Szukam lekarzy-Polakow pracujacych w Niemczech.

1. Data: 2003-03-17 19:22:08

Temat: Szukam lekarzy-Polakow pracujacych w Niemczech.
Od: "Luki" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Poniewaz sam zastanwiam sie nad wyjazdem do Niemiec po skonczeniu studiow(6
rok) i stazu, szukam kogos, kto moglby mi przyblizyc:
Jakie trzeba spelnic warunki aby tam pracowac(egzamin z jezyka) ?
W jakim stopniu trzeba znac Niemiecki ?
Czy praca jest az tak dobrze platna jak slyszalem (ok 3000 Euro /mc, bo w
Polsce jesli w ogole dostane to bedzie to ok 200 Euro/mc) ?
Gdzie ta prace mozna znalezc (b. male miejscowosci czy takze wieksze miasta/
szpitale kliniczne) ?
Czy mozna robic dowolna specjalizacje ?

Z gory dzieki.
Prosze o informacje na priv albo na grupie.

Pozdrowienia Lukasz

2. Data: 2003-03-18 04:59:12

Od: Josef Morko <j...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Mar 2003 20:22:08 +0100, "Luki" <l...@p...pl> wrote:

> [...]
>rok) i stazu, szukam kogos, kto moglby mi przyblizyc:
>Jakie trzeba spelnic warunki aby tam pracowac(egzamin z jezyka) ?

Nalezy zdac egzamin z jezyka niemieckiego przynajmniej
"Mittelstufeprüfung", to sie da jednak obejsc, gdyz wystarczy
zaswiadczenie Twago przyszlego szefa, ze wg. niego znasz jezyk
niemiecki w stopniu wystarczajacym do pracy.

>W jakim stopniu trzeba znac Niemiecki ?

Tak, bys nie mial klopotow z codzienna praca (zalezy oczywiscie w
jakim fachu). Musisz umiec zebrac wywiad, podyktowac wypis, albo jako
zabiegowiec podyktowac przebieg zabiegu operacyjnego. Na poczatku
sprawia troche trudnosci, wiec wypozyczasz sobie z archiwum
szpitalnego kilkadziesiat wypisow i dyktujesz wzorujac sie na nich.

>Czy praca jest az tak dobrze platna jak slyszalem (ok 3000 Euro /mc, bo w
>Polsce jesli w ogole dostane to bedzie to ok 200 Euro/mc) ?

Na stazu podyplomowym (tzw. AiP) zarabiasz mniej, to trwa 18 miesiecy,
pozniej jest to mozliwe. Pensja lekarza szpitalnego sklada sie z
trzech komponent: pensji podstawowej, wynagrodzenia za dyzury
(niestety coraz wiecej szpitali przechodzi na system odswietowania
dyzurow czasem wolnym) i ewtl. dodatku od szefa za pomoc w leczeniu
prywatnych pacjentow - tzw. Poolbeteiligung (tez nie wszyscy szefowie
daja, trzeba koniecznie zapytac przy rozmowie wstepnej).

>Gdzie ta prace mozna znalezc (b. male miejscowosci czy takze wieksze miasta/
>szpitale kliniczne) ?

Znalezc mozesz wszedzie, ale dla poczatkujacego nie polecalbym ani
kliniki uniwersyteckiej (do pracy naukowej a zwlaszcza do prowadzenia
zajec ze studentami trzeba miec bardzo dobrze opanowany jezyk), ani
zbyt malych szpitali (nie ma mozliwosci zrobienia specjalizacji) -
chybazeby tylko na poczatek, by sie na troche zaczepic. Przy rozmowie
wstepnej pytaj koniecznie przyszlego szefa, czy ma pelne uprawnienia
do zrobienia u niego specjalizacji.

>Czy mozna robic dowolna specjalizacje ?
Tak.

>Z gory dzieki.
>Prosze o informacje na priv albo na grupie.
>
>Pozdrowienia Lukasz

Pozdrowienia

Waldek

3. Data: 2003-03-18 07:04:55

Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Josef Morko <j...@g...net> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:l...@4...com..
.

> [...]
> zaswiadczenie Twago przyszlego szefa, ze wg. niego znasz jezyk
> niemiecki w stopniu wystarczajacym do pracy.

No, dobre informacje, 'mittelstufeprufung' powinienem bez wiekszego klopotu
zrobic ;) Zastanawiam sie rowniez powaznie nad wyjazdem... Ale jakie inne
warunki trzeba spelnic? Czy trzeba nostryfikowac dyplom, zdawac jakies inne
egzaminy teoretyczne? Bo zdanie teorii medycyny po niemieku - to dopiero
moglby byc powazny problem...
Czy sa szanse na znalezienie pracy w Niemczech po odrobieniu stazu w Polsce?

pozdrawiam
Wojtek

4. Data: 2003-03-18 10:30:16

Od: Josef Morko <j...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 18 Mar 2003 08:04:55 +0100, "Wojtek Chmielnicki"
<e...@m...pl> wrote:

>U?ytkownik Josef Morko <j...@g...net> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
>napisa?:l...@4...com.
..

