Piwo z zółtkiem??

1. Data: 2001-01-21 21:15:46

Temat: Piwo z zółtkiem??
Od: "CIAho" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć fajnej grupie! :))

Ponoć grzane piwko z żółtkiem i miodem
ma właściwości antyprzeziębieniowe.. :-o
Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak to razem
wybeblać i w jakich proporcjach?
A może coś fajowniejszego jest na przeziębienia? :)

pozdry
Ciah:o)

1. Data: 2001-01-22 00:05:38

Temat: Re: Piwo z zółtkiem??
Od: Pazurek <K...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

CIAho wrote:

> [...]
> Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak to razem
> wybeblać i w jakich proporcjach?
> A może coś fajowniejszego jest na przeziębienia? :)

Piwo z gozdzikami grzane
Czerwone wino poł-wytrawne tez grane z gozdzikami
pozdro Pazrek

1. Data: 2001-01-22 02:12:06

Od: "Ania Derejska" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

CIAho <c...@p...onet.pl> wrote
> [...]
> Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak to razem
> wybeblać i w jakich proporcjach?
> A może coś fajowniejszego jest na przeziębienia? :)

Moze tez byc gorace mleko z czoskiem i miodem
Ania

1. Data: 2001-01-22 08:38:39

Od: "batory" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik CIAho <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:94fjko$79l$...@n...internetia.pl...
> [...]
> Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak to razem
> wybeblać i w jakich proporcjach?
> A może coś fajowniejszego jest na przeziębienia? :)

O miodzie nie słyszałam, ale znam przepis na polewkę piwną. Piwo grzejemy z
goździkami i cynamonem. Cynamon oczywiście w kawałkach, a nie mielony, żeby
go można było wyjąć. Z żółtek i cukru robimy kogla-mogla. Gdy piwo jest już
dobrze ciepłe (ale nie zagotowane!) to zdejmujemy je z ognia, do kogla-mogla
dolewamy trochę gorącego piwa, rozrabiamy i wlewamy mieszając do całości.
Celowow ne podaje proporcji, bo są dość dowolne. Pozdrawiam - Agnieszka.

1. Data: 2001-01-23 00:32:36

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 22 Jan 2001 09:38:39 +0100, "batory"
<A...@p...pl> wrote:

> [...]
>Celowow ne podaje proporcji, bo są dość dowolne. Pozdrawiam - Agnieszka.

Dwie uwagi. Po pierwsze kogla lepiej rozprowadzic piwem zimnym
(zostawic troche w butelce). Po drugie - nie grzac za bardzo piwa
przed dodaniem jaja, powinno sie odgazowac ale nie byc cieplejsze niz
powiedzmy 45-50 stopni Celsjusza (ma sie dac przelknac bez dmuchania
na lyzke i NIE PARZYC!). Inaczej ryzykujemy ze zamiast piwa grzanego z
jajem wyprodukujemy polewke piwna z kluseczkami lanymi...
A jak komus za chlodne to mozna podgrzac jeszcze troche po dodaniu
jaja.

--
Darek

1. Data: 2001-01-25 21:19:46

Temat: Re: Piwo z zoltkiem
Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

>Dajesz do zagrzanego piwka lyzke stolowa miodu i wrzucasz 1 zoltko dla
>smakoszy

blee, tak zoltko w calosci do piwa? i mieszasz dopiero w szklance? chyba to
za ladnie nie wyglada. Ja najpierw robie kogiel-mogiel z zoltka i cukru, i
to dopiero daje do piva. Smaczne, i pozywne:-)
Agnieszka

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-01-25 21:52:09

Od: "CIAho" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka Szalewska-Palasz" <s...@b...nih.gov> se napisał(a)

> blee, tak zoltko w calosci do piwa?
> i mieszasz dopiero w szklance? chyba to
> za ladnie nie wyglada. Ja najpierw robie
> kogiel-mogiel z zoltka i cukru, i
> to dopiero daje do piva. Smaczne, i pozywne:-)

Bleee - ja tego nie mogłem przełknąć... :(
Zdecydowanie lepsze jest zimne pifko! :))

Dzięki wszystkim!!

pozdry
Ciah:o)

1. Data: 2001-01-25 22:07:20

Temat: Re: Piwo z zó?tkiem??
Od: Kurator <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-01-26 09:57:37

Temat: Odp: Piwo z zoltkiem
Od: "Mateusz Wojtyś" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rany boskie! Piwo to piwo ... po kiego grzyba je mieszac z jakims
dziwactwami? Jakies gozdziki, jakies jajka, jakies podgrzewanie? ... Toz to
czysta profanacja ... idzie do knajpy i kupcie kufelek dajmy na to Grolscha
... spojzcie jaki piekny bursztynowy kolor i polysk, jaka wspaniala pianka
niby chmurka osiada na plynie zlocistym ... zimne tak, ze az szklanka
szronieje .... i czego wiecej do szczescia potrzeba?
A jajko zrobic na twardo i oszamac ze smakiem ... ale oddzielnie :)

1. Data: 2001-01-26 11:17:35

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mateusz Wojtyś" <m...@p...com.pl> napisał w wiadomości
| Rany boskie! Piwo to piwo ... po kiego grzyba je mieszac z jakims
| dziwactwami?

A na zasadzie: "Co może być piękniejszego od gitary? Dwie gitary."
proponuję piwo rżnięte. Znaczy się pół na pół mieszamy jasne pełne
z portierem. Ale piwo jest dobre na różne sposoby. Grzane też.
A dla miłośników tego napitku jeszcze cytacik z niejakiego Franklina,
na który ostatnio trafiłem szukając listów do młodego handlowca:
"Piwo jest znakiem tego, że Pan Bóg istnieje i chce, żebysmy byli
szczęśliwi."

--
K o n r a d J. B r y w c z y ń s k i
private velvet animal empty t. v.