Gofry takie jak w budce.

1. Data: 2000-04-10 12:38:11

Temat: Gofry takie jak w budce.
Od: "Marta" <m...@e...elblag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pożyczyłam gofrownicę (w serduszka, ale może to nie ma znaczenia) - zrobiłam
ciasto jak na naleśniki + trochę proszku do pieczenia. Niestety - po wyjęciu
i chwili stygnięcia (na kratce !) każdy gofer klapł i robił się gumowy - jak
zrobić gofry o smaku i kondycji tych z budki na ulicy ???

1. Data: 2000-04-11 06:35:56

Temat: Re: Gofry takie jak w budce.
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta wrote:

> [...]
> i chwili stygnięcia (na kratce !) każdy gofer klapł i robił się gumowy - jak
> zrobić gofry o smaku i kondycji tych z budki na ulicy ???

A czy ciasto nie powinno byc bardziej zblizone do biszkoptowego niz
nalesnikowego?

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2000-04-11 06:55:57

Temat: Odp: Gofry takie jak w budce.
Od: "Marta" <m...@e...elblag.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy ciasto nie powinno byc bardziej zblizone do biszkoptowego niz
> nalesnikowego?
>
> Pozdrawiam,
> robal.

A jakis konkretny przepis? Dla mnie to te w budce smakuja bardziej jak
nalesnik niz biszkopt.
Tesciowa ma jakies przepisy z maslem i jajkami, ale to nie to - poza tym
takie "babkowe" ciasto jest chyba za drogie jak na budke.

1. Data: 2000-04-11 11:47:20

Od: Theli <k...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta napisał(a):

> [...]
> i chwili stygnięcia (na kratce !) każdy gofer klapł i robił się gumowy - jak
> zrobić gofry o smaku i kondycji tych z budki na ulicy ???

Moze nieco smietany?

Th.

1. Data: 2000-04-11 13:00:12

Od: Marek Nowicki <m...@p...put.poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciastu na gofry dobrze robi noc w lodowce. Zrobione z lezakowanego
ciasta sa lepsze. Ciasto nalesnikowe.
fizyk

1. Data: 2000-04-11 17:25:22

Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tam zawsze robie "na oko" i mi wychodza super. Nic mi ( ani jemu :) )
nie oklapuje...
Danka

Gamon' <r...@r...prv.pl> schreef in berichtnieuws
3...@r...prv.pl...

1. Data: 2000-04-12 04:42:19

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Marta <m...@e...elblag.pl> wrote:

> Pożyczy"am gofrownicę (w serduszka, ale może to nie ma znaczenia) - zrobi"am
> ciasto jak na naleśniki + trochę proszku do pieczenia. Niestety - po wyjęciu
> i chwili stygnięcia (na kratce !) każdy gofer klap" i robi" się gumowy - jak
> zrobić gofry o smaku i kondycji tych z budki na ulicy ???

Skad takie mizerne ambicje? Rob wafle lepsze niz w budkach!

Sam nie mam tu zadnego doswiadczenia, ale porownalem przepisy na ciasto
nalesnikowe i do wafli. Do wafli wydaje sie bardziej geste i zawiera
dodatek topionego masla (15 dkg na 1/2 kilo maki), oraz sode oczysczona
(2 lyzeczki) i proszek do pieczenia (4 lyzeczki).

Wladyslaw

1. Data: 2000-04-12 06:58:34

Temat: Re: Gofry takie jak w budce - przepis
Od: "Goshia" <g...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta <m...@e...elblag.pl> wrote in message
> [...]
jak
> zrobić gofry o smaku i kondycji tych z budki na ulicy ???

Cześć,

Oto przepis ze starego kalendarza wielokrotnie wypróbowany na gofrownicy w
serduszka:

<cytat>
Gofry, czyli wafelki ze specjalnej "patelni"

50 dag mąki przesiać, dodać 4 jaja, 15 dag masła lub margaryny
(rozpuszczone, ale zimne) [ja dawałam masło], szczyptę soli, 2 dag
wyrośniętych drożdży (w ciepłym mleku) i aromat: wanilię, rum, skórkę startą
z cytryny itp. Dobrze wymieszać, np. w malakserze lub mikserze lub ubić
trzepaczką do sosów, dolewając mleka po troszku tyle, aby powstało ciasto
jak na naleśniki, ale nieco gęstsze. Po ubiciu zostawić ciasto w spokoju na
1 godzinę w temperaturze pokojowej.
Do smazenie byłby potrzebny olej oraz pędzel, ale nie nylonowy, bo się spali
w kontakcie z gorącą patelnią. Gdy gofiarka będzie rozgrzana, gorąca z obu
jej stron, trzeba ją nasmarować olejem - właśnie tym pędzlem. Szybko nalać
ciasta (około 3 łyżek), zamknąć gofiarkę, poruszyć tak, aby ciasto oblało
ładnie wnętrze [moja jest za ciężka do takich manipulacji, po prostu wlewam
na środek i zamykam] i smażyć 3 do 5 minut. Podawać gofry posypane cukrem
pudrem lub polane miodem czy konfiturą.
</cytat>

Udanego gofrowania
Gosia

1. Data: 2000-04-13 07:49:24

Od: "Marta" <m...@e...elblag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:1e8y1hq.8bz9i9n9dh2rN%

> Skad takie mizerne ambicje? Rob wafle lepsze niz w budkach!

Na razie to robie duzo gorsze niz w budkach (tesciowa zreszta tez).
A tak powaznie - dziecko sie domaga dokladnie takich samych.

1. Data: 2000-04-13 07:53:23

Od: "Marta" <m...@e...elblag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Danka <j...@n...nl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:38f36010$0

> Ja tam zawsze robie "na oko" i mi wychodza super. Nic mi ( ani jemu :) )
> nie oklapuje...
> Danka

Pierwszy raz zrobiłam: szklanka mąki + szklanka wody + szklanka mleka + 3
jajka + trochę proszku do pieczenia, cukru i soli do smaku, wyszły kapcie;
drugi raz tak samo, tylko bez wody - też kapcie, ale trochę smaczniejsze,
trzeci raz tylko z wodą bez mleka - beznadziejne.
Już się chłopaki ze mnie śmieją - co ja biedna mam zrobić ???

Napisz chociaż co wrzucasz, może potem dobiorę te proporcje "na oko" i też
nie oklapnie.

A może by tak o Świętach ...
Sos do salatki greckiej ....
Kotlety sojowe
Chinska kuchnia w Krakowie
pycha ze szczupaka (może być i inna ryba)