Rolada

1. Data: 2004-09-20 12:28:34

Temat: Rolada
Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Chciałabym zrobić roladę, tylko niestety nie mam przepisu na ciasto.
Googlowałam ale mi się głównie mięsne wyświetliły. Chodzi mi o taką
najzwyklejszą roladę z masą. Może ktoś posiada takowy przepis i byłby
skłonny się nim ze mną podzielić?
pozdrawiam
ania

1. Data: 2004-09-20 14:45:36

Temat: Re: Rolada
Od: "Mariola" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam cos takiego :))
Daj znac jak wyprobujesz :))
Rolada biszkoptowa
Składniki na 12 porcji:
4 jajka
12 dag cukru pudru
2 łyżeczki cukru waniliowego
10 dag mąki tortowej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 l śmietanki kremówki 36-procentowej
25 dag owoców jagodowych (maliny, truskawki, borówki)

Przygotowanie:
Jajka ubić z 10 dag cukru pudru i cukrem waniliowym na puszystą masę, wsypać
mąkę i proszek do pieczenia, delikatnie wymieszać łyżką.
Płaską prostokątną blachę wyłożyć papierem do pieczenia, przelać do niej
ciasto, wstawić do piekarnika o temperaturze 220°C i piec 8-12 minut.
Ciasto wyjąć, papier zwilżyć wodą, ostrożnie oddzielić od ciasta, formę o
półokrągłym dnie wyłożyć folią, a potem ciastem, odkroić wystający pasek
biszkoptu.
Śmietankę ubić, dodać resztę cukru pudru, ubić na sztywno, wymieszać z
owocami, wyłożyć na ciasto, przykryć paskiem ciasta, schłodzić.

Mariolkka

1. Data: 2004-09-20 14:47:17

Od: "Mariola" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze cos takiego :))

Rolada wigilijna
Składniki
Ciasto: 3 jaja, pół szklanki cukru pudru, pół szklanki mąki, 6 dag płatków
migdałowych.
Krem: 3 białka, 20 dag masła, pół szklanki cukru pudru, sok z połowy
cytryny, zapach arakowy. Dekoracja: 3 dag migdałów, 5 dag owoców
kandyzowanych, pół szklanki cukru, olej do smażenia.
Poncz: pół szklanki przegotowanej wody, zapach rumowy, 2 łyżki spirytusu

Sposób przyrządzania
Oddzielić żółtka od białek. Białka ubić na sztywno, wsypując pod koniec
ubijania cukier. Do ubitej masy dodawać po kolei roztrzepane żółtka, mąkę,
łyżeczkę wody i rozkruszone płatki migdałowe. Blachę do pieczenia o boku 25
cm wyłożyć pergaminem i posmarować masłem, ciasto wylać na blachę i piec ok.
15 minut w piekarniku w temperaturze 170-180° C. Upieczone ciasto przełożyć
razem z papierem na wilgotną ściereczkę. Zdjąć papier, a ciasto ściśle
zrolować razem ze ścierką. Po chwili rozwinąć i wyjąć ściereczkę, a ciasto
ponownie zrolować i odstawić, żeby wystygło. Przygotować krem: białka ubić z
cukrem na sztywno, masło utrzeć, dodać sok z cytryny, zapach i połączyć z
pianą. Wszystko starannie wymieszać i wstawić do lodówki na godzinę. Zrobić
karmel: skarmelizować cukier na patelni, dodać ćwierć szklanki wody oraz
posiekane migdały. Wszystko podgrzewać, aż karmel zacznie się ciągnąć. Wylać
do płaskiego naczynia wysmarowanego olejem. Gdy karmel ostygnie, połamać go,
wrzucić do moździerza i rozdrobnić. Rozwinąć roladę, nasączyć lekko ponczem
i posmarować częścią kremu. Zwinąć, obciąć brzegi. Całość (oprócz spodu)
posmarować kremem, posypać rozdrobnionym karmelem i udekorować kandyzowanymi
owocami.

Mariolkka

1. Data: 2004-09-21 06:35:10

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam taka:
Piegusek:
Ciasto:
1/2 szklanki białek
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki mąki
1/2 szklanki maku

Krem:
1,5 szklanki mleka
1 kostka masła
1/2 szklanki cukru
brzoskwinia lub inne owoce

Ciasto :
ubić białka, dodać cukier, ubijać dalej, wsypać mąkę i na końcu mak.
Delikatnie wymieszać.
Piec na blasze wyłożonej pergaminem i wysmarowanej masłem w temperaturze 180
stopni około 15-20 minut.
Po wyjęciu posypujemy cukrem, przykrywamy wilgotną ściereczką i odwracamy do
góry.
Zdejmujemy blaszkę, a papier spryskujemy wodą (rozpylacz) i usuwamy.
Zwijamy roladę ze ściereczką.
Pozostawiamy do przestygnięcia.
Rozwijamy delikatnie i jeszcze raz, przed nałożeniem masy zwijamy już bez
ściereczki w rulon.

