węgierki - dostępność - warszawa

1. Data: 2004-09-20 11:00:52

Temat: węgierki - dostępność - warszawa
Od: "myrdhin" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie Drogie Kucharki i Drodzy Kucharze,

mamy 20-tego wrzesnia, do dyspozycji pozostaja mi targi na Hali Banacha i
Wolumenie
czyli rzecz dzieje sie w Warszawie

Mam kupic sliwki na powidla wszedzie widze rozne fioletowe odmiany,
najpopularniejsza jest chyba Dabrowiecka, widzialem tez jedna opisana jako
Węgierkę ale była słabo dojrzała i mało słodka.

Czy o tej porze znajdą już / jeszcze dojrzałe Węgierki ?

Jesli nie, to jakie inne odmiany polecacie ?

Gdzie najlepiej można sie wg Was w smaczne i dojrzałe sliwki powidłowe?

Ceny kształtują sie od 1PLN - 1,8 PLN , to juz chyba taniej nie będzie ?
Warto jeszcze poczekac?

Pozdrawiam

Grzegorz

1. Data: 2004-09-20 20:54:39

Temat: Re: węgierki - dostępność - warszawa
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

myrdhin wrote:
> [...]
> Węgierkę ale była słabo dojrzała i mało słodka.
>
> Czy o tej porze znajdą już / jeszcze dojrzałe Węgierki ?

Dąbrowicka to właśnie Węgierka (cała nazwa to Węgierka Dąbrowicka). Co z
nią jest nie tak?

Pozdrawiam
Bea

1. Data: 2004-09-21 05:51:56

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik myrdhin napisał:

> Czy o tej porze znajdą już / jeszcze dojrzałe Węgierki ?

Są juz, ale poczekałabym kilka dni,ze dwa tygodnie. Powinny byc lekko
przymarszczone przy ogonku, wtedy są najsłodsze.

> Jesli nie, to jakie inne odmiany polecacie ?

Hm, po prostu próbuję. Dla mnie najlepsza jest górska (nie mam pojęcia,
czy to oficjalna nazwa odmiany, pewnie nie), niewielka, mocno słodka,
miodowy miązsz, dobrze odchodzi od pestki.

> Gdzie najlepiej można sie wg Was w smaczne i dojrzałe sliwki powidłowe?

Kupuję się w okolicach Łącka, przy okazji można nabyć flaszkę
przedestylowanego napoju z tych śliwek :)Bywa tez na Placu Imbramowskim
czy Starym Kleparzu (Kraków), ale czy dociera do Warszawy, nie mam pojecia.

--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-09-21 09:00:11

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moim zdaniem na powidła nadają się dowolne śliwki, z których da się łatwo
wyjąć pestkę, ale to tylko ze wzgledów praktycznych. Robiłam również ze
śliwek z pestką przylegającą - po wstępnym przesmażeniu, przetarłam przez
durszlak - też były dobre tylko więcej roboty. W tym roku już zrobiłam
pierwszą partię, ale tylko dlatego, że ktoś mi podarował wiadro śliwek. Z
resztą poczekam jeszcze ze 2 tygodnie, śliwki będą słodsze i można je będzie
smażyć bez cukru. Uwielbiam powidła śliwkowe.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-09-22 11:38:50

Od: "myrdhin" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "myrdhin" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Gdzie najlepiej można sie wg Was w smaczne i dojrzałe sliwki powidłowe?
>
> Ceny kształtują sie od 1PLN - 1,8 PLN , to juz chyba taniej nie będzie ?

serdecznie dziekuje za uwagi i wskazowki

poczekam 2 tygodnie

--

Grzegorz W.

Pytanie do wędkarzy