obowiązek szpitala

1. Data: 2001-03-15 07:11:26

Temat: obowiązek szpitala
Od: "Maciek Gancarz" <m...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry,

Żona, która w najbliższych dniach będzie rodzić, dowiedziała się, że
powinna zabrać do szpitala immunoglobulinę (tzn. kupić ją sobie) jeśli chce
ją dostać (mamy bardzo różne grupy krwi...). Przy pierwszym dziecku dostała
ten preparat w szpitalu (nie musiała go kupować). Ponieważ cena jest dosyć
wysoka (200 PLN), chciałem zapytać, czy aby szpital nie ma obowiązku podania
tego preparatu niezależnie od tego czy pacjent go sobie kupi czy nie ?
Bardzo proszę o wyjaśnienie mi tej kwestii, czasu zostało niewiele...

Pozdrowienia!
Maciek Gancarz

2. Data: 2001-03-15 07:59:21

Temat: Odp: obowiązek szpitala
Od: "doctore" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ma obowiązek podac twojej zonie ale szpital chce zaoszczedzic na kosztach
wiec dlatego kazal kupic.
musisz sie wyklucic ze to zonie sie nalezy . Lub poprosic ze kupisz ja ale
poprosisz na pismie ze szpital nie ma obowiazku tego kupowac lub nie musi
zonie podawac. Mysle ze takiego pisma nie dostaniesz i podadza ten preparat.
Jakby ci dali takie pisemko to dzwon od razu do kasy chorych lub do unuz i
oni juz dalej szybko wszystko zalatwia. Unuz dziala nawet szybciej niz kasa.

doctore

Użytkownik Maciek Gancarz <m...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:98pppa$kq2$...@z...polsl.gliwice.pl...

3. Data: 2001-03-15 10:09:12

Temat: Odp: Odp: obowiązek szpitala
Od: "doctore" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No coz o ile wiem to zgodnie z ustawa o powrzechnym ubezpieczeniu zdrowotnym
oraz zgodnie z kontraktami zawieranymi prze MRKCH (nie wiem jak inne kasy
do tego podchodza) pacjent ma zagwarantowane prawo do bezpłatnego leczenia i
diagnostyki niezbędnych przy danej jednostce chorobowej. I tu standardy
pediatryczne czy jakiekolwiek nie maja znaczenia.Jezeli stan zdrowia
pacjenta wymaga okreslonego leczenia to powinnien je dostac. Inna sprawa ze
na wiele lekow nie ma pieniedzy i ZOZy oszczedzaja jak moga. ale skoro
podpisuja takie kontrakty i stosuja sie do wyzej wymiennionej ustawy to ich
problem. Moglyby nie podpisywac takich kontrakotw i przynajmniej wszystko
wzielo by w leb. A tak to jest to wszystko jedna wielka farsa i trzeba sie o
wszystko wyklucac i placic.

Pozdrowienia
Doctore

Użytkownik Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:Pine.GSO.4.31.010
3...@d...am.torun.pl...
On Thu, 15 Mar 2001, doctore wrote:

> Ma obowiązek podac twojej zonie ale szpital chce zaoszczedzic na kosztach
> wiec dlatego kazal kupic.

zalezy na co ta immunoglobulina ma byc! Bo niektore podawane w
okreslonych sytuacjach powinny byc podane obowiazkowe a niektore
nie - zgodnie ze standardami pediatrycznymi, ktore w tej materii
sa okreslone. To tak jak ze szczepionkami - niektore sa w obowiazkowym
kalendarzu szczepien i musza byc podane a niektore sa tylko zalecane
ale nie wpisane do obowiazkowego programu szczepien i te moga
byc podane ale chory lub jego opiekun musi pokryc cene leku
(i tak lepiej bo w sanepidzie musialby jeszcze zaplacic za
podanie leku i badanie lekarskie )

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

4. Data: 2001-03-15 10:12:54

Od: "doctore" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jeszcze jedna sprawa jezeli chodzi o te nieszczesne szczepionki to
rzeczywiscie w sanepidzie zaplaci sie za badanie lekarskie i szczepionke
nieobowiazkowa .Ale sanepid nie ma kontraktu z kasa chorych, Natomiast
jezeli by szczepionka miala byc podana u lekarza rodzinnego to wizyta jest
bezplatna i podanie tez. Natomiast trzeba kupic tylko szczepionke.

