Problem natury neurologicznej

1. Data: 2002-06-21 21:48:59

Temat: Problem natury neurologicznej
Od: "Agnieszka Radziewinska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jakis czas nie czytałam listy i cóz widze ??/jest moderator???
Jestem troszke jeszcze zakopana w sesji,w środe neura u prof.Podemskiego,zna
ktoś?No i mam problem z paroma pytankami,moze ktos pomoże,albo da trop na ja
kąs stronke?
podaje pytania:
1.TIA
2.Dyskinezy i ruchy mimowolne
3.Paramiotonia
4.Zp tętnicy katowej(gerstmanna)
5.Zp Klu(tzw u umlaut)ver-Bucy.
Proszę,błagam,pomóżcie!!!
Moze być na priva.

--
Agnieszka Radziewinska (agra ),
e-mail: a...@w...pl

2. Data: 2002-06-22 05:50:45

Temat: Re: Problem natury neurologicznej
Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Użytkownik "Agnieszka Radziewinska" <a...@w...pl> napisał w
wiadomości news:af06nh$jng$1@absinth.dialog.net.pl...
> No i mam problem z paroma pytankami,moze ktos pomoże,albo da trop na ja
> [...]

W czym problem? Mam przes soba Mumenthalera (lubie zabrac cegielke na
dyzurek) i jest tam wszystko o co pytasz (chociaz nie, z ta tetnica
Gerstmanna chyba troche gorzej, ale na pewno... bylo w wykladach :)) ).
Pytania sa ksiazkowe. Nie rozumiem w czym problem. Jesli oczekujesz, ze ktos
tutaj przygotuje za Ciebie Twoj kawalek gieldy - to bardzo przepraszam, ale
nie pisze sie. Chocby dlatego, ze jesli napisze cos inaczej, niz glosi
obowiazujaca u was jedynie sluszna wykladnia - wina za oblany egzamin
zostane obarczony ja, a nie Twoja niechec do przegladania ksiazek.
Szczerze i z cala sympatia zycze powodzenia na egzaminie (u nas poszedl
niezle, sporo 4 i 4 z plusem, byl nawet jeden celujacy :P).

Pozdrawiam

m.

3. Data: 2002-06-22 08:52:47

Temat: Odp: Problem natury neurologicznej
Od: "Agnieszka Radziewinska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oj,nieładnie tak kogos oskarżac publicznie o lenistwo i leserstwo.Wyobraź
sobie,że ja akurat jestem w takiej sytuacji,że wszystkie pytania musze sobie
opracowac sama,mieszkam w legnicy i nie mam kontaktu ze zbyt wieloma osobami
z V roku,nawet ich nie znam.Mam pare ksiązek,na wykłady starałam sie
chodzić,ale z przyczyn obiektywnych,m.in.małe dziecko nie zawsze
moglam.Dobrzy koledzy z zajęć troche mnie podratowali,ale niestety akurat
tego w wykładach nie ma.Zapewniam Cię,że gdybym miala skąd wziąć te tematy
nie narazalabym sie na "uprzejme "złośliwości od ludzi takich jak
Tyu...Skoro nie zamierzałes pomóc,po co sie odezwałes,zeby sobie ze mnie
pozartować w sytuacji kryzysowej???Bardzo dziękuje,mam nadziję,ze masz
satysfakcje...

4. Data: 2002-06-22 10:57:44

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <af1dk5$i87$1@absinth.dialog.net.pl>, a...@w...pl
says...
> [...]
> Tyu...Skoro nie zamierzałes pomóc,po co sie odezwałes,zeby sobie ze mnie
> pozartować w sytuacji kryzysowej???Bardzo dziękuje,mam nadziję,ze masz

No ale tez nie przesadzaj - chyba jakiekolwiek ksiazki masz? TIA,
dyskinezy, paramiotonia - to sa rzeczy powtarzajace sie w wielu
ksiazkach i nawet w intrenecie je znajdziesz bez problemu.
Jak juz kompletnie nic nie masz - ani ksiazek, ani wykladow, ani nie
bylas na zajaciecha itd to chocby w internecie poszukaj.

