Odp: Odp: zwariowane

Data: 2000-05-15 11:47:33
Temat: Odp: Odp: zwariowane
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl>

Użytkownik Jerzy Kozlowski <j...@e...opi.org.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@e...opi.or
g.pl...

> Przeciez betlejemska gwiazda (bo chyba tak sie nazwa)ma czerwone liscie w
> grudniu.
> A to jest okres najkrotszych dni.
> Mysle ze to nie to.

A jednak. Poinsecja jest roslina tzw. "krótkiego dnia". Ogrodnicy w
szklarniach maja mozliwosc sterowania dlugoscia czasu, przez który rosliny
sa dobrze oswietlone. Teoretycznie przetrzymana na drugi rok poinsecja
"zakwitnie" , gdy: a) przejdzie okres spoczynku, b) dni beda krótkie i nie
bedzie doswietlana - podobno szkodzi nawet górne swiatlo w pokoju, jesli
stoi na parapecie. W warunkach domowych radzi sie nakladac kaptury na
rosline i utrzymywac sztuczny dzien w granicach osmiu godzin.

A co do Twojej rosliny, mysle, ze podzialala na nia temperatura, nawozenie i
intensywne podlewanie, bo inaczej nie potrafie sobie tego wytlumaczyc.

> Ostatnio moja zona dostala niebieska hortensje.Kolor byl wywolany jakims
> zwiazkiem chemicznyn,cos z glinem.

Ano. Siarczan glinu dla zakwaszenia podloza - kolor niebieski. Kolor
rózowy - podloze odkwaszone. Dkladnie odwrotnie niz z papierkami
lakmusowymi, dzieki czemu wreszcie zapamietalam te reakcje:)

Pozdrawiam, Basia.