5. Data: 2001-03-15 10:18:09

Temat: Re: Odp: obowiązek szpitala
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2001-03-15 12:22:53

Temat: Re: Odp: Odp: obowiązek szpitala
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> do tego podchodza) pacjent ma zagwarantowane prawo do bezpłatnego leczenia

nie do konca jest to prawda. Szpitale maja udzielac swiadczen zdrowotnych
wg. okreslanych standardow wynikajacych ze statutu jednostki. W kontrakcie
jest okreslony zakres swiadczen i niektorych kasa moze nie wykupic,
poniewaz uwaza je np. za ponadstandardowe albo zbyt drogie. I tak,
szpital publiczny moze miec chiruga doskonale znajacego sie na chirurgii
plastycznej ale to wcale nie oznacza, ze szpital ma za darmo przeprowadzac
operacje z tej dziedziny jesli kasa uwaza, ze takich operacji nie bedzie
finansowac. Tak wiec prawo do bezplatnego leczenia ma pacjent
zagwarantowane w danym szpitalu w zakresie swiadczen jakie zostaly
wykupione w tym szpitalu przez jego kasie chorych i za ktore kasa zaplaci.

Wiec osobo ukrywajaca sie pod pseudonimem "doctore" - nie rob
ludziom wody z mozgu i nie buntuj pacjentow przeciw lekarzom,
jesli Twoja wiedza jest nieprecyzyjna

P.
----

7. Data: 2001-03-15 12:42:04

Temat: Odp: Odp: Odp: obowiązek szpitala
Od: "doctore" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie robie przeczytaj kontrakt z MRKCH a dopiero zadawaj pytania i czytaj
uwaznie moje odpowiedzi.a JA NIE ROBIE WODY Z MOZGU. GLOWNIE CHODZILO MI O
LEKI I LECZENIE oraz o diagnostyke,
Bo to ze do szpitala pacjent trafi z udarem mozgu a wtym szpitalu nie ma MR
czy CT to nie znaczy ze nie ma miec tego wykonanego i zfinansowanego przez
ten szpital. Poza tym jezeli chodzi o leki to jezeli szpital ma odzidzial na
neurologiczny na ktorym zostanie polozony pacjnet np. z wirusowym zapaleniem
opon mozgowych tpo nie znaczy ze nie ma miec mu byc podane najlepsze
leczenie czyli bardzo drogie leki wirusowe.. ( tak jest w kontraktach
podobnie zreszta np jak przeczytasz kompetencje z zakresyu poradni
gastroenterologicznej tam nie jest napisany wykaz chorbo ktore obejmuja ta
poradnie oraz zakres podstawoych badan ale na koncu jest napisane ze poza
akresem trzeba wykonac wszystkie badania prowadzace do postawienia
rozpoznania niezaleznie od wykazu). jezeli chodzi o operacje plastyczne to
kasa nie finansuje takich swiadczen. Ale jestes w bledzie jezeli sadzisz ze
ze powinno byc tylko takie swiadczenie jak jest w kontrakcie bojezeli na
chirurgie urazowa trafia pacjent z rozcieta noga oraz rozerwana tetynica
podkolanowa a szpital nie ma kontraktu na naczyniowke ale ma specjaliste
od naczyn to wcale nie znaczy ze ma mu uciac noge a nie zespolic tetnice lub
jak sie nie da to zrobic proteze.
Konkludujac lepiej czytaj kontrakty oraz ustawe a nie zabieraj glos u jak
nie wiesz.
poza tym ustawa o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym jest nadrzena w
stosunku do kontraktow z kasami . I wszy stkie podmioty dzialajace w
zakresie medycyny powinny ja respektowac.

8. Data: 2001-03-15 16:00:14

Od: "doctore" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam bardzo ale jezeli stowrzylo sie jakies prawo to trzeba je
respektowac a nie udawac ze prawo jest i iwszystko jest ok a w praktyce nic
sie nie gwarantuje. Inna sprawa czy takie prawo jak jest to jest sluszne.
ale to juz kazdego osobista sprawa.

Doctore

Użytkownik <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7...@n...onet.pl...

9. Data: 2001-03-15 16:21:11

Temat: Re: obowiązek szpitala
Od: "Kamelot" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Wiec osobo ukrywajaca sie pod pseudonimem "doctore" - nie rob
ludziom wody z mozgu i nie buntuj pacjentow przeciw lekarzom,

Doktor Kasztelowicz miesz myląc kalendzrz szczepień z immunoglobulina
AntyD.Proponuję poczytać.

10. Data: 2001-03-15 16:42:18

Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
a kto ubezpieczony zdrowotnie NIE jest i NIC mu sie nie należy poza reanimacją?

bezsennosc - problem
pytanko w sprawie tłumaczenia PL>ENG
fizjolog-uczelnia
szczepionka p-wzw typu A
Czy STWARDNIENIE ROZSIANE jest ULECZALNE?