Pampuchy

1. Data: 2000-04-10 12:00:26

Temat: Pampuchy
Od: "Katarzyna Sobkowiak" <K...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Bardzo mi kiedyś smakowały "pampuchy", które przyrządzała moja ciocia.
Dostałam od niej przepis ale zgubiłam i teraz jestem w kropce. Kupiłam więc
ostatnio kilka w sklepie... były dobre ale wolałabym je zrobić
własnoręcznie.

Jeśli ktoś ma przepis na to żarełko to bardzo proszę....:)

--
Kasia Sobkowiak, k.sobkowiak(at)atelier.pl

1. Data: 2000-04-10 13:36:50

Temat: Odp: Pampuchy
Od: "AP" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy masz na myśli róznorako zwane "knedle, parzaki, parzańce"? Jeżeli tak,
to ciasto drożdżowe przygotwuje się jak na pączki i tylko zamiast smażyć,
"parzysz" je na gazie zawiązanej na garnku z gotującą wodą (lub w sicie).
Udanego "parzenia"
Agnieszka

1. Data: 2000-04-10 13:51:40

Temat: Re: Pampuchy
Od: e...@l...pdi.net (Ella Szeremetti) szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo mi kiedyś smakowały "pampuchy", które przyrządzała moja ciocia.
>
> Jeśli ktoś ma przepis na to żarełko to bardzo proszę....:)
>

> --
> Kasia Sobkowiak, k.sobkowiak(at)atelier.pl

Czesc,
Proszę bardzo!

Przepis na "pampuchy" , czyli kluski na parze:

Skladniki:
2 szklanki maki
5 dkg drozdzy
2-3 jajka
lyzka masla ( lub smalcu)
1/2 szklanki cieplego mleka
1 lyzka cukru

A teraz: do mleka dodaj drozdzy, maslo, lyzke cukru i jedna lyzeczke maki.
Wymieszaj, niech sobie zaczyn rosnie
Po wyrosnieciu do maki i jajek ( + obowiazkowo szczypta soli!) dodaj zaczyn,
wyrob ciasto i odstaw do wyrosniecia ( To troche trwa, musi ciasto dobrze
wyrosnac!)
Jak wyrosnie, formuj kulki i gotuj je na parze. One jeszcze w trakcie
gotowania rosna!
Smacznego
Ella

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-04-11 09:16:09

Od: "Katarzyna Sobkowiak" <K...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję :)

Na pewno wykorzystam!

pz

Kasia

--
Kasia Sobkowiak, k.sobkowiak(at)atelier.pl

1. Data: 2000-04-11 09:42:17

Od: "Joanna" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gwoli uzupelnienia, w gorach skad ta potrawa sie wywodzi nazywane sa
"parowcami", przygotowuje sie je z sosem owocowym.
pozdrawiam
Joanna

1. Data: 2000-04-11 17:28:50

Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna <j...@p...com.pl> schreef in berichtnieuws
3...@s...net.pl...
> Gwoli uzupelnienia, w gorach skad ta potrawa sie wywodzi nazywane sa
> "parowcami", przygotowuje sie je z sosem owocowym.
> pozdrawiam
> Joanna

A ja je znam jako "bulki na parze". I moja babcia robila najlepsze na
swiecie, bez zadnego sosu owocowego, tylko jakis z rotopionej margaryny czy
masla z dodatkiem cukru i cukru waniliowego i smietany. Pycha! A jeszcze
lepsze byly po odgrzaniu ich na patelce np. na drugi dzien, przekrojone na
pol i posmarowane grubo maslem i dzemikiem!
Ach....gdzie te szczeniece lata...

Danka

1. Data: 2000-04-11 19:28:17

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Danka wrote:

> [...]
> lepsze byly po odgrzaniu ich na patelce np. na drugi dzien, przekrojone na
> pol i posmarowane grubo maslem i dzemikiem!

Jednak "co kraj to obyczaj".
U nas sie "kluski na parze" jadlo sie zawsze ze zrazikami wolowymi i z duza
iloscia sosu, ah ten smak i aromat.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2000-04-11 19:37:00

Od: "Zalewscy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Danka wrote:
> A ja je znam jako "bulki na parze".

Dziewczyny! A u moich Babc w Koscianie (poznańskie) to *zawsze* byly "kluchy
na lumpie"! A do tego cielecinka z sosikiemi i kapustka zasmazana. Po ich
kuchni do dzis mam klopoty z utrzymaniem odpowiedniej wagi. I chociaz
mieska nie jem juz kilka ladnych lat, to smaku tych obiadkow nie zapomne
do konca zycia! Kluchy robie ciagle, tyle ze nie na lumpie, tylko w
przywiezionych z Chin bambusowych, pietrowych garach do gotowania
na parze.
Ale to nie to samo (magdalenki sie klaniaja...)
Wspominajaca Ula

1. Data: 2000-04-11 23:17:53

Od: "E.Vita" <e...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jednak "co kraj to obyczaj".
> U nas sie "kluski na parze" jadlo sie zawsze ze zrazikami wolowymi i z duza
> iloscia sosu, ah ten smak i aromat.

A ja pamietam z dziecinstwa, ze parzaki byly najwspanialsze, maczane w
swiezutkiej, przed chwila odwirowanej smietanie.
ewa

1. Data: 2000-04-12 06:07:41

Od: "Janusz Danak" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@s...net.pl...
> Gwoli uzupelnienia, w gorach skad ta potrawa sie wywodzi nazywane sa
> "parowcami", przygotowuje sie je z sosem owocowym.
> pozdrawiam
> Joanna

Ja slyszalem nazwe - okolice Beskidu Zywieckiego - mencybuly z jagodami, a
przepis na te buly mam od starszej pani i faktycznie z jagodami i polane
smietana z cukrem pycha !!

Janusz
ICQ: 31950147
d...@p...fm