5. Data: 2002-06-22 22:16:59

Od: "Agnieszka Radziewinska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!
Staram sie nie przesadzać...O TIA rzeczywiscie juz cos sobie znalazłam,o
dyskinezach też,choć niewiele,reszty natomiast wciąż nie mam.Próbowałam
szukać innych haseł wrzucając je na wp czy onecie,ale tam nic nie bylo,a na
samo hasło neurologia pojawiało się kilkadziesiąt stron,których po prostu
nie jestem w stanie sprawdzić.Myślałam po prostu,że ktoś z branży podpowie
mi jakis sprawdzony adres:-((No,ale trudno...

> Jak juz kompletnie nic nie masz - ani ksiazek, ani wykladow, ani nie
> bylas na zajaciecha itd to chocby w internecie poszukaj.

A czy ja napisałam,że nic nie mam?Po prostu brakuje mi kilku cegiełek...

6. Data: 2002-06-22 22:42:27

Od: "Krzysztof Pujdak" <g...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprawdzić.Myślałam po prostu,że ktoś z branży podpowie mi
> jakis sprawdzony adres:-((No,ale trudno...

Zajrzyj najlepiej na www.medmatrix.org

pozdrawiam
Krzysztof

7. Data: 2002-06-22 23:09:09

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Radziewinska" <a...@w...pl> napisał w
wiadomości news:af2so0$58l$1@absinth.dialog.net.pl...

o polekowych dyskinezach bylo troche w farmakologi kostowskiego
pozdrawiam Tichy|

8. Data: 2002-06-23 21:35:21

Temat: OT: Lenie i leserzy Bylo: Problem natury neurologicznej
Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Wiecej 'zlosliwosci' poszlo na priv.

Użytkownik "Agnieszka Radziewinska" <a...@w...pl> napisał w
wiadomości news:af1dk5$i87$1@absinth.dialog.net.pl...

> Oj,nieładnie tak kogos oskarżac publicznie o lenistwo i leserstwo.

Zadawanie przez studenta medycyny na liscie dyskusyjnej pytan o rzeczy, o
ktorych mozna przeczytac w podreczniku neurologii swiadczy o niecheci do
samodzielnej pracy. Nazywaj to jak chcesz.

[...]
> [...]
> z V roku,nawet ich nie znam.Mam pare ksiązek,na wykłady starałam sie
> chodzić,ale z przyczyn obiektywnych,m.in.małe dziecko nie zawsze

Male dziecko mnie nie przestraszy. To nie jest argument. Chyba ze dziecko
wyrwalo Ci z ksiazek stosowne strony.

> Dobrzy koledzy z zajęć troche mnie podratowali,ale niestety akurat
> tego w wykładach nie ma.

Czego nie ma? TIA? ROC. (gdybys nie mogla znalezc - ReceOpadajaCzlowiekowi)

> Zapewniam Cię,że gdybym miala skąd wziąć te tematy
> nie narazalabym sie na "uprzejme "złośliwości od ludzi takich jak
> Tyu...

Niczego innego nie mozesz sie spodziewac zadajac takie pytania.

> Skoro nie zamierzałes pomóc,po co sie odezwałes,zeby sobie ze mnie
> pozartować w sytuacji kryzysowej???

Jaki kryzys? Znalezienie w _dowolnej_ neurologii TIA to 30 sekund! Jestes
studentka, a studiowanie ma nauczyc nie (tylko) rypania (ekskjuz maj frencz)
na pamiec z gotowcow, ale umiejetnosci samodzielnego korzystania ze zrodel!
Ktore zreszta (jak piszesz) masz!
Wyobraz sobie taka sytuacje:
Na pl.misc.samochody ktos pyta: Czesc, jestem w sytuacji kryzysowej, nie
wiem jakie mam miec cisnienie w oponach w moim samochodzie.
Odpowiedz: Nie chce ci sie sprawdzic? Masz to napisane w instrukcji albo na
nalepce na slupku. W moim samochodzie tak jest.
Riposta: No bardzo dziekuje za brak pomocy w sytuacji kryzysowej! Mam co
prawda instrukcje i kilka nalepek, ale nigdzie tam tego nie ma. Posmiej sie
jeszcze, meska szowinistyczna swinio.
Uprzedzajac zarzuty - byla to bardzo dowolna nadinterpretacja.

> Bardzo dziękuje,mam nadziję,ze masz
> satysfakcje...

Zadna satysfakcja. Raczej przykrosc.

Podtrzymuje zyczenia powodzenia na egzaminie.

m.

PS Moze zaproponuje nastepujacy test: Piszesz, ze masz pare ksiazek (czyli
co najmniej dwie, niezaleznie od tego, czy piszac pare mialas na mysli pare,
czy kilka). Napisz mi jakie. W odpowiedzi dostaniesz ode mnie numery stron,
na ktorych te zagadnienia sa opisane. Jesli nie znajde - poza duzym piwem
(ktorego pewnie i tak nie przyjmiesz) - dostaniesz ode mnie na priv
rozsadnej wielkosci opracowania tych zagadnien, ktorych w nich (tych
ksiazkach) nie bedzie, rowniez z numerami stron odnosnych podrecznikow, a ja
sie publicznie pokajam. Nawet nie musi byc publicznie (znaczy na liscie) i
moge sie zobowiazac, ze nie podam nikomu wyniku, jesli wygram. Wchodzisz?

9. Data: 2002-06-24 11:02:49

Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej jeszcze raz,

> [...]
> nie jestem w stanie sprawdzić.Myślałam po prostu,że ktoś z branży podpowie
> mi jakis sprawdzony adres:-((No,ale trudno...

Jeden z moich ulubionych adresow dla zainteresowanych neurologia:
http://www.neuro.wustl.edu/neuromuscular/
(aczkolwiek nie sprawdzilem, czy TIA tam jest - chyba nie)
I jeszcze znacznie bardziej ogolny:
http://www.neuropat.dote.hu/neurology.htm
(Baardzo fajny).

Oczywiscie po angielsku. Gogiel je wyrzuca.

m.

10. Data: 2002-06-27 14:46:38

Od: "Agnieszka Radziewinska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiecej 'zlosliwosci' poszlo na priv.

Nie da sie ukryc,ze poszlo!!
Mialam z zamiarze odpowiedziec w podobnym tonie.Ale osoba z listy,ktora
zupelnie bezinteresownie mi pomogla i ktorej za to tym samym jeszcze raz
dziekuje,poradzila mi,zeby tego nie robic...I tak tez postapie.
Niniejszym tez chcialam sie przyznac,ze pytajac akurat o TIA nie wykazalam
sie moze zbytnim polotem w poszukiwaniach,czego nie omieszkal mi Pan wytknac
i to bardzo dobitnie,ale wciaz uwazam,ze pozostale pytania w moich
podrecznikach nie byly opracowane zbyt szeroko lub nie bylo ich wcale,czego
juz pan w swej spostrzegawczosci nie widzial.
Ale mniejsza o to.
Niniejszym dla wlasnej satysfakcji dodam,ze jak na lenia i lesera
przystalo,zapewne wykorzystujac naiwnosc mnostwa kolegow a moze i
profesorow,aktualna sesje,zakonczylam wynikiem 5,0(slownie pięć zero),po
czym moja przyjaciolka okreslila mnie mianem nadkujona,co stoi w wyraznej
sprzecznosci z pana o mnie opinia...jestem skonna wierzyc raczej jej,choc za
kujona sie nie uwazam...
Jedyne czego mnie Pan nauczyl to to,ze nastepnym razem zanim poprosze
publicznie o pomoc dobrze sie zastanowie czy warto ,moze lepiej radzic sobie
samemu niz placic za to nerwami,ktorych mi w sesji i tak nie brakowalo.
I prosze mi oszczedzic pisania do mnie na priva,nie po to podawalam swoj
adres.prosze tez sie nie trudzic odpisywaniem mi na forum,szkoda pieniedzy
tych ktorzy korzystaja z modemow.
Agnieszka Radziewinska (agra ),24 lata (25.10.1977)
Radek Radziewiński (dusiek),27 lat (06.08.1974)
Dawid Radziewiński (06.12.2000)
Legnica
e-mail: a...@w...pl
G-G: 2024408