Szarlotka

1. Data: 2000-02-26 12:24:35

Temat: Szarlotka
Od: "jodo" <j...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos zna dobry przepis na szarlotke???

Pozdrawiam
Joanna

1. Data: 2000-02-26 13:32:52

Temat: Odp: Szarlotka
Od: "blondynka" <b...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

znam, ale mam w domku, sprobuje znaleźć i podac w poniedziałek

> Czy ktos zna dobry przepis na szarlotke???

pozdrawiam również

Dunia

1. Data: 2000-02-28 11:00:19

Temat: Re: Szarlotka
Od: "Joanna" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jedna - to najprostsza szarlotka pod sloncem:
szklanka maki+szklankacukr+szklanka kaszki manny+1 lyzeczka proszku do
pieczenia
kilogram jablek obranych i startych na tarce jarzynowej
pol kostki margaryny
cynamon,
na dno posmarowanej formy wysypujemy rownomiernie 1/3 masy sypkiej, na to
ukladamy 1/2 masy mokrej (jablka), posypujemy cynamonem, na to znowu 1/3
masy sypkiej, na to masa mokra, cynamon, masa sypka, a na to pokrojona w
wiorki margaryna.
Do piekarnika az do zrumienienia. Smakuje najlepiej z bita smietana.

A druga - nazywa sie Usmiech tesciowej - wczoraj robilam ja pierwszy raz,
ale bardzo nam smakowala:
1 kg jablek pokrojonych w osemki, 2 budynie waniliowe ugotowane w 3
szklankach mleka, kruche ciasto (3 szklanki maki, 3/4 szklanki cukru pudru,
lyczeczka proszku do pieczenia, skorka cytrynowa, kostka margaryny, 2
zoltka, 1 jajko, 2 lyzki kwasnej smietany).
Kruche ciasto dzielimy na 2, rozwalkowujemy na dno blachy, na tym kladziemy
jablka, pokrywamy je budyniem (cieplym), na wierzch - warstwa rozwalkowanego
ciasta. Piec 45 minut. Po wyjeciu z piekarnika posypac grubo cukrem pudrem -
mozna jesc jeszcze cieple...
j...@p...pl (Joanna)
ICQ #23635022
jodo napisał(a) w wiadomości: <7CPt4.7019$WD.166602@news.tpnet.pl>...

1. Data: 2000-02-28 12:28:54

Od: "bb" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem jak sie to ma do szarlotki, ale ja robie cos takiego, co nazywam
szarlotka i mniej wiecej tak:

ciasto kruche:
2 zoltka, 1 cale jajko
1/2 szkl cukru
20 dag masla albo Kasi
4 lyzki smietany
2 lyzeczki proszku do pieczenia
maki tyle, aby zagniesc srednio geste ciasto

masa jablkowa:
2 kg kwasnych jablek
1/2 szkl cukru

Kroje obrane jablka na talarki, wrzucam do wielkiego gara, dolewajac 1szkl.
wody, dodaje cukier. Calosc gotuje, az bedzie jednolita masa, dolewajac wody
w razie potrzeby (przypala sie).
Zagniatam ciasto, cienko wykaldam nim blaszke (w zasadzie dwie),
dodaje na to mase jablkowa (wystudzona) i do piekarnika. Mozna troche ciasta
zostawic na wierzch (kratka, czy takie porwane kawalki).
Jest baaardzo dobra, szczegolnie jak troche potem nasiaka jablkami.

1. Data: 2000-02-28 15:19:01

Od: Theli <k...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

jodo wrote:

> Czy ktos zna dobry przepis na szarlotke???

Nie jest to moze szarlotka, ale tez jablkami, banalnie proste w
wykonaniu i do tego _bez_tluszczu_

1 kilogram jablek kroimy w kostke, zasypujemy 1 szklanka cukru
i zostawiamy az jablka puszcza sok. Dodajemy do tego 2 cale jajka, 2
szklanki maki, duzo bakalii (obowiazkowo orzechy) i 2 plaskie lyzeczki
proszku do pieczenia. Pieczemy az ladnie wyrosnie i sie zrumieni, na
wierzch ewentualnie polewe czekoladowa. Naprawde pycha.

Theli

> Pozdrawiam
> Joanna

Coś dobrego z Morza Śródziemnego