Odp: Saletra amonowa a trawnik

Data: 2003-07-02 22:55:26
Temat: Odp: Saletra amonowa a trawnik
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl>

Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:

> Swoją drogą zastanawiam się dlaczego
> skopiowany powyżej tekst znika przy próbie odpowiedzenia nań. Czyżby
> zawierał jakąś tajną wiedzę?

Dlaczego tajną jeśli jest na wyciągnięcie ręki? Wystarczy tylko chcieć, nikt
nie zabrania. Ja nawet zachęcam:-),
a mnie zmusiła sytuacja:-))))

Może najnowsze badania doprowadziły do
> odkrycia, że roślina nie jest organizmem (całością) a jedynie kupą
> całkowicie odrębnych komórek, ograniczonych tylko ścianami komórkowymi.

Nie wiem na ile są to nowe badania. Fakt, że biotechnologia (bazująca na
powyższym i powyższe wykorzystująca) jest dość młodą nauką. Choć pierwsza
kultura komórek marchewki w probówkach pochodzi chyba z lat 50tych i co
ciekawe kultura ta żyje nieprzerwanie do dziś.

> Najprawdopodobniej stare teorie, które o tym, że organizm roślinny jest
> całością i składa się z dwóch przenikajacych się nawzajem systemów -
> symplastu i apoplastu można wyrzucić do kosza.

Może nie do kosza, ta teoria może być uproszczeniem.
Tak jak przez cały/prawie cały ciąg edukacji obowiązuje uproszczona
teoria,że
wyciąganie pierwiastka z liczby ujemnej jest niemożliwe (zakazane wręcz!)
tak rozwijając się dalej matematycznie dowiadujesz się, że pierwiastek
kwadratowy z -1 wynosi "j". Na liczbach zespolonych opiera się
elektrotechnika, czyli w sumie się sprawdza:-).
Spytaj syna informatyka ile wynosi pierw z -1, i spytaj młodszego syna
(szkoła średnia?) o to samo, a ani jeden, ani drugi spełniają wymagania
odpowiednich programów nauczania.

Stosując uproszczone teorie można sobie też świetnie dawać radę, ale do
pewnego momentu. Twoje pierwotne pytanie to chyba właśnie ten moment.

Zagadkowe jest to, jak ta
> zbieranina "całkowicie odrębnych komórek" oddycha, pobiera wodę,
> transpiruje, asymiluje CO2, odżywia się i potrafi się rozwinąć z nasionka
> nawet wykształcić takie organy jak liście, korzenie, kwiaty... Skąd
potrafi
> wykonywać ruchy: tropizmy i nastie.

...a nawet kapelusze nie posiadając liści ani korzeni i rozmnażać się
generatywnie bez kwiatów jak paprocie i widłaki czy glony:-)))
Nie patrz na botanikę przez pryzmat tylko roślin wyższych, bo to ślepa
droga.

Nie jest (w większości) zagadkowe jak to się dzieje. Dobrze opisane i
dostępne (choć wątpię czy w Internecie, internet wg mnie daje te uproszczone
teorie).

Zagadkowe jest dlaczego/w jakim celu tak się dzieje.
Jedni twierdzą, że istoty wyższe tak chcą i budują im kościoły w
podziękowaniu.
Drudzy, że jesteśmy (my, czy rośliny) tylko nośnikami informacji w kwasach
nukleinowych.
Trzeci łączą te dwie teorie.

> Zaiste tylko wybrańcy są w stanie to pojąć.

Nic nie stoi na przeszkodzie abyś był jednym z "wybrańców":-) Wystarczy
zatrudnić jeden z kolejnych kawałków kory mózgowej:-) ponoć przez całe życie
wykorzystujemy tylko niewielką część zasobów naszego "twardego dysku". (nie
szkoda te puste ścieżki do piachu zabierać?).
Nie ma wybrańców i reszty świata.

> Pozdrawiam znużony Ja...cki

A co żona ma z tym wspólnego?:-))))

Pozdrawiam