.pl>
<bn56vp$j7a$3@ns.master.pl> <bn5cc2$e0a$2@atlantis.news.tpi.pl>
<bn9555$sl2$1@inews.gazeta.pl> <bnadnm$15a$1@atlantis.news.tpi.pl>
<bnajl7$sts$1@nemesis.news.tpi.pl> <bnal5i$4s2$1@nemesis.news.tpi.pl>
<bnaq74$of8$1@nemesis.news.tpi.pl> <bnat0j$cen$1@atlantis.news.tpi.pl>
<bnb6i0$i63$2@nemesis.news.tpi.pl> <bnb7pu$e4m$1@atlantis.news.tpi.pl>
<bnglnc$q8m$1@nemesis.news.tpi.pl> <bngn7h$o8a$1@atlantis.news.tpi.pl>
<bnih5p$ipq$1@atlantis.news.tpi.pl> <bnj5kp$20d$1@nemesis.news.tpi.pl>
<bnj6es$4qi$1@nemesis.news.tpi.pl> <bnl41s$t1k$1@nemesis.news.tpi.pl>
<bnl7q3$efm$1@nemesis.news.tpi.pl>

Użytkownik Ewa Ressel <r...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bnl7q3$efm$...@n...news.tpi.pl...

> Ja nie znalazłabym, ale nie wątpię, ze istnieją osoby, którym wydaje się,
ze
> potrafią to zrobić.

Nie wątpię, że istnieją osoby, którym się wydaje, że są Matką Boską :)
Co nie zmienia faktu, że nie twierdzę na newsach, że można spotkać na ulicy
Matkę Boską...

> Ależ Ty nie pisałaś o średniej, tylko o tym, że za inteligentnego uważasz
> człowieka o IQ=130. I w dalszym ciągu twierdzę, że 160 to okolica 130. Ale
> możesz się nie zgadzać, of kors.

Ooooo ! Zacytuj może gdzie stwierdziłam, że ktoś inteligentny ma 130 IQ (a
nie np. 135 albo 120, albo 116, albo 157) :) Chyba, że właśnie znowu
napisałaś metaforę ?? ;)

> Zaraz zaraz, czy przyczepiłam się do takiego zdania, jak przytoczyłaś
> powyżej? Bynajmniej - chodziło mi o wyrażenie "nie dający dokładnej
wartości
> [inteligencji]". Inteligencja nie ma wartości!

Dokładnej wartości IQ. Coś się tak uparła na tę inteligencję, skoro
rozmawiałyśmy o IQ?? Skąd się wzięła ta "inteligencja" wtrącona przez
Ciebie do cytatu ?? Bo przecież nie z mojego postu, w którym "dokładna
wartość" była IMHO wyraźnie powiązana z IQ (IQ pojawia się kilka razy w tym
poście, a dopiero na samym końcu w zupełnie innym kontekście pojawił się
wyraz "inteligencja")
Znowu jakaś metafora czy może raczej manipulacja ?? W sumie - też na "M" -
można się łatwo pomylić :) Tak czy inaczej, moim zdaniem "przyczepiłaś" się
do zdania, którego albo nie zrozumiałaś, albo które przeczytałaś tak, jak
chciałaś sobie przeczytać.

> Jakiej

> Ciekawe. No to wyjaśnij mi jeszcze, czy IQ ma coś wspólnego (i ile) z
> inteligencją (i jaką)? Innymi słowy, czy pojęcia "osoba z wysokim/niskim
IQ"
> oraz "osoba inteligentna/głupia" są równoważne?

Nie odwracaj kota ogonem :))))) Nie dyskutowałyśmy o inteligencji, tylko o
metodach określania IQ (a nie inteligencji). Nie przeginaj :))

Czy IQ nie może mieć wartości ?? Może! zatem sformułowanie "wartość IQ" jest
dopuszczalne, czyż nie ?? Bez włączania w to tego czym jest inteligencja.

> 1
> ??
>

> Słowo "miarodajny" nie oznacza "służący do dokładnego mierzenia". Naprawdę
> powiedziałabyś "ta linijka jest miarodajna"?

Miarodajny ----> dający miarę czyli pozwalający właściwie ocenić, oszacować
lub oceniający, szacujący właściwie.
Podałam Ci przykład z mierzeniem (kompletnie nieabstrakcyjny), żeby Ci było
łatwiej zrozumieć, że można oceniać coś miarodajnymi metodami, a jednak
bardziej lub mniej miarodajnie.

BTW co wg Ciebie oznacza "miarodajny"?? (jestem szalenie ciekawa)

Monika