usg piersi

11. Data: 2001-04-09 22:34:53

Temat: Odp: Odp: usg piersi
Od: "doctore" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skad ty zes zaczerpnal te poglady jezeli chodzi o rakak piersi to nie
spodkalem sie z opisem takiego raka in situ wielkosci 5 cm . Druga sprawa to
wielkosc jezeli bedziemsz mial raka 3 cm i nie usuniesz calej piersi to
jednak szansa nawrotu choroby jest wieksza.

Doctore.

Użytkownik Cien <c...@p...onet.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:B6F72503.58C2%c...@p...onet.pl...

12. Data: 2001-04-09 22:47:17

Temat: Re: Odp: Odp: usg piersi
Od: Cien <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 9ata08$3l7$...@n...onet.pl, doctore at m...@p...onet.pl wrote
on 4/9/01 5:34 PM:

> Skad ty zes zaczerpnal te poglady jezeli chodzi o rakak piersi to nie
> spodkalem sie z opisem takiego raka in situ wielkosci 5 cm .

No moze z tymi 5 cm to troche przesadzilem. Ale obecnie, w swojej kolekcji
najwieksze DCIS mam o wielkosci od 1 do 3 cm. Trzy to nie piec, ale i tak
duzy :). Chyba, ze moj patolog cos kreci;). A inwazyjne mam nawet10cm, a
najwiekszy to 17 cm.

>Druga sprawa to
> wielkosc jezeli bedziemsz mial raka 3 cm i nie usuniesz calej piersi to
> jednak szansa nawrotu choroby jest wieksza.

A to juz jest sprawa co najmniej dyskusyjna. Przy obecnie stosowanej,
nowoczesnej terapii nie widac juz zadnych roznic statystycznych pomiedzy
wielkoscia, nawrotami i przezywalnoscia, a zakresem operacji.
Na ostatnim zjezdzie AACR znow powtarzano, i robi to coraz wiecej ludzi, ze
nie ma potrzeby usuwania calych piersi. Oczywiscie, przy nowotworach
wyjatkowo agresywnych, nawet bardzo malych, potrzebny jest znacznie wiekszy
margines bezpieczenstwa, ale wielkosc ma znaczenie drugorzedne.

Cien

13. Data: 2001-04-10 10:54:33

Od: "Tomasz Bandurski" <d...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Cien" <c...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]

> najwieksze DCIS mam o wielkosci od 1 do 3 cm. Trzy to nie piec, ale i tak
> duzy :). Chyba, ze moj patolog cos kreci;).
Moze blona podstawna byla wyjatkowo rozciagliwa ;-)))
T.

14. Data: 2001-04-10 13:52:50

Od: Cien <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 9auokc$8m3$...@k...task.gda.pl, Tomasz Bandurski at
d...@a...gda.pl wrote on 4/10/01 5:54 AM:

> Uzytkownik "Cien" <c...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> wrote

> Moze blona podstawna byla wyjatkowo rozciagliwa ;-)))

A dlaczego mialaby sie rozciagac, a nie budowac de novo??

Cien

15. Data: 2001-04-10 17:57:29

Od: <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> in article 9auokc$8m3$...@k...task.gda.pl, Tomasz Bandurski at

> A dlaczego mialaby sie rozciagac, a nie budowac de novo??
>
> Cien

I do czego to doszlo... mezczyzni zamiast rozmawiac o piersiach kobiecych
zachwycajac sie ich pieknem, jak to niegdys w zacofanych czasach bywalo, sa
niejako zmuszeni do skupiania sie nad ich chorymi gruczolami... co za czasy...
Czy moze byc jeszcze gorzej? Serdecznie pozdrawiam.Krystyna.

16. Data: 2001-04-10 18:12:20

Temat: Re: usg piersi
Od: <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po mammpgrafii i tak by Cię wysłali na USG, więc oszczędź sobie tego
upokorzenia
> i bólu, bo przy tym badaniu można "zdechnąć"...i  obawiam się, że dopiero od
> tego badania można dostać raka...Brodawki miażdży takie żelazne " kowadło", a
Ty
> stoisz i upaść nie możesz...wyjesz z bólu i musisz wytrwać...Cztery razy!!!
> Tak sobie myślę, że mnie może to badanie wykonywała jakaś zboczona, sadystka.
> Już nigdy więcej takich badań...Kiedyś aparatów mammograficznych na świecie
nie
> było i kobiety jakoś tych rakow nie podłapywały...Dopiero teraz się je
> szantażuje, że może dostać raka i trzeba się badać...jak króliki
doświadczalne.

Masz Kaju racje, z bolu mozna zemdlec -tak to robia nieumiejetnie, ale z
drugiej strony, im lepiej piers jest splaszczona, tym wyrazniejszy
rysunek,dlatego powinno sie to badanie robic po ustapieniu napiecia
przemiesiaczkowego, gdy piersi nie sa juz tak nabrzmiale.Luksus kolejki na
badanie zwykle nam te mozliwosc odbiera.

Robic to moze i chca, ale nie maja mocy przerobowych, wiec z koniecznosci jest
ta selekcja.

> Ma... można dopiero po niej dostać raka...i dopiero po tym badaniu, chociaż
> wykaże, że wszystko w porządku--trzeba zacząć się bać...Nie wiem po co ja tak
> się pchałam pod ten mammograf...żeby chociaż ta kobieta wykonyjąca badanie-
> sadystka- powiedziała, że sprawi mi straszny ból....

Az tak zle to nie jest. Rak, poki co, nie jest zarazliwy. Przyczyny juz
omawialismy, nie ma sensu ich powtarzac. Pozdrawiam.Krystyna.

17. Data: 2001-05-06 18:01:49

Od: "Nula" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

A jesli ma sie piersi mastopatyczne??
Nawet po zespole napiecia przedmiesiaczkowego i tak bedzie taki sam bol...

18. Data: 2001-05-06 23:40:12

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nula napisał(a):

> A jesli ma sie piersi mastopatyczne??

Co to znaczy mastopatyczne?

--
Pozdrawiam, Kaja
f...@f...pl
"Ćwiczenie czyni mistrzem; wprawa prowadzi
do doskonałości"

Zespół Nagera,Syndrom Caylera
skomplikowane operacje
sanatorium