Krem :
Ugotować budyń w 1,5 szkl. mleka, osłodzić podaną ilością cukru, wystudzić.
Do utartego masła dodawać stopniowo budyń.
Na końcu połączyć masę z brzoskwiniami pokrojonymi w paseczki.

Roladę posmarować kremem i zwinąć w rulon.

Pozdrawiam
Basiek.

1. Data: 2004-09-21 07:15:54

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Googlowałam ale mi się głównie mięsne wyświetliły. Chodzi mi o taką
> najzwyklejszą roladę z masą. Może ktoś posiada takowy przepis i byłby

4 białka ubić, na koniec ubijania dodać 1 łyżkę cukru ( albo dwie ;-) ),
wymieszać z 4 żółtkami najpierw rozbełtanymi, dodać 3 łyzki czubate mąki. Dużą
blachę wyłozyć pergaminem ( nie smarować tłuszczem ). Wlać ciasto, równomiernie
rozprowadzić. Piekarnik nagrzany do 180oC. Piec do 15 minut. Po wyjęciu blachy
z ciastem , na wierzch nałożyć ściereczkę, zdjąć papier, ciasto zrolować (
razem ze ściereczką) .Poczekać aż ciasto wystygnie.

Masy mogą byc różne, takie same jakie stosuje się do tortów. Wg mnie nalepsza
rolada jest z bitą śmietaną:-)). A na wierzch esy-floresy z polewy
czekoladowej. A jak ktoś lubi, to jeszcze można posypać cynamonem :-)
Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-09-22 00:26:07

Temat: Odp: Rolada
Od: malutka <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

jesli dobrze pamietam z przepisu, ktory podawali nam jeszcze w szkole (technikum
żywieniowe)
biszkopt na duza blache z pieca
4 jajka
na kazde jajko: 2,5dkg cukru i 2,5 dkg mąki (można dodać łyżkę mąki ziemniaczanej,
biszkopt nie jest wtedy suchy)
jajka ubijamy z cukrem (kiedy masa jajeczna zrobi sie jednolita - ubijamy na parze,
mozna dwa razy - po zdieciu z pary ubijamy do calkowitego ostygniecia, zeby skrobnia
z mąki nie ulegla rozklejeniu podczas mieszania)
kiedy masa jajeczno - cukrowa jest juz gęsta - wsypujemy mąkę przesiewamy na sicie i
nie dodajemy zadnych proszkow do pieczenia
mieszamy delikatnie
przekladamy na blache, wyrównujemy i wstawiamy do pieca (180 stopni C, czas pieczenia
- ja zawsze pieke "na oko", przy czym trzeba uwazac zeby biszkoptu nie przesuszyc -
lamie sie wtedy podczas zwijania)
biszkopt po upieczeniu (nie czekamy az przestygnie!) przekladamy na sciereczke i
razem ze sciereczka zwijamy w rulon (tak 2 - 3 razy)
wyciagamy sciereczke i zwijamy w rulon sam biszkopt - rozwijamy i pozostawiamy do
pelnego ostygniecia

krem:
ja zawsze robilam typowy krem russel
kostka masla / margaryny - ucieramy na pulchna mase (najlepiej recznie w makutrze,
dla leniwych - wystarczy mixer, ale krem nie wychodzi taki delikatny)
na 1 kostke masla - dwa jajka i po 3dkg cukru na kazde jajo
jaja z cukrem ubijamy na gladka mase (jak do biszkopta) rowniez mozna na parze - az
zgestnieja
nastepnie cienkim strumieniem wlewamy mase jajeczno - cukrową do utartego masla
i tyla
do kremu mozna dodac troche spirytusu - wtedy krem sie "nie drze"
mozna dodac tez owoce - banany, truskawki, brzoskwinie - co kto lubi, ew. bakalie lub
kakao
biszkopt przed nalozeniem kremu nalezy nasaczyc (u mnie przewaznie jest to
przegotowana woda z dodakiem cukru i kwasku cytrynowego)
nakladamy krem
na brzegu biszkopta, ktory bedzie znajdowal sie w srodku rolady mozna nalozyc
odrobine dżemu lub galaetki
zwinanc rolade w rulon (ja zostawiam biszkopt na sciereczce, dzieki ktorej pozniej
latwiej rolade sie zwija)
wykonczyc kremem (szczegolnie konce rolady)
wierzch mozna wykonczyc polewa czekoladowa i np. posypac bakaliami lub wiorkami
kokosowymi albo wiorkami czekoladowymi
schlodzic kilka godzin w lodowce
wychodzi pyyyycha

zamisat kremu russel mozna przygotowac bita smietane (30% lub 36%) albo krem
budyniowy

pozdrawiam
malutka

p.s.
na grupe nie zagladalam wieeeeeeki caaaaaale, milo znowu poczytac:)

keczup własnej roboty
węgierki - dostępność - warszawa
Pytanie do wędkarzy
brzoskwinie - co zrobic?