Placek po wegiersku

1. Data: 2002-02-14 15:55:41

Temat: Placek po wegiersku
Od: "topek" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ja z pl.misc.samochody i www.dyskusje.pl :-],
szukalem w archiwum ale znalazl mi jakas akademicka dyskusje czy to sluszna
nazwa. Moglby ktos podac jak sie robi taki placek, tzn
a) placek (jak zwykly placek ziemniaczany?)
b) Farsz miesny
c) Polewamy smietana czy inne jakies przyprawy, rady, tipy :-]

--
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Lagunka V6 3.0
- obklejony
- GG: 1780953; IRC: #gwardia

"[...] czysta potrzeb redukcja,
co niezbedne, to w grobie..."

1. Data: 2002-02-14 19:00:14

Temat: Re: Placek po wegiersku
Od: "Ziuty" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a) placek (jak zwykly placek ziemniaczany?)
> b) Farsz miesny
> c) Polewamy smietana czy inne jakies przyprawy, rady, tipy :-]
>

> --
Tak, dokładnie jak placki ziemniaczane, mięsko tak jak gulasz, może być z
wołowiny, może być z wieprzowiny, można dodać pieczarki i paprykę, sos musi
być dosyć gęsty, placki smaży się mormalnej wielkości, nato gulasz, przykryć
drugim plackiem, lub taki duży na całą patelnię i składa się go na pół. Na
wierzch można położyć plastry pomidora o ogórka, świeżego lub w occie.
Pozdrowionka - Ziuty

1. Data: 2002-02-15 09:00:29

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drugim plackiem, lub taki duży na całą patelnię i składa się go na pół. Na
> wierzch można położyć plastry pomidora o ogórka, świeżego lub w occie.

To podobnie się robi placek po zbójnicku, duży placek ziemniaczany, na to
gęsty wołowy gulasz mocno przyprawiony, złożyć na pół, polać gęstą śmietaną
i podać z surówkami :)

Wkn

1. Data: 2002-02-16 04:59:04

Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 15 Feb 2002 10:00:29 +0100, "Wkn" <w...@w...pl> wrote:

>To podobnie się robi placek po zbójnicku, duży placek ziemniaczany, na to
>gęsty wołowy gulasz mocno przyprawiony, złożyć na pół, polać gęstą śmietaną
>i podać z surówkami :)

eee tam po cygansku! jedynie slusznym nazwenictwem tego dania jest
'placek po wegiersku', zas jego niedosciglym wzorem na naszych
szerokosciach geograficznych jest danie pod taka nazwa, podawane w
restauracji pod nazwa 'balaton' bodajze, na ulicy grodzkiej w miescie
krakow. a kto temu zaprzeczy, z tym gotowam sie potykac na ubitej
ziemi, na chochle, lyzki drewniane, trzepaczki do jajek lub nabite
rekawy cukiernicze! :D

mieszkancow c.k. metropolii zapytuje niniejszym, czy aby placek ow nie
wyginal w dobie dzisiejszych dynamicznych przemian i mc donalda na
florianskiej? tak z sentymentu pytam. a jeslineiwyginal, czy dlej
podaja go urocze panie w stylu 'stukilowa ciocia klocia', ktorezwykel
sluzyly jako kelnerki w tym zacnym lokalu?

pozdrowienia,
kamila

--
kids are for people who can't have cats.

1. Data: 2002-02-16 07:27:32

Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podaja go urocze panie w stylu 'stukilowa ciocia klocia', ktorezwykel
> sluzyly jako kelnerki w tym zacnym lokalu?

Witam,

dawno tam nie bylem ale lokal istnieje nadal, a jego glownym daniem jest
placek po wegiersku.

A tak swoja droga, to Wegrzy nie znaja w swojej kuchni niczego podobnego.
Nasz gulasz to tam
porkolt lub paprikas (zalezy z czego), i spozywa sie go zazwyczaj z
kluseczkami (galuska) lub chlebem...

GreGG

1. Data: 2002-02-16 08:08:22

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> krakow. a kto temu zaprzeczy, z tym gotowam sie potykac na ubitej
> ziemi, na chochle, lyzki drewniane, trzepaczki do jajek lub nabite

Wszystko jedno, podróba nie podróba, ale w Zakopanym placków po zbójnicku
jak mrówków :-)))

Wkn

1. Data: 2002-02-16 10:48:06

Od: <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A tak swoja droga, to Wegrzy nie znaja w swojej kuchni niczego podobnego.

Właśnie, że znają. Sam tam pierwszy raz (w latach 80) jadłem.

> Nasz gulasz to tam
> porkolt lub paprikas (zalezy z czego)

Po naszemu zupa gulaszowa. Supeeer!!!

PS.A ja ciągle tęsknię za tamtejszymi kiełbasami paprykowymi.

*p*

1. Data: 2002-02-16 13:02:34

Temat: Odp: Placek po wegiersku
Od: "MateuszW" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moge sie potykac ... na trasie Warszawa - Gdansk jest knajpa z kuchnia
wegierska. Takiego gulaszu (czyt. prawdziwej zupy gulaszowej) z baranina nie
jadlem nawet w Budapeszcie :) A placek po wegiersku jadlem wlasnie w tej
knajpie w Krakowie i smiem twierdzic, ze jednak byl gorszy od tej na trasie
Wawa-Gdansk. Knajpa sie zwie "Tokaj" (wlasnie sobie przypomnialem) i jest
niezbyt daleko od skretu na Olsztyn. Mniamusne :)
A tak BTW to zupe podaja w kociolku podgrzewanym. Caly czas ciepla, ostra
nieziemsko i smaczna jak wszyscy diabli na ruszcie smazeni :)
A ... w Budapeszcie za cholere nie moglem znalezc dania podobnego do naszego
placka po wegiersku :)

--
Zawieszony w czasie i przestrzeni
MateuszW

1. Data: 2002-02-21 13:07:10

Od: m...@p...fm (NaLeśnik) szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02-02-16 08:27, Użytkownik GreGG napisał:

> [...]
> Nasz gulasz to tam
> porkolt lub paprikas (zalezy z czego), i spozywa sie go zazwyczaj z

Ja też dawno tutaj nie byłem. I okazało się, że widzę znajome nicki:)
Nie wiedziałem, że modelarze też gotują:)

--

Pozdrowionka z buszu

(Na)Leśnik

"Myślenie ma kolosalną przyszłość.