Zjazd ON - "Ustron 2001"

1. Data: 2001-06-03 12:04:33

Temat: Zjazd ON - "Ustron 2001"
Od: "JC" <J...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Organizatorzy zjazdu "Ustroń 2001" w uzupełnieniu wcześniejszych informacji
podają, iż swój udział w Konferencji i zjeździe osób niepełnosprawnych
związanych z internetem "Ustroń 2001" w dn. 19/22. 07.2001
zgłosiło polskie przedstawicielstwo frmy Widex - http://www.widexmt.de/ .
Firma ta zaprezentuje nam aparaty słuchowe jak i umożliwi zainteresowanym ON
z porażeniem słuchu skorzystanie z aparatury diagnostycznej w jaką
wyposażony jest jej audiobus.Gościć ich będziemy przez dwa dni. Wacław
Muszkat natomiast, który jest uczestnikiem listy dyskusyjnej Kakofonia,
moderowanej przez Agatę Jurkiewicz (współorganizatorkę zjazdu), przedstawi
uczestnikom z porażeniem słuchu, urzadzenia (sygnalizatory), które na
codzień w dużym stopniu ułatwiają jak i niwelują problemy wynikające z tej
niepełnosprawności.
Wacław jest w trakcie rozmów z przedstawicielstwem amerykańskiej firmy
"Starkey" (producent aparatow sluchowych) - http://www.starkey.de/ co do
udziału ich w naszym zjeździe i zademonstrowaniu nam ich nowego urzadzenia
wspomagajacego sluchanie, wspolpracujacego z aparatami sluchowymi.
Jego nazwa to Radiant Beam Array.Wacław sam miał okazję przetestować je i
pozytywnie zaopiniował jego działanie. Ponadto wpłyneło w dn. 31.05.2001
zgłoszenie udziału w zjeździe od firmy "Akson" z Katowic. Firma ta
demonstrować będzie w działaniu elektryczne wózki inwalidzkie produkowane
przez niemiecką firmę "Invacare Deutschland". Okazja ta umożliwi ON z
porażeniem układu ruchu dokonanie praktycznej "przymiarki" i przetestowanie
na miejscu przywiezionych tam modeli wózków elektrycznych.Tak więc drugi
dzień zjazdu "Ustroń 2001" dla środowiska ON z porażeniem słuchu jak i ruchu
zapowiada się bardzo interesująco.
O pierwszym dniu zjazdu "Ustroń 2001" informowaliśmy wcześniej a dla
przypomnienia podam tylko, że przebiegnie on pod kątem "Mobilcenter Zawatzky
" - http://www.proinfo.pl/mobilcenter/ -, firmy niemieckiej parającej się od
ok. 30 lat dostosowaniami samochodów do potrzeb ON, którą w Ustroniu
reprezentować będą Panowie Rudolf i Andreas Zawatzky, właściciele tej znanej
w świecie firmy.

Na nasz zjazd zdeklarowali swój przyjazd przedstawiciele władz PFRON
Warszawa jak i posłowie na Sejm RP.
Będzie również nasz ubiegłoroczny gość Pan Leszek Kraskowski, red. gazety
"Rzeczpospolita".
Mocno ze strony naszych gości prezentować się będzie Łódź (urząd Rzecznika
Praw ON) a także Radomsko.
Stwarza to okazję do zorganizowania konferencji, której tematyką główną będą
najnowsze rozwiązania techniki na świecie umożliwiające ON rehabilitację
społeczną i zawodową. Uczestnicy zjazdu będą więc mieli okazję spotkać się z
tymi, którzy na codzień pracują dla tego środowiska w kraju.

"Ustroń 2001" stwarza również okazję do spotkania się ludzi, którzy
częstokroć znają tylko swoje pseudonimy (nick - i ) w sieci internetowej.
Jest to też często okazja do zawarcia nowych przyjaźni, wymiany doświadczeń,
czy oderwania się niekiedy od szarości dnia codziennego. Dlatego też poza
częścią oficjalną planujemy ognisko z pieczeniem kiełbasy oraz wycieczkę
uczestników zjazdu na górę Równicę. W holu hotelu "Magnolia" odbędzie się
wernisaż malarstwa Anny Ryby. Kawiarnia w "Magnolii" będzie w czasie całego
trwania zjazdu miejscem spotkań uczestników i gości.

W związku z niektórymi pozycjami programu, jego organizacją jak i samego
zakwaterowania chcemy poinformować, że 15.06.2001 zamykamy przyjmowanie
dalszych zgłoszeń uczestnictwa. Podyktowane jest to
sprawami organizacyjnymi zjazdu, konferencji, zakwaterowań itp.

Aktualne informacje dotyczące całości zjazdu "Ustroń 2001" znajdziecie
Państwo w internecie pod adresem:

http://www.proinfo.pl/ustron2001/

Zapraszamy serdecznie w Beskidy -
organizatorzy "Ustroń 2001"

2. Data: 2001-06-06 17:31:54

Temat: UWAGA! drodzy grupowicze !
Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Mam zaszczyt poinformowac Was, że powstalo: Stowarzyszenie Internetowej
Spolecznosci Osob Niepelnosprawnych "SamiSobie". Tak tez, ziscily sie
mazenia z poprzedniego spotkania w Ustroniu. Kilka Tegich glow pracowalo
nad tym przez kilka miesiecy :-) i booooooom! jest, i mamy nadzieje ze
SISON bedzie nasza "TUBĄ" przez ktora bedziemy mogli sprawniej dzialac,
podejmowac wieksze akcje, i nie bedzie mozna nas tak latwo olac :-)
A wiec : powstalo cos o co zabiegalismy od dawna, cos co moze nam pomoc
zadbac o nasze sprawy, a przy okazji pokazac innym, ze jako organizacja
ludzi w niemocy istniejemy i dzialamy takze w Internecie wykorzystujac tym
samym jego mozliwosc : otwierania nam okien i drzwi ...

Zapraszamy na strone SISONU http://sison.clan.pl

pozdr.
Arek

3. Data: 2001-06-07 10:35:16

Temat: Re: UWAGA! drodzy grupowicze !
Od: "Leszek M." <l...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "algraf" <a...@i...org.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ludzi w niemocy istniejemy i dzialamy takze w Internecie wykorzystujac tym
> samym jego mozliwosc : otwierania nam okien i drzwi ...

Gratulacje, gratulacje, gratulacje !!!

Pozostaje pytanie - jak można przystąpić, w czym można pomóc - i w ogóle -
co dalej ?

Leszek M.

4. Data: 2001-06-08 04:54:01

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Zasady przyjmowania nowych czlonkow powinny znajdowac sie na stronie (albo
niebawem sie znajda). Juz sa prowadzone akcje, na dniach znajda sie na
stronie. Kazdy moze dzialac w swoim regionie jak i na terenie calego kraju.
Pomyslow na roznego rodzaje mamy sporo, a i wladza daje nam kolejne ;-)

pozdr.
Arek

5. Data: 2001-06-08 15:29:21

Od: "Apik" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "algraf" <a...@i...org.pl> w artykule
news:000201c0eead$f4d61e80$86a563d9@ArkadiuszAluk napisał...
> Mam zaszczyt poinformowac Was, że powstalo: Stowarzyszenie Internetowej
> Spolecznosci Osob Niepelnosprawnych "SamiSobie".

Być może że dzięki Stowarzyszeniu uda nam się obronić wiele rzeczy które
możemy stracić a jeszcze więcej uzyskać (baardzo bym sobie życzył)
Naprawdę zachęcam do zajrzenia na stronę i być może ......

--
********

Pozdrawiam
Apik
a...@c...pl
a...@t...pl

6. Data: 2001-06-09 12:58:43

Temat: Odp: UWAGA! drodzy grupowicze !
Od: "Wujek" <w...@d...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gratuluje!!!! ale mam kilka pytan i spostrzezen zasadniczych:

1. Skoro powstanie SISON jest owocem spotkania USTRON 2000 to czemu wsrod
organizatorow spotkania Ustron 2001 nie ma ani jednego czlonka zalozyciela
SISON? Oczywiscie wiem, ze kilka osob z SISON bedzie w Ustroni, sam bardzo
intensywnie rozwazam swoj wyjazd (wiem ze 15.06 uplywa termin zgloszen).

2. Przyjmowanie czlonkow - czy SISON to ma byc cialo hermetyczne, czy
otwarte na kazdego? Zasady przymowania nowych czlonkow sa dosc ostre i
odpychajace. Ja jako wolny czlowiek chcacy przystapic do tej szczytnej
inicjatywy jaka jest SISON (zreszta ten skrot to moja propozycja, z czasow
prac nad SISON w formule stowarzyszenia z osobowoscia prawna), ale
trzymajacy ster swojego losu w swoich rekach musze pocalowac klamke i
odejsc, gdyz nie poddam sie ustalonej procedurze, ktora moje czlonkowstwo
uzaleznia od woli lub "niewoli" czlonkow zalozycieli.

3. Jako ze celem SISON dzialanie przez internet, uwazam ze istotne byloby
podanie w Regulaminie adresu internetowego (nawet w pierwszej kolejnosci).

4. Z calym szcunkiem dla Piotra Mikuły, dla sprawy poruszanej i samej tresci
pisma do Premiera, to pragne zauwazyc ze SISON na zwenatrz moze
reprezentowac tylko Miroslaw Kromer, a w szczegolnosci w tak oficjalnych
wystapienaich. Jak to sie ma do przestrzegania regulaminu ustalonego przez
czlonkow zalozycieli?

5. Jak ma byc realizowany punkt 10, f Regulaminu oraz co zauwazylem na
stronie www - Regionalne przedstawicielstwa, skoro punkt 1 art 42 ustawy z 7
kwietnia 1989 r. "Prawo o stowarzyszeniach" (ustawa ta kilkakrotnie jest
podawana w dokumentach SISON, wiec jest znana) mowi ze: "Stowarzyszenie
zwyklye nie moze:
1) powolywac terenowych jednostek organizacyjnych
2) laczyc sie w zwiazki stowarzyszen
3) zrzeszac osob prawnych
4) prowadzic dzialalnosci gospodarczej
5) przyjmowac darowizn, spadkow i zapisow oraz otrzymywac dotacji, a takze
korzystac z ofiarnosci publicznej

Pozdrawiam i zycze duzo sukcesow.

Wujek

Użytkownik algraf <a...@i...org.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:000201c0eead$f4d61e80$86a563d9@ArkadiuszAluk

7. Data: 2001-06-10 07:40:06

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Witam Wujku :-)

Jak to bywa, konstruktywna krytyka moze tez wniesc duzo dobrego, ja jako
jeden z zalorzycieli postaram sie odpowiedziec Ci na twoje pytania i
zwiazane z nimi watpiliwosci.

- Twoje pytanie:
[...]

- moja odpowiedz:
Bede ja, chyba Apik, a o reszcie nie wiem, bo nie rozmawialem z nimi na ten
temat. Postaraj sie prosze rozwazyc ten wyjazd i pojawic sie w Ustroniu -
to bedziemy mieli okazje porozmawiac rzeczowo na ten temat.

- Twoje pytanie:
[...]

Zasady przyjmowania nowych czlonkow, sa ostre dla tego aby moc dzialac w
oparciu o tych najbardziej aktywnych i sprawdzonych ON. Jak wykazala akcja
z TVP sporo osob bylo chetnych na poczatku, ale ich zapal z czasem wygasl -
I TAK U NAS NIE MOZE BYC ! Wstapienie do stowarzyszenia jest dobrowolne
wiec, kazdy kto chce naprawde dzialac bedzie mogl to robic - w SISONI'e lub
poza nim. Wiekszosc czlonkow SISON'u to ludzie z grupy pl.soc.inwalidzi i o
tym tez trzeba pamietac - bo ktos moglby odniesc wrazenie ze SISON to
odciety od grupy dyskusyjnej stwor :-) I jesli pojawi sie jakis problem w
dyskusji na grupie to mysle ze SISON i jego czlonkowie beda starali sie go
rozwiazac poprzez akcje stowarzyszenia.

- Twoje pytanie:
3. Jako ze celem SISON dzialanie przez internet, uwazam ze istotne byloby
podanie w Regulaminie adresu internetowego (nawet w pierwszej kolejnosci).

- moja odpowiedz:
Nie wiem czy nie byloby problemow z rejestracja ale teraz szkoda czasu na
zamiane adresu w Regulaminie, bo znowu trzeba by bylo lazic po urzedach.
Nie twierdze ze to zly pomysl.

- Twoje pytanie:
[...]

O ile wiem Pan Miroslaw Kromer moze udzielac pelnomocnictw :-) , prawda ?

- Twoje pytanie:
[...]

odpowiem tak ogolnie. Jesli w Regulaminie stowarzyszenia byloby cos nie
tak, to czy by zostalo oficjalnie zarejestrowane ???

Pozdrawiam i zycze duzo sukcesow.
- dziekuje za pozdrowienia w imieniu czlonkow zalozycieli i SISON'u

Pozdr.
Arek

8. Data: 2001-06-10 11:27:25

Od: "Wujek" <w...@d...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za odpowiedz.
Chyba nie do konca moje pytania zostaly wlasciwie zinterpretowane i dlatego
odpowiedzi nie zawsze mogly wyjasnic moje watpliwosci, wiec pozwole sobie je
troche uscislic. (w ponizszych wtraceniach):

Użytkownik algraf <a...@i...org.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:009301c0f17f$efc54f40$813f4cd5@ArkadiuszAluk
> [...]
> temat. Postaraj sie prosze rozwazyc ten wyjazd i pojawic sie w Ustroniu -
> to bedziemy mieli okazje porozmawiac rzeczowo na ten temat.

Uscislenie pytania:
Nie chodzi mi o to kto z czlonkow zalozycili SISON bedzie w Ustroniu, tylko
o to, dlaczego skoro istotnym elementem do powolania SISON bylo spotkanie
Ustron 2000 to dlaczego wsrod organizatorow tegorocznego spotkania nie ma
nikogo z SISON???

> [...]
> dyskusji na grupie to mysle ze SISON i jego czlonkowie beda starali sie go

Komentarz:
Zasady te nie maja nic wspolnego z aktywnoscia, bo ktos moze byc sztucznie
aktywny przez miesiac kandydacki i pozniej go juz wyrzycic nie mozna (jesli
nie zlamie regulaminu i nie bedzie dzialal na szkode), nawet jesli nic nie
bedzie robil.
Poza tym punkt 4 zasad jest watpliwy (czy znaczy to ze jak ktos jest
rekomendowany przez czlonka zalozyciela to juz nie potrzeba akceptacji
innych 4 czlonkow). Ale nie rozpisuje sie nad tym, bo to nie ja tworzylem i
niech rozmysla autor tego pomyslu.
Poza tym nie ma chyba zadnego stowarzyszenia ktore zrzeszalo by tylko samych
czlonkow aktywnych, w sczegolnosci wsrod ON, gdzie mamy rozne okresy w zyciu
i niekiedy trzeba odposcic by zajac sie soba.
Do tego oslabiacie swoja sile nacisku w jakichkolwiek rozmowach - pytanie
decydenta: a ilu Was jest? Wy: 30. Decydent nie potraktuje chyba powaznie
takiego nacisku.
Jesli ma byc to SISON tylko dla aktywnych to chyba powinna byc zmieniona
nazwa Stwoarzyszenie Internetowej Spolecznosci Aktywnych ON.
Nie zauwazylem tez narzedzi do przyjmowania nowych czlonkow - jak zasady
moga obowiazywac jak nie ma do nich narzedzi - listy dyskusyjnej.
Zreszta byla juz jedna lista dyskusyjna SISON (niektorzy nazywali ja ISON) i
nie mam z nia najlepszych doswiadczen, bo zostala zamknieta gwaltownie, z
niezrozumialych przyczyn przez jednego czlowieka. Pytanie czy aby nie
powiela sie tego samecho schcematu, ktory zostawil po sobie niesmak????
Reasumujac taka formo odpycha mnie i wiem ze innych tez, pomimo ze cele i
poglady sa zbiezne, ale zaden szanujacy sie aktywista takim procedurom sie
nie podda.

> [...]
> zamiane adresu w Regulaminie, bo znowu trzeba by bylo lazic po urzedach.

Komentarz.
Z kilku wzgledow tak sie powinno zrobic:
przyjmowanie czlonkow wykonuje sie za pomoca adresu internetowego a nie tego
z Regulaminu.
Oglaszanie Regulaminu, zasad i in. poprzez www
Dzialalnosc prowadzona bedzie rowniez glownie w internecie.
Skoro podaliscie telefon, a nie ma wymogu (stowarzyszenie musi miec tylko
siedzibe, moze byc bez telefonu), to znaczy ze mozna bylo tez podac inne
rzeczy.

> [...]
> czlonkow zalozycieli?
>
> - moja odpowiedz:
> O ile wiem Pan Miroslaw Kromer moze udzielac pelnomocnictw :-) , prawda
?

Komentarz:
No wlasnie chyba nie: 5 punkt regulaminu nie przewiduje pelnomocnictw.
Ale nawet jesli tak to w pismie nie zauwazylem nigdzie stwierdzenia
"pelnomocnik" a i watpie tez ze zostalo to w jakikolwiek sposob
sformalizowane.

> [...]
> odpowiem tak ogolnie. Jesli w Regulaminie stowarzyszenia byloby cos nie
> tak, to czy by zostalo oficjalnie zarejestrowane ???

Czy macie w planie dostawac jakies dotacje (np. z PFRON), darowizny i in.? A
jesli nie to czy te wszystkie przedsiewziecia bedziecie finansowac z
wlasnych srodkow (ciekawe na ile starczy Wam zapalu i kasy(co innego jest
pracowac spolecznie a co innego jest pracowac spolecznie i do tego dokladac
duzo wlasnych srodkow, ktorych nasza grupa spoleczna chyba nie ma w
nadmiarze)) czy tylko ze skladek czlonkow?
Czy planujecie jakies przedstawicielstwa regionalne (z tego co widze na www
to tak).
Jak to sie ma do powyzszego artykulu ustawy?????

W Regulaminie nie piszecie ze beda przedstawicielstwa, piszecie o wspolpracy
z np z PFRON i jest OK. Urzednika nie interesuje jaka ta wspolpraca bedzie,
on zna ustawe i Wy tez ja znacie i wspolpracowac na plaszczyznie dotacji z
PFRON lub in. Wam nie wolno.

> Pozdrawiam i zycze duzo sukcesow.
> - dziekuje za pozdrowienia w imieniu czlonkow zalozycieli i SISON'u
>

> Pozdr.
> Arek

Skoro SISON to zbior samych aktywnych to proste dla Was i powinno to byc
Waszym pierwszym celem przeksztalcenie SISON w cialo z osobowoscia prawna.
Powinno to byc proste by dokoptowac do 15 osob jest latwo (a tak apropo to
ilu jest czlonkow zalozycieli 12 czy 14).
Moim celem bylo wykazanie ze w formule stowarzyszenia zwyklego ma wiele wad
i ograniczen.
Rowniez mam nadzieje na spotkanie i dyskusje w ustroniu.

Pozdrawiam.

9. Data: 2001-06-10 16:19:37

Od: "Apik" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "algraf" <a...@i...org.pl> w artykule
news:009301c0f17f$efc54f40$813f4cd5@ArkadiuszAluk napisał...
> Witam Wujku :-)
>
> Jak to bywa, konstruktywna krytyka moze tez wniesc duzo dobrego, ja jako
> jeden z zalorzycieli postaram sie odpowiedziec Ci na twoje pytania i
> zwiazane z nimi watpiliwosci.

ciach

Myślę że wypowiedź Arka rozwiała wszelkie wątpliwości w temacie
choć wcale nie jestem pewien:(

--
Pozdrawiam

10. Data: 2001-06-11 05:44:49

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

koniec rozmow :-)

CZY NAPRAWDE NIKT NIE MOŻE MI POMÓC w wypełnieniu WNIOSKU O DOFINANSOWANIE
Odbiór paszportu- ułatwienia
Prawo jazdy
Rewaloryzacja
Odliczenia podatkowe