> [...]
>moglby byc powazny problem...
>Czy sa szanse na znalezienie pracy w Niemczech po odrobieniu stazu w Polsce?

Moje informacje pochodza wprawdzie sprzed 12 lat, ale zdaje sie, nic
sie od tego czasu specjalnie nie zmienilo. A wiec najpierw trzeba
znalezc miejsce pracy. Nastepnie dostawszy od przyszlego szefa
zaswiadczenie, ze miejsce pracy Cie oczekuje, skladasz podanie
odpowiedniego Regierungspräsidenta (zapytac szefa, do ktorego?). Po
zlozeniu calej masy dokumentow, oczywiscie tlumaczenia wszystkich
papierow oraz uwierzytelnione kopie oryginalow, dostajesz specjalne
pozwolenie na prace dla cudzoziemcow wg. § 10 Bundesärzteordnung
(ustawy o pracy lekarza). Pozwolenie to jest wydawane tylko na jeden
okreslony szpital - ten, w ktorym bedziesz zatrudniony. Cala procedura
moze trwac dosc dlugo - nawet ponad 1 miesiac. Jest to utrudnienie dla
cudzoziemcow, gdyby bowiem w tym czasie zglosil sie Niemiec moglby byc
on natychmiast przyjety do pracy. Poza tym oczywiscie jest wymagane
pozwolenie na pobyt oraz pozwolenie na prace. Duza pomoc moze w tym
wzgledzie wykazac zarzad danego szpitala, jezeli oczywiscie Cie chca
miec.
Poza tym nie sa wymagane zadne egzaminy fachowe ani nostryfikacja.

Mozna dosc fajnie szukac pracy przez Internet - jest mnostwo serwerow,
na ktorych jest duzo ogloszen. Podanie o prace mozna przesylac mailem,
zas po zeskannowaniu wszystkich podkladek i ich tlumaczen, dobrze jest
zrobic sobie taki kompletny dokument z zyciorysem zdjeciem, kopiami
dokumentow, najlepiej w formacie PDF i mozna toto zawieszac do maili.
Moge ewtl. podrzucic wzor takiego dokumentu. Maile mozna tez wysylac
od tak sobie niezobowiazujaco pod adresy danych szpitali, do szefow
oddzialow pozadanych specjalnosci. Duzo z tym wszystkim roboty, ale
mozna znalezc naprawde cos fajnego.

Aha, w tej calej korespondencji obowiazuje dobry niemiecki!

Pozdrawiam, zyczac wielu sukcesow!

Waldek

5. Data: 2003-03-18 20:31:22

Od: "Luki" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> sprawia troche trudnosci, wiec wypozyczasz sobie z archiwum
> szpitalnego kilkadziesiat wypisow i dyktujesz wzorujac sie na nich.

Wlasnie tu jest problem znam Niemiecki dosc slabo (4 lata w liceum - b.
niski poziom). Zastanawialem sie czy podczas stazu (ok 13 miesiecy)
intensywna nauka Niemieckiego wystarczyla by aby probowac szukac tam pracy.
Slyszalem jeszcze od kogos, ze mozna jechac do Niemiec i pracowac oraz uczyc
sie tam jezyka. Praca natomiast polega na jakiejs "pomocy" w szpitalu.
Pozniej dopiero mozna pracowac normalnie jako lekarz. W sumie sam
najbardziej obawiam sie problemow z jezykiem(kontaktem z pacjentem/innym
lekarzem) i dla mnie samego wazne jest aby jezyk umiec jak najlepiej. Wydaje
mi sie jednak, ze najlepiej nauczyl bym sie go juz na miejscu dlatego pytam
o tak mozliwosc.

Pozdrowienia
Lukasz

6. Data: 2003-03-18 20:40:28

Od: "Luki" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moje informacje pochodza wprawdzie sprzed 12 lat, ale zdaje sie, nic
> sie od tego czasu specjalnie nie zmienilo. A wiec najpierw trzeba
> znalezc miejsce pracy.

Czy jest to trudno jest dostac prace bo slyszalem, ze obecnie lekarzy jest
za malo i dlatego przyjmuja lekarzy z Polski i dlatego nie ma nostryfikacji
?

> Mozna dosc fajnie szukac pracy przez Internet - jest mnostwo serwerow,
> na ktorych jest duzo ogloszen.

Czy moglbys podac jakies przykladowe jesli takowymi dysponujesz ?

> Moge ewtl. podrzucic wzor takiego dokumentu.

Bardzo bym prosil jesli mozna, moj adres l...@p...pl

Pozdrowienia
Lukasz

7. Data: 2003-03-19 07:36:03

Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Luki <l...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@a...leczna.dialup.inetia
.pl...

> Bardzo bym prosil jesli mozna, moj adres l...@p...pl

Rowniez bardzo bym prosil na priv....

pzdr
W.

Zabieg Bristowa
ISO w szpitalach
Medycyna komplementarna + prostata
problem z pielęgniarką środowiskową - prośba o radę
Zapalenie